בורשוד-אבאוי-זמפלן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Alacskacivertanlegi3.jpg
מנופי המחוז
מדינה הונגריההונגריה הונגריה
חבל צפון הונגריה
נפות במחוז 15
ערים במחוז 28
בירת המחוז מישקולץ
שטח 7,247.42 קמ"ר (דירוג: 2)
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 682,350 (דירוג: 2, 2013)
אזור זמן UTC +1
http://www.baz.hu

לחצו כדי להקטין חזרה

מחוז גיור-מושון-שופרוןמחוז קומארום-אסטרגוםמחוז ואשמחוז זאלהמחוז וספרםמחוז שומוג'מחוז פיירמחוז טולנהמחוז באראניהבודפשטמחוז פשטמחוז באץ'-קישקוןמחוז נוגראדמחוז הוושמחוז יאס-נאג'קון-סולנוקמחוז צ'ונגרדמחוז בורשוד-אבאוי-זמפלןסבולץ'-סטמאר-ברגמחוז בקשמחוז היידו-ביהראוסטריהסלובניהקרואטיהסרביהצ'כיהסלובקיהאוקראינהרומניהBorsod-Abauj-Zemplen in Hungary.svg
אודות התמונה

בורשוד-אבאוי-זמפלןהונגרית: Borsod-Abaúj-Zemplén) הוא מחוז בחלקה הצפון-מזרחי של הונגריה. מצפון גובל המחוז בסלובקיה וממערב במחוזות נוגראד והווש. על גבולו הדרומי והמזרחי זורם נהר הטיסה, המפריד אותו ממחוזות יאס-נאג'קון-סולנוק, היידו-ביהר וסבולץ'-סטמאר-ברג. בירת המחוז היא העיר מישקולץ.

מחוז בורשוד-אבאוי-זמפלן הוא השני בגודלו בהונגריה הן בשטחו (אחרי מחוז באץ'-קישקון) והן באוכלוסייתו (אחרי מחוז פשט). במחוז 28 ערים, ובסך הכול 358 יישובים, והוא המחוז הגדול ביותר בהונגריה מבחינת מספר היישובים. כמחצית מאוכלוסיית המחוז גרה ביישובים עירוניים.

היסטוריה

המחוז הוקם בשנת 1950 על ידי איחוד שלושה מחוזות: בורשוד-גמר (Borsod-Gömör), אבאוי (Abaúj) וזמפלן (Zemplén). שטחים ניכרים ממחוזות היסטוריים אלו, שהיו חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית, הועברו לידי צ'כוסלובקיה (כיום בסלובקיה) בחוזה טריאנון, והביאו את הצורך לאחד את המחוזות המקוצצים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בורשוד-אבאוי-זמפלן בוויקישיתוף



Hungary stub.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה של הונגריה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0