דאגלס DC-5
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
המטוס בשנת 1942 | |||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס תובלה | ||||||||||
צוות | 3 | ||||||||||
נוסעים | 18-24 | ||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
|
דאגלס DC-5 (באנגלית: Douglas DC-5) הוא מטוס נוסעים דו מנועי לטיסות קצרות מתוצרת דאגלס איירקראפט קומפני, המטוס טס לראשונה ב-20 בפברואר 1939, עם כניסתו לשירות של מטוס ה-DC-4 בשנת 1945, הוחלפו הזמנות רבות מDC-5 ל-DC-4.
בסה"כ יוצרו 12 מטוסים מדגם זה.
פיתוח
המטוס פותח בשנת 1938 והוא יועד עבור טיסות אזרחיות, על מנת להקל על עליית הנוסעים למטוס הוא היה בעל כנף גבוהה וגלגל בחרטום. אב הטיפוס טס ב-20 בפברואר 1939.
גרסאות
- DC-5 הגרסה הבסיסית למטוס, יכל לשאת עד 16 נוסעים.
- C-110 היה בשימוש חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, וחברת התעופה KLM.
- R3d-1 הגרסה הצבאית למטוס, יוצרו שלושה מטוסים מדגם זה.
- R3d-2 נבנה עבור חיל הנחתים האמריקאי, יוצרו ארבעה מטוסים מדגם זה.
- R3d-3 השם שניתן לאב הטיפוס של המטוס.
מפעילים צבאיים
- חיל האוויר המלכותי האוסטרלי
- חיל האוויר הישראלי
- חיל האוויר של הצבא הקיסרי היפני
- חילות האוויר של צבא ארצות הברית / הצי האמריקני / חיל הנחתים האמריקני
המטוס בחיל האוויר הישראלי
מטוס DC-5 נרכש על ידי שירות האוויר הישראלי ביוני 1948, והוא שירת במלחמת העצמאות כמטוס תובלה בטייסת 103, הורכב עליו גם התקן מאולתר לנשיאת פצצות, לאחר המלחמה הועבר המטוס לבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה, שם שימש כמטוס אימון מספר שנים, המטוס כונה בחיל בשם "The Bagel Lancer-Yankee Pasha" ("אנקי פחה, רומה הכעכים"), המטוס פורק בשנת 1955.[1]
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: דאגלס DC-5 |
- דאגלס DC-5 ב, באתר חיל האוויר הישראלי
- אבינעם מיסניקוב, הדי-סי 5 בחיל האויר, באתר "מרקיע שחקים"
הערות שוליים
- ^ דאגלס DC-5 ב, באתר חיל האוויר הישראלי
מטוסי נוסעים תוצרת דאגלס ומקדונל דאגלס | ||
---|---|---|
מטוסי מדחף | דאגלס דולפין • DC-1 • DC-2 • DC-3 • DC-4 • DC-5 • DC-6 • DC-7 | |
מטוסי סילון | DC-8 • DC-9 • DC-10 • MD-11 • MD-12 • MD-80 • MD-90 • MD-95 |