מירינדה
סוג | קולה |
---|---|
יצרן | PepsiCo (פפסיקו) |
מוצא | ספרד |
מועד הכנה ראשוני | 1959 |
צבע | כתום וצבעים נוספים |
משקאות קשורים | פאנטה, פפסי, קראש |
מירינדה הוא מותג של משקה קל, שנוסד במקור בספרד ב-1959. נכון לראשית המאה ה-21, המותג בבעלותה של חברת פפסיקו, והוא מופץ בכל רחבי העולם. מקור שמו הוא משפת האספרנטו ומשמעותה היא "מדהים" או "קסום".[1]
המשקה מופץ בטעמי פירות שונים כגון תפוז, הדרים, אשכוליות, תפוח, תות, פטל, אננס, רימון, בננה, שעונית נאכלת, לימון, היביסקוס, וניל, גוארנה, קלמנטינה, אגסים, אבטיח, ענבים ותמרהינדי. טעם התפוז של מירנדה מייצג את רוב המכירות של מירנדה ברחבי העולם, לאחר מיצוב גדול של המותג לקראת הטעם הזה בתחילת שנות ה-90.
מירינדה נמצאת בבעלות פפסיקו מאז 1970.[2] היא מתחרה בתאגיד קוקה קולה, פאנטה, ד"ר פפר כשהיא משווקת תחת מספר מותגים ברחבי העולם. כמרבית המשקאות הקלים, גם מירינדה מיוצרת במגוון טעמים.
שמות המותג
מירינדה יוצרה במקור בספרד. היא יוצאה לארצות הברית בשלהי 2003 באריזה עם עיצוב רב לשוני, ובתחילה נמכרה במחיר נמוך יותר, במטרה להתחרות מול תאגיד קוקה קולה. מאז 2005, מירינדה שווקה תחת המותג Tropicana Products (אנ') בכל שטחי ארצות הברית מלבד מבגואם, שם פפסי החלה למחור אותו תחת המותג "מירינדה" ב-2007 (השם הקודם היה "Chamorro Punch Orange").
תאגיד פפסי ניסה למכור את מירינדה גם בברזיל בשלהי 1996, אך המותג חדל מלהתקיים ב-1998, אחרי שכמות המכירות קטנה. באיטליה, מירינדה נמכרת תחת המותג "Slam". ברוסיה מירינדה נמכרה מאז תחילת שנות ה-90 של המאה ה-20.
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: מירינדה |
אתר האינטרנט הרשמי של מירינדה
הערות שוליים
- ^ 89th Esperanto World Convention Beijing, China. July 2004 (a01), באתר "Geocities", מארוכב מ-26 בפברואר 2005 (באנגלית)
- ^ Mirinda, באתר "Pepsico", מאורכב מ-31 במרץ 2012 (בגרמנית)
33920505מירינדה