יאס-נאג'קון-סולנוק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

Jász-Nagykun-Szolnok megye
דגל יאס-נאג'קון-סולנוק
דגל יאס-נאג'קון-סולנוק
Szajol Légifotó.jpg
מנופי המחוז
מדינה הונגריההונגריה הונגריה
חבל צפון המישור הגדול
נפות במחוז 7
ערים במחוז 22
בירת המחוז סולנוק
שטח 5,581.60 קמ"ר (דירוג: 8)
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 386,654 (דירוג: 9, 2013)
קואורדינטות 47°15′N 20°30′E / 47.250°N 20.500°E / 47.250; 20.500
אזור זמן UTC +1
http://www.jnszm.hu

לחצו כדי להקטין חזרה

מחוז גיור-מושון-שופרוןמחוז קומארום-אסטרגוםמחוז ואשמחוז זאלהמחוז וספרםמחוז שומוג'מחוז פיירמחוז טולנהמחוז באראניהבודפשטמחוז פשטמחוז באץ'-קישקוןמחוז נוגראדמחוז הוושמחוז יאס-נאג'קון-סולנוקמחוז צ'ונגרדמחוז בורשוד-אבאוי-זמפלןסבולץ'-סטמאר-ברגמחוז בקשמחוז היידו-ביהראוסטריהסלובניהקרואטיהסרביהצ'כיהסלובקיהאוקראינהרומניהJasz-Nagykun-Szolnok in Hungary.svg
אודות התמונה

יאס-נאג'קון-סולנוקהונגרית: Jász-Nagykun-Szolnok) הוא מחוז בחלק המרכזי של מזרח הונגריה. מצפון הוא גובל במחוזות הווש ובורשוד-אבאוי-זמפלן, ממערב ומדרום-מערב במחוזות פשט ובאץ'-קישקון, מדרום ומדרום-מזרח במחוזות צ'ונגרד ובקש וממזרח במחוז היידו-ביהר. בירת המחוז היא העיר סולנוק.

במחוז 22 ערים, ובסך הכול 78 יישובים. רוב אוכלוסיית המחוז גרה ביישובים העירוניים.

מחוז יאס-נאג'קון-סולנוק נמצא כולו במישור ההונגרי הגדול (אלפלד) ונופו העיקרי הוא מישורי. נהר הטיסה חוצה אותו מצפון-מזרח לדרום-מערב.

אדמתו הפוריה ומזג האוויר הנוח בו, הפכו את החקלאות לענף המרכזי בכלכלת המחוז. גידולי השדה העיקריים הם: חיטה, תירס, אורז וחמניות. כמו כן מפותחים ענפי הבקר והצאן.

היסטוריה

המחוז הוקם בשמו ובגבולותיו הנוכחיים במסגרת הגדרת המחוזות המחודשת בשנת 1950. למעט שינויים קלים בגבולותיו הוא המשכו של המחוז ההיסטורי בעל אותו שם שהוקם ב-1876. שם המחוז, המורכב משלושה חלקים – יאס-נאג'קון-סולנוק – מצביע על שלושה אזורים הכלולים בו: אזור היאסים (Jászság), בעל ייחודיות אתנית ותרבותים שנשתמרו בחלקם עד היום; אזור נאג'קון בעל רקע היסטורי שקשור לקומנים ואזור סולנוק.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יאס-נאג'קון-סולנוק בוויקישיתוף


Terrestrial globe.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.