מנהרה 4 בקו הרכבת המהיר לירושלים
פתח הכניסה למנהרה מתחת לכביש בכניסה לירושלים | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
שימוש | מנהרת רכבת |
מיקום ההתחלה | בכניסה לירושלים |
מיקום הסוף | תחנת הרכבת בנייני האומה |
קואורדינטות | 31°47′57″N 35°11′11″E / 31.79917°N 35.18639°E |
מידע על ההקמה | |
חברת בנייה |
כרייה: חופרי השרון מערכות: אלקטרה |
צפי לסיום | 2017 |
מידע נוסף | בשלבי איטום שונים |
מידות | |
רוחב | 14 עד 22 מטר |
גובה | 22 מטר |
מנהרה 4 היא המנהרה המזרחית ביותר מבין מנהרות קו הרכבת המהיר לירושלים.
המנהרה שנכרתה בכניסה לירושלים היא בעלת מאפיינים ייחודיים מכמה היבטים והאתגרים הכרוכים בכרייתה היו משמעותיים. פתח הכניסה למנהרה ממוקם כ-2.5 מטר בלבד מתחת לשדרות בן-גוריון בכיוון הפונה אל עמק הארזים, והיא מסתיימת בקצה הרציפים של תחנת הרכבת בנייני האומה בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני הקרקע.
גובה המנהרה כ-22 מטר ורוחבה משתנה בהתאם לצורך. בחלקה הצפוני הפונה לעמק הארזים היא נכרתה כמנהרה אחודה ברוחב 14 מטרים, בהמשך היא מתרחבת ל-22 מטרים במטרה לאפשר חיוג רכבות לפני הכניסה לתחנה ואז מתפצלת לשתי מנהרות (מכנסונים בשפת הפרויקט) שבהמשך כל אחת מהן מתרחבת ובהן מוקמו איי הרציפים של תחנת בנייני האומה.
מהמנהרה נכרו חמש מנהרות מילוט המובילות לשמורת ליפתא, מהם אחת שמשמשת גם כמנהרת גישה לכלי רכב.
-
הרכבת מכונה לדיפון סופי בקצה מנהרת הרציפים הצפונית
-
מכונה לדיפון סופי בקצה מנהרת הרציפים הדרומית
-
אחת ממנהרות המילוט המובילות לליפתא בעת הבנייה
קישורים חיצוניים
מסילת ירושלים - גנות | ||
---|---|---|
תחנות | נתב"ג • ירושלים – יצחק נבון • ירושלים - מרכז (בתכנון) • ירושלים - החאן (בתכנון) | |
גשרים | מעל כביש 1 (גשר 1) • גשר 2 • גשר 3 • גשר 4 • גשר 5 • עמק איילון (גשר 6) • גשר 7 • נחל יתלה (גשר 8) • גשר 9 • עמק הארזים (גשר 10) | |
מנהרות | מנהרת הרכבת ליד מחלף שפירים • מנהרה 1 • מנהרה 2 • מנהרה 3 • מנהרה 3A • מנהרה 4 |
26365799מנהרה 4 בקו הרכבת המהיר לירושלים