בפתיח כתוב שהרב סילמן הוא רב ליטאי, ואילו משמע בערך שהוא חסידי למהדרין.
מכלולאים פעילים האם מישהו יודע?
בפתיח כתוב שהרב סילמן הוא רב ליטאי, ואילו משמע בערך שהוא חסידי למהדרין.
מכלולאים פעילים האם מישהו יודע?
יש בזה משהו קצת מוזר, אבל הוא נקרא ליטאי לגמרי חוץ מהספודיק [על הנוסח תפילה אין לי מושג].
אם הוא לבוש כחסיד, הוריו חסידים, ונראה בתמונה שגם בנו חסיד, וכמובן רב קהילה חסידית, אז במה בא לידי ביטוי שהוא ליטאי?
"למד כמה שנים בכולל חזון איש", "מכהן כאב"ד בבית דין צדק בני ברק של הרב נסים קרליץ", "הרב סילמן תומך במפלגת דגל התורה ומעורב בהכרעות פוליטיות הקשורות אליה".
במחשבה שניה אולי אפשר להסיר את המילה "ליטאי" מהפתיח, למרות שהוא נחשב בעיני כלל הציבור כליטאי.
הוא מוןכר אצל הציבור הליטאי ומתפקד כאחד מרבני יתד.
לומר שהוא חסיד זה בערך כמו לומר שגפני חסיד, בשל הספודיק שלראשו, כמו כן מאיר פרוש חסיד גור. (וליצמן ליטאי, בגלל ההורים שלו)
זו הקהילה שלו, אליה הוא משתייך, זה מה שקובע.
ביררתי קצת זה אחד הדברים המוזרים שיכולים להתרחש רק ברמת אלחנן... הרב זילברשטיין הוא הרב הליטאי והרב סילמן הוא הרב החסידי...
אם אתה מתכוין מצד אופים של האנשים אני יכול להסכים, אבל אני לא חושב שזה הכוונה בערך.
אכן. זו הבחנה יפה על אופיים של השניים...
בכל אופן, הגרי"ג אידלשטיין מפנה שואלים רבים לרב סילמן והוא מעורב עד צוואר בסכסוכים ליטאיים רבים.
בנו גודי הוא גם אישיות מרכזית בדגל, על אף לבושו החסידי.
הרב סילמן הוא גם אויב מושבע של הפלג הירושלמי, שאף פוצץ לו פעם דרשת שבת תשובה בבית הכנסת המרכזי ברמת אלחנן.
לסיכום: אין ספק שתחום פעילותו המובהק זה הציבור הליטאי, אף שבאופן אישי הוא מקיים אורח חיים חסידי.
לדעתי ההגדרה "רב ליטאי" מתייחסת לסביבת הפעילות ולא לאדם.
לדעתי ההגדרה "רב ליטאי" מתייחסת לסביבת הפעילות ולא לאדם.
גם לדעתי, אם כי אני חושב שיש להכניס הסתייגות שתסביר בדיוק את הדבר הזה.
הרב סילמן חינך את בניו חינוך ליטאי לגמרי, הם אפילו לא לובשים מלבושים חסידיים, יש לו נכדים אפי׳ עם קנייטש וקצר הוריו היו גור אבל הוא ליטאי גמור, רק את הלבוש לא שינה, וכי יש לו רב׳ה? הוא ליטאי בדיוק כמו כל הליטאים (הוריו של הרב זילברשטיין גם היו גור)
עד כמה שזכור לי בנו הגדול מרדכי חתנו של ר׳ שבח רוזנבלט לא לובש ספודיק (אולי החלפת בחתנו הגדול שבאמת לובש שטריימל אבל גם הוא לא חסיד באמת)
קהילה החסידית ברמת אלחנן היא כלל לא חסידית, רוב המתפללים אינם חסידים כלל, אלא בעלי בתים, או עם זיקה כלשהיא לחסידות, ומיעוט החסידים שיש שם כ 4-5 הם חסידים ללא רבה. בבית הכנסת שלו, מתפללים בזמן, קוראים בנביאים של קלף וכמדומה שקוראים את כל המגילות. ההגדרה היותר מדויקת שזה בית כנסת בנוסח ספרד, כמו שיש ליטאים רבים שנוסחתם ספרד.
"ומעורב בפעילותו של אביו. כמו כן, מוסר שיעורים בישיבות לנוער נושר". מקור בבקשה!
דבר ראשון לפני שאתה תוקף,
שים לב ששורה זו בכלל לא כתבתי.
עדכנתי רק כי הוא מתמודד בבחירות.
הבאתי רשימה של תלמידים, שקיבלתי ממקורות מוסמכים הקרובים לרב. בין השאר ציינתי את הרב שלמה לוינשטיין, וכתבתי כך:
הרב שלמה לוונשטיין, דרשן חרדי[1][2].
בתגובה, מחק שמש מרפא את שמו של הרב לוונשטיין, וכתב: "השתתפות בשיעור פלא יועץ וציטוט אינם הופכים אדם לתלמיד, גם שאר הטענות תמוהות וימחקו אם לא יובא מקור".
בנוסף, ציינתי את הרב נתן בן סניור, וכתבתי כך:
הרב נתן בן סניור, ראש מוסדות 'בנין ציון'[3].
שמש מרפא מחק גם את הרב בן סניור, תוך שהוא מנמק: "המקור לא תומך בטענה בשום צורה".
ובכן, תגובתי לטענותיו הצודקות של שמש מרפא היא:
לגבי ההערות שהערת בקשר למקורות מי הם תלמידיו - אתה בהחלט צודק שאי אפשר להוכיח מהמקורות שהבאתי שהם אכן תלמידיו. המידע על כך שהם תלמידיו, התקבל מאת תלמידיו הרב יעקב פרבשטיין והרב מרדכי סילמן, לאחר שפניתי אליהם אישית לקבלת מידע אמין ומדויק.
אשמח לשלוח לך באימייל פרטי את הטלפונים והמיילים שלהם, כדי שתוכל לברר מולם את נכונות המידע שהבאתי.
ואגב, הרב שלמה לוינשטיין הוא תלמיד מובהק שלו, כאשר בין השאר: כל הפעילות שלו בארגוני הקודש והצניעות, הם בהדרכתו והכוונתו הצמודים, והוא מגיע לביתו מידי כמה ימים לשאלות ולהתייעצויות. אשמח לשלוח לך טלפונים גם לבירור העניין הזה. תודה רבה. --נתן טוביאס (שיחה) 15:06, 8 בנובמבר 2022 (IST)
מוטי היקר. ראשית, אני מוכן לעשות איתך בדיקה קצרה בכל הערכים של הרבנים שבהם מופיעה רשימת תלמידים, ואני משוכנע - שיהיה קשה, ולפעמים אף בלתי אפשרי, להביא מקור אינטרנטי מוסמך לכך. דוגמא לדבר, עיין בערך על רבי דב לנדו.
לכן, ברור שכשהרשימה נערכת על פי עדותם של התלמידים הקרובים אליו ביותר, היא מוסמכת מאין כמוה.
בנוסף, כל אחד ואחד מן האישים שציינתי, אם ישאלו אותו האם הוא מגדיר את עצמו תלמיד של הרב סילמן, הוא ישיב בחיוב.
אגב, אני במו אוזני שמעתי מהרב לוינשטיין בכמה הזדמנויות שהוא מגדיר את עצמו 'תלמיד' לכל דבר ועניין.
אם יש בעיות בערכים אחרים, זו לא סיבה להרחיב אותן לעוד מקומות. בדרך כלל זה מתבסס על לימוד בישיבת אותו הרב, שזה גם מקור רעוע אבל קצת יותר קל לבירור. כאן אמנם שמעתי מבנו של הרב פרבשטיין שעשה שימוש אצל הרב סילמן, אבל שוב זה מקור אישי, ובנוסף כיום הוא משמש לצידו בהרכב, כך שיש להסתפק.
אני לא חושב שראוי שאתווכח עם עורך מנוסה ומקצועי הרבה יותר ממני.
אדרבה, פעל על-פי שיקול דעתך המקצועית גרידא.
לכן, אם הרשימה שהבאתי לא עומדת בסטנדרטים של 'המכלול' - ערוך ותקן אותה כהבנתך.
תודה רבה גדולה - על ההשקעה הרבה בדיוק מהימנות המידע בפרט; ועל עבודתך המסורה ב'המכלול' בכלל.
הגאון הגדול ר'שריאל רוזנברג מונה לגאב"ד בית הדין כמ"מ חמיו רבנו מרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי שמריהו יוסף ניסים קרליץ זללה"ה והגאון הגדול ר'יהודה סילמן מונה לראב"ד ביה"ד שהיה עד היום תפקידו של הגר"ש רוזנברג.
מכלולאים פעילים למה אין אפשרות לערוך דף זה?
אכן. יש תבנית סינון. המניח לא רשם בתקציר אז פיספסתי קודם. (בכל מקום שיש תבנית העריכה בפועל פתוחה רק לעורכי אספקריה) אם יש לך עריכה חשובה אוכל לפתוח לזמן מה. או שתכתוב כאן ואני אכניס אם זה קצר
חשובה האישיות מאוד (התבלבלתי וקראתי לך אח"מ בתקציר :)) הוספתי. איך זה? תוכל לשלוח מקור ? (שלא ימחקו לנו..) לא הרב שריאל רוזנברג ראב"ד שם?
חאמ בערך על רבי ניסים קרליץ שחזרתי לגבי הרב סילמן מראב"ד לאב"ד, כמדומני שהוא עדיין לא ראש בית דין אלא יושב בראש הרכב, עכ"פ כך זה היה עד היום.