שיחה:רבינו הלל בן אליקים/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מקוה (שיחהתרומות)
מוטי (שיחהתרומות)

לפי הבנתי תלוי במקובל לדוג' רבינו גרשום וכן כאן המקובל הוא רבינו הלל

מקוה (שיחהתרומות)

צודק. ראיתי שיש המון רבינו. כך שכנר' אין בדיוק כלל ברור.

איש גלילי (שיחהתרומות)

בזמנו היו על זה דיונים (קשה לי למצוא את זה היום), והוחלט באופן כללי לתת "רבי", מלבד בראשונים ששמם מובהק עם "רבנו", כדוגמת רבנו גרשום ורבנו בחיי (שניהם, כמובן).

מקוה (שיחהתרומות)

ראיתי אכן ששם אתה כך סברת ולפי הנראה כך הוסכם שם. ולא ברור למה זה לא נעשה כך למע'.

איש גלילי (שיחהתרומות)

לא הבנתי. מה לא נעשה למעשה?

מקוה (שיחהתרומות)

שם הערך שם כעת רבינו ביו"ד לא כפי שנראה שם הסכמת המתדיינים.

איש גלילי (שיחהתרומות)

אה, הבנתי.

מכל מקום, לגבי עצם שינוי השם, ההסכמה שם היתה רק במקום מובהק (כמו רבנו יונה).

מקוה (שיחהתרומות)

נראה לי שגם רבינו הלל יכנס לתוך הכלל האמור. למרות שלא שמעתי אף אחד קורא לו רבינו הלל בן אליקים...

איש גלילי (שיחהתרומות)

מצאתי קצת כאן.

אגב, איפה הוחלט להוסיף את היו"ד?

מקוה (שיחהתרומות)

בלי יו"ד זה רבנו בשתי פת"ח. ראה רבי רבנו חיים יששכר אבולעפיה. תסתכל שם בניקוד בפתיח. חוץ מזה שלדעתי זה צודק מול עיני כעת ניצב תוספות רבינו פרץ. פתחתי רמב"ם פרנקל כתוב לרבינו משה וכו'.

איש גלילי (שיחהתרומות)

גם על זה היה דיון בעבר, מתנצל על העלאה באוב כל הזמן. תוצאה של ההפסקה הארוכה.

הוספת היו"ד נותנת משמעות של רבים. אפילו האקדמקה עומדת כאן בעד הכתיב החסר. לעומת זאת, נכון שבספרים התורניים (גם קדומים יחסית) נפוץ היו"ד, רק שאלתי איפה הוחלט כך, כי בזמני היה על זה דיון שלא הוכרע.

מקוה (שיחהתרומות)
איש גלילי (שיחהתרומות)

הזנחה...

מוטי (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר