אריה אפרתי
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אריה אפרתי (סוקולוביץ) (1894 - 2 דצמבר 1963[1]) היה מהנדס מכונות ראשי ומנכ"ל רכבת ישראל בפועל בין השנים 1951 ל-1953.
ביוגרפיה
אפרתי נולד בכפר תבור, אביו דוד סוקולוביץ היה מוכתר וממייסדי הכפר, למד לימודי הנדסה בגרמניה וכשחזר לארץ ישראל החל לעבוד ברכבת המנדטורית בתחילה במחלקת מכונות ובהמשך היה אחראי לבית הספר המקצועי של הרכבת ומילא מספר תפקידים בבית המלאכה.[2] אפרתי נישא לטניה והם התגוררו בחיפה, ביתם היחידה רות נרצחה ב-1972 בפיגוע בנמל התעופה לוד.[3][4][5] עם הקמת רכבת ישראל מונה למהנדס מכונות ראשי ולאחר מכן בשנת 1951 מונה למנכ"ל בפועל עד אוגוסט 1953,[6] כמנכ"ל פעל אפרתי לרכישת ציוד רכבות מגרמניה באמצעות כספי השילומים.[7][8] לאחר מכן המשיך בתפקידו כמהנדס מכונות ראשי ברכבת ופרש מהרכבת לגמלאות ב-1960.[2][9]
הערות שוליים
- ^ מת אריה אפרתי | הארץ | 3 דצמבר 1963 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
- ^ 2.0 2.1 הארץ, ראיתי שמעתי, 21 ביולי 1960
- ^ רות גילוץ, באתר www.zy1882.co.il
- ^ רות רותי גילוץ זל, באתר laad.btl.gov.il
- ^ אלי לירן, בעקבות בנייני הארכיטקט אלכסנדר ברוולד בחיפה
- ^ נתמנה מנהל כללישלרכבותישראל | הארץ | 4 אוגוסט 1953 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
- ^ 1600 טון פסי רכבת נקנו בגרמניה | הבקר | 5 אוגוסט 1953 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
- ^ ירכשו ציוד לרכבות מכספי השילומים? | חרות | 15 ספטמבר 1953 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
- ^ מנכ״ל רככת ישראל, אל״מ (מיל.) יהודה דשך ואלמנת | על המשמר | 28 דצמבר 1973 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
יושבי הראש ומנכ"לי רכבת ישראל | ||
---|---|---|
יושבי הראש | משה ליאון • יעקב אפרתי • דורון וייס • חוסאם בשארה • דן הראל • משה שמעוני | |
מנהלים כלליים | משה פייקוביץ' • אריה אפרתי • בנימין גלבוע • מנחם סבידור • אברהם צוויק • יהודה רשף • צבי צפרירי • אליהו ברק • משה בר כוכבא (בריל) • יעקב שן צור • אהוד הדר • עמוס עוזני • יוסי שניר • יוסי מור • עופר לינצ'בסקי • יצחק (חקי) הראל • בעז צפריר • שחר איילון • מיכה מייקסנר • משה (שיקו) זנה |
33081586אריה אפרתי