דאגלס DC-5

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דאגלס DC-5
המטוס בשנת 1942
המטוס בשנת 1942
המטוס בשנת 1942
מאפיינים כלליים
סוג מטוס תובלה
צוות 3
נוסעים 18-24
ממדים 
אורך 18.96 מטר
גובה 6.04 מ'
מוטת כנפיים 23.77 מ'
משקל ריק 6,243 ק"ג
משקל המראה מרבי 9,072 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 230 קמ"ש
קצב נסיקה 1,585 רגל
טווח טיסה מרבי 2,575 ק"מ
סייג רום 7,225 מ'
הנעה 
2 מנועי R-1820 תוצרת קרטיס רייט
צנחנים של חיל הנחתים האמריקאי קופצים מ-DC-5 דגם R3d-2

דאגלס DC-5אנגלית: Douglas DC-5) הוא מטוס נוסעים דו מנועי לטיסות קצרות מתוצרת דאגלס איירקראפט קומפני, המטוס טס לראשונה ב-20 בפברואר 1939, עם כניסתו לשירות של מטוס ה-DC-4 בשנת 1945, הוחלפו הזמנות רבות מDC-5 ל-DC-4.
בסה"כ יוצרו 12 מטוסים מדגם זה.

פיתוח

המטוס פותח בשנת 1938 והוא יועד עבור טיסות אזרחיות, על מנת להקל על עליית הנוסעים למטוס הוא היה בעל כנף גבוהה וגלגל בחרטום. אב הטיפוס טס ב-20 בפברואר 1939.

גרסאות

מפעילים צבאיים

המטוס בחיל האוויר הישראלי

מטוס DC-5 נרכש על ידי שירות האוויר הישראלי ביוני 1948, והוא שירת במלחמת העצמאות כמטוס תובלה בטייסת 103, הורכב עליו גם התקן מאולתר לנשיאת פצצות, לאחר המלחמה הועבר המטוס לבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה, שם שימש כמטוס אימון מספר שנים, המטוס כונה בחיל בשם "The Bagel Lancer-Yankee Pasha" ("אנקי פחה, רומה הכעכים"), המטוס פורק בשנת 1955.[1]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0