מיכה מייקסנר
מדינה | ישראל |
---|---|
תפקיד | מנכ"ל רכבת ישראל (2019-2023) |
מיכאל (מיכה) מייקסנר (נולד ב־31 במרץ 1958) הוא איש ניהול ישראלי ואלוף־משנה במילואים, אשר כיהן כמנכ"ל רכבת ישראל.
ביוגרפיה
מייקסנר נולד ב־31 במרץ 1958 בעפולה. בשנת 1985 סיים תואר ראשון בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן-גוריון ושנה לאחר מכן המשיך לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, אותו הוא סיים ב־1991.
קריירה
בין השנים 1996 ל-2000 כיהן כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה ולאחר מכן כראש מחלקת מערכות ממונעות ביחידה הטכנולוגית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל. בספטמבר 2003 השתחרר מהצבא והחל לכהן כמנכ"ל חברת ייצור האוטובוסים "מרכבים". בתפקיד זה הוא כיהן במשך 12 שנים. החל מאפריל 2016 ועד סוף יולי באותה שנה שימש מנכ"ל קבוצת "חוד אסף תעשיות" שעיסוקה מחזור מתכות.
באפריל 2018 החל לכהן כמנכ"ל חברת "אימקו תעשיות", המפתחת, מתכננת ומייצרת מוצרים למערכות צבאיות ותעופתיות.
מנכ"ל הרכבת
ב־25 ביוני 2019 נכנס לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל[1].
במהלך כהונתו, הושם דגש על התקדמות פרויקט חשמול מסילות רכבת ישראל ונחנכו קווים חשמליים חדשים, אך התקדמות הפרויקט באה על חשבון פגיעה בשירות הנוסעים בלילות וגם בירידת תדירות הרכבות בשעות היום[2].
בחודש אפריל 2020, בעת התפרצות נגיף הקורונה בישראל בוצעה נסיעת המבחן החשמלית הראשונה במסילת איילון עד תחנת סבידור מרכז. עקב השבתת תנועת הרכבת בישראל ובהוראת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הואצו פרויקטים רבים לשדרוג תשתית המסילות ואף בוצע שיפוץ וניקיון בתחנות הרכבת במטרה לנצל את זמן המסילה הפנוי ככל האפשר תוך מניעת הפגיעה בציבור הנוסעים ברכבות[3].
בתקופתו החלה להתבצע התקנתה של מערכת איתות הרכבות המתקדמת בעולם – ETCS (אנ'). המערכת מאפשרת נסיעה בטוחה יותר וגם את הגדלת כמות הרכבות שניתן להעביר במסילה בכל שעה.
מייקסנר קידם תכנון ארוך טווח לרכבת ישראל ובמסגרתו הקמתן של המסילות המהירות בין המטרופולינים הגדולים בישראל (חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע)[4].
בנובמבר 2022 מייקסנר היה שותף להסכם הפעלה חדש יחד עם משרד התחבורה ומשרד האוצר[5]. באותה שנה פעל מייקסנר להעברת מרכז השליטה והבקרה של רכבת ישראל, משוא"ה, אל קומת מוקדי הרכבת בבניין ההנהלה בלוד, שכלל שיפורים טכנולוגיים לניהול תנועת הרכבות.
ב־14 במאי 2023 הודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל הרכבת[6], לאחר שסירובו לאפשר מינויים פוליטיים עורר עליו את זעמה של מירי רגב וגרר כמה ניסיונות מצידה להדחתו[7]. סיום תפקידו תוכנן להיכנס לתוקף ב-8 באוקטובר 2023, יום לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ולמרות בקשת רשות החברות להאריך את כהונתו עד לסיומה בשל מצב החירום, יו"ר הרכבת משה שמעוני, שמונה על ידי השרה רגב, דרש את סיום תפקידו המיידי, זאת טרם אישורו של המנכ"ל החדש על ידי ועדת המינויים והממשלה.[8]
חיים אישיים
מייקסנר נשוי ואב לשלושה, מתגורר בפתח תקווה.
קישורים חיצוניים
- מיכה מייקסנר, ברשת החברתית LinkedIn
- אור גוטמן, ועדת האיתור בחרה במיכה מייקסנר למנכ"ל הרכבת; ממתין לאישור השרים, באתר כלכליסט, 10 באפריל 2019
- אור גוטמן ואודי עציון, רק שישחררו כסף, נעמיד רכבת שילקקו את האצבעות, באתר כלכליסט, 27 בספטמבר 2019
הערות שוליים
- ^ עידן יוסף, עידן חדש ברכבת: מייקסנר ינהל מהשבוע הבא, באתר News1 מחלקה ראשונה, 17 ביוני 2019
- ^ ליאת רון, לא יורד מהפסים: מנכ"ל רכבת ישראל בגובה העיניים, באתר וואלה!, 5 בינואר 2022
- ^ אסף זגריזק, תיעוד: התחנות ריקות - ומאות עובדים שוקדים על שדרוג הרכבת, באתר ynet, 10 באפריל 2020
- ^ מור מלקר, הרכבת הפכה ממקום מאיים למקום שאנשים מגיעים אליו בשמחה, באתר מאקו, 27 באוגוסט 2020
- ^ הסכם הפעלה חדש לרכבת ישראל עד לשנת 2026, בעלות של 16 מיליארד שקלים, באתר משרד התחבורה, 21 בנובמבר 2022
- ^ יובל שדה, אחרי ניסיונות ההדחה של רגב והיו"ר: מנכ"ל הרכבת, מיכה מייקסנר, התפטר, באתר כלכליסט, 14 במאי 2023
- ^ אודי עציון, מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר התפטר, באתר וואלה!, 14 במאי 2023
- ^ אסף זגריזק, בזמן המלחמה: דירקטוריון הרכבת מתעקש לסיים את העסקת המנכ"ל, באתר גלובס, 9 באוקטובר 2023
יושבי הראש ומנכ"לי רכבת ישראל | ||
---|---|---|
יושבי הראש | משה ליאון • יעקב אפרתי • דורון וייס • חוסאם בשארה • דן הראל • משה שמעוני | |
מנהלים כלליים | משה פייקוביץ' • אריה אפרתי • בנימין גלבוע • מנחם סבידור • אברהם צוויק • יהודה רשף • צבי צפרירי • אליהו ברק • משה בר כוכבא (בריל) • יעקב שן צור • אהוד הדר • עמוס עוזני • יוסי שניר • יוסי מור • עופר לינצ'בסקי • יצחק (חקי) הראל • בעז צפריר • שחר איילון • מיכה מייקסנר • משה (שיקו) זנה |
מיכה מייקסנר37325099Q66107647