שיחה:יחזקאל טאוב (יבלונה)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מה אתה רוצה להגיד בזה?
יש סיבה לעריכתך?
אני הבנתי שהוא היה אדמו"ר רק עד שהוא עלה לארץ, 4 שנה לאחר ההתמנות. מטעמים ביטל אותה כי כנראה הבין שהוא המשיך גם בארץ, עד שעזב.
הבנתי, תודה.
לאחר הערתו של איכא מאן דאמר מהדיון הקודם, חיפשתי באדמו"רים ובאמת לא מצאתי שכותבים כך (האדמו"ר מיבלונה). אני מצטרף אליו ו
אני כמובן
ישנם שלושה ערכים בעלי שם זה, אחד אדמו"ר מקוזמיר, ואחד משפיע.
חוץ מזה שצריך להדגיש שמדובר באדמו"ר מיבלונה ולא מקוזמיר צריך גם להדגיש את העובדה שמדובר בַּאדמו"ר ולא בַּמשפיע.
האם אדמו"ר שעזב את הדת, ובסוף ימיו "התקרב לדת" וחזר להניח תפילין... זכאי לתואר רבי?
לא זכאי כלל, נסתפק בזה שכתוב האדמו"ר מיבלונה.
אכן, קצת מוזר תואר כאן.
לא שייך תואר
לדעתי יש לכתוב רבי.
גם אם אינו זכאי לתואר רבי הרי שהוא ודאי לא נכלל בקטגוריית יוצאים בשאלה.
גם זה מאוד נכון.
אולי תסבירו מדוע?
(אני הייתי מעדיף להוריד ממנו את התואר אדמו"ר...)
הוא אכן לא אדמו"ר אבל מי שחזר בתשובה האם נכנה אותו לעד 'יוצא בשאלה',שערי תשובה לא ננעלו לאף אחד (גם לאדמו"ר שסרח...).
בכל אופן לתואר "רבי" ו"אדמו"ר" הוא ודאי לא שייך
השאלה היא ג"כ האם הוא חזר בתשובה, או שהוא רק התקרב לדת מה שלא מספק בעליל
נשמח אם אי מי מיודעי ההיסטוריה יחכימנו בזה מכלולאים פעילים
איכא מאן דאמר, המילה "אדמו"ר" אינה באה לבטא כלום. היא רק משייכת אותו לשושלת משפחתית או לשיוך קהילתי.
כלומר, היא לא "תואר" אלא יותר "שם עצם"...
דעתי היא כי אם הוא חזר בתשובה יש לכתוב לו תואר רבי, ובמקום שבעלי תשובה עומדים...
לא כל אדם שחוזר בתשובה מכנים אותו במכלול "רבי"
למה באמת?
"רבי" זה רק אישיות תורנית
לאחר שחזר בתשובה הוא היה אישיות תורנית?
למאי נפק"מ
האם רב שבעשר שנות חייו האחרונים נפל למשכב ולא היה יכול לזוז מאבד את תואר רבי.
נו באמת...
לא הבנתי
עצם העובדה שהוא ירד מהדרך בעת שהיה אדמו"ר, מראה שהוא לא אז באמת אדמו"ר
הוא היה אדמו"ר כי היו לו חסידים.
כמו"כ הוא היה דמות רבנית שמגיע לו תואר אדמו"ר.
כמו"כ הוא חזר בתשובה, שאי אפשר להסיר ממנו את התואר רבי.
ראה ערך אליעזר ברלנד הורידו לו את התואר רב
למרות שהוא מוגדר כדמות רבנית ועדיין יש לו תלמידים ומעריצים
במכלול לא נותנים תואר רב למי שפוקר עול
גם אם בסוף ימיו הוא חזר להניח תפילין
גם אני לא הבנתי
האם אתה משווה רב שהיה חולה ולא יכל לזוז ו"לוחות ושברי לוחות מונחים בארון"
לרב ששנה ופירש עם חילול ה' מדהים
אולי גם כשהוא היה פוקר היה מגיע לו התואר "הרה"ק"?
לא חשבתי לרגע לתת את התואר הרה"ק לפוקר, אין לי מושג מאיפה הגעת לזה.
אני לא משווה שברי לוחות לרב ששנה ופירש אלא לחוזר בתשובה, שלפי המקורות שלנו הוא אפילו יותר גדל מצדיק גמור (לוחות שלימות)
לא הבנתי אדמו"ר זה אדם שיש לו המון אנשים ששומעים לו?
אדמו"ר = אדון מורה ורבי
ומה זה "רבי"?
נכון שלאדמו"ר יש אלמנט של רבי, אבל במקור האדמו"ר הוא מי שהחסידים מצייתים לו.
גם מורה התלמידים שלו מצייתים לו, זה לא הופך אותו לאדמו"ר
יושב פלשת למה סגרת? הוויכוח לא עדיין לא נגמר
משום שהתכוונתי לכל מילה שכתובה שם. הויכוח מיותר ואט-אט הופך אמוציונלי.
אם מישהו באמת סבור שיש לתת לאדם שלא היה אישיות תורנית, תואר רבי, מכל מיני טענות שלא ממן העניין כגון "גדול בעל תשובה" ו"פעם הוא היה אדמו"ר לחסידים" וכו' שנוגדים את המדיניות הפשוטה של אישיות תורנית, שיתכבד ויפתח הצבעה ונגמור עם זה במהירות, במקום לשקוע בויכוח טפשי וחסר תועלת, לענ"ד כמובן.
יש אנשים שעצם הויכוח הוא בשבילם לתועלת- דהיינו ישנם כאלו שהויכוח הוא אצלם אמצעי וישנם כאלו שהויכוח הוא אצלם מטרה בפני עצמה:)
גם אני אוהב ויכוחים, אבל רק ענייניים ותועלתיים ולא סתם ויכוח לשם הויכוח...
ההפסד כולו שלך...
פעם ראשונה שאני שמח להפסיד...
ודאי שלא מגיע לו התואר. הבן אדם יצא בשאלה, ובסוף ימיו חזר להניח תפלין. זו סיבה לתואר?!
אבל הוא היה אדמו"ר
אדמו"ר לשעבר.
גם אלישע בן אבויה היה תנא?!
אבל הוא אחרי זה חזר בתשובה
ואחרי שהוא חזר בתשובה, הוא היה אדמו"ר?!
לא
לא חשבתי שיש פה מקום ספק, אמנם יש לדון אם להשאיר אותו אדמו"ר, כי אפשר שדבר זה תלוי אם יש לו חסידים ולא משנה מי הם.
אבל רבי? מהיכא תיתי, רבי זה לא תלוי בחסידים רבי זה מורה על גדלותו, ואין כאן גדלות גם כשחזר לא חזר לגמרי מזה שהדגישו רק את התפילין. ספרא מה דעתך.
"האדמו"ר מיבלונה" זה לא תואר כבוד, זאת עובדה שהוא שימש בתפקיד הזה ובעבור זה הוא מפורסם וקיבל ערך במכלול.
רבי זה תואר כבוד, וכמו שאמרו פה כמעט כולם, לאחר שפקר - הוא לא היה אישיות תורנית בעלת כבוד
אולי צריך לבדוק מדוע מכנים אותו (הארמו"ר מיבלונה) ולא יחזקאל טאוב (יבלונה) כמקובל, ומדוע הוא זכאי להדגשת השם אדמו"ר יותר מכל אותם קדושים וטהורים?
אין נושאים ישנים יותר