מיכה מייקסנר
מדינה | ישראל |
---|---|
תפקיד | מנכ"ל רכבת ישראל |
מיכאל (מיכה) מייקסנר (נולד ב-31 במרץ 1958) הוא מנכ"ל רכבת ישראל ואלוף-משנה במילואים.
ביוגרפיה
מייקסנר נולד ב-31 במרץ 1958 בעפולה. בשנת 1985 סיים תואר ראשון בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן-גוריון ושנה לאחר מכן המשיך לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, אותו הוא סיים ב-1991.
בשנים 1996 ועד לסוף שנת 2000 כיהן כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה ולאחר מכן ככראש מחלקת מערכות ממונעות ביחידה הטכנולוגית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל.
בספטמבר 2003 השתחרר מהצבא והחל לכהן כמנכ"ל חברת ייצור האוטובוסים "מרכבים". בתפקיד זה הוא כיהן במשך 12 שנים. החל מאפריל 2016 ועד סוף יולי באותה שנה שימש מנכ"ל קבוצת "חוד אסף תעשיות" שעיסוקה מיחזור מתכות.
באפריל 2018 החל לכהן כמנכ"ל חברת "אימקו תעשיות", המפתחת, מתכננת ומייצרת מוצרים למערכות צבאיות ותעופתיות.
כמנכ"ל הרכבת
ב-25 ביוני 2019 נכנס לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל[1]. מינויו לתפקיד הוא לתקופה של כחמש שנים.
בדצמבר באותה שנה קו הרכבת המהיר לירושלים הוארך עד לתחנת ההגנה וניתן דגש להתקדמות פרויקט חשמול מסילות רכבת ישראל. במהלך כהונתו התקדם הפרויקט בצורה משמעותית ונחנכו קווים חשמליים נוספים (השרון-אשקלון למשל) אך התקדמות הפרויקט באה על חשבון פגיעה בשירות הנוסעים בלילות וגם בירידת תדירות הרכבות בשעות היום[2].
בחודש אפריל 2020, בעת התפרצות נגיף הקורונה בישראל בוצעה נסיעת המבחן החשמלית הראשונה במסילת איילון עד תחנת סבידור מרכז. עקב השבתת תנועת הרכבת בישראל ובהוראת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הואצו פרויקטים רבים לשדרוג תשתית המסילות ואף בוצע שיפוץ וניקיון בתחנות הרכבת במטרה לנצל את זמן המסילה הפנוי ככל האפשר תוך מניעת הפגיעה בציבור הנוסעים ברכבות[3].
בתקופתו מותקנת מערכת איתות הרכבות המתקדמת בעולם - ETCS (אנ'). המערכת מאפשרת נסיעה בטוחה יותר וגם את הגדלת כמות הרכבות שניתן להעביר במסילה בכל שעה.
מייקסנר מקדם תכנון ארוך טווח לרכבת ישראל ובמסגרתו הוא גם מקדם את הקמתן של המסילות המהירות בין המטרופולינים הגדולים בישראל (חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע)[4].
חיים אישיים
מייקסנר נשוי ואב לשלושה, מתגורר בפתח תקווה.
קישורים חיצוניים
- מיכה מייקסנר, ברשת החברתית LinkedIn
- פרידה מנכ"ל מרכבים מיכה מייקסנר, סרטון באתר יוטיוב
- אור גוטמן, ועדת האיתור בחרה במיכה מייקסנר למנכ"ל הרכבת; ממתין לאישור השרים, באתר כלכליסט, 10 באפריל 2019
- אור גוטמן ואודי עציון, רק שישחררו כסף, נעמיד רכבת שילקקו את האצבעות, באתר כלכליסט, 27 בספטמבר 2019
הערות שוליים
- ^ עידן יוסף, עידן חדש ברכבת: מייקסנר ינהל מהשבוע הבא, באתר News1 מחלקה ראשונה, 17 ביוני 2019
- ^ ליאת רון, לא יורד מהפסים: מנכ"ל רכבת ישראל בגובה העיניים, באתר וואלה!, 5 בינואר 2022
- ^ אסף זגריזק, תיעוד: התחנות ריקות - ומאות עובדים שוקדים על שדרוג הרכבת, באתר ynet, 10 באפריל 2020
- ^ מור מלקר, הרכבת הפכה ממקום מאיים למקום שאנשים מגיעים אליו בשמחה, באתר מאקו, 27 באוגוסט 2020
יושבי הראש ומנכ"לי רכבת ישראל | ||
---|---|---|
יושבי הראש | משה ליאון • יעקב אפרתי • דורון וייס • חוסאם בשארה • דן הראל • משה שמעוני | |
מנהלים כלליים | משה פייקוביץ' • אריה אפרתי • בנימין גלבוע • מנחם סבידור • אברהם צוויק • יהודה רשף • צבי צפרירי • אליהו ברק • משה בר כוכבא (בריל) • יעקב שן צור • אהוד הדר • עמוס עוזני • יוסי שניר • יוסי מור • עופר לינצ'בסקי • יצחק (חקי) הראל • בעז צפריר • שחר איילון • מיכה מייקסנר • משה (שיקו) זנה |
33085352מיכה מייקסנר