"מסתבר כי עורך הספר יצר באופן מכוון שרשור רעיוני וסגנוני בין הספרים המרכיבים את הקובץ. בספרי הקובץ חוזרים הרעיונות הבאים: נבואת אחרית ימים על 'יום ה' בו יתקיים משפט לעמים; בחירת יעקב כסמל של בחירת עם ישראל; רעיון הברית בין ה' לבין העם ודימוי של ה' לאב ושל העם לבנו. הדימוי מסייע בהעברת המסר של קשר טבעי ונצחי בין ה' לעם." מכלולאים פעילים האם יש מקור לרעיון הזה? למי הוא מסתבר. במקומות אחרים ראיתי ששמים {{הבהרה}} על כעין זה.
שיחה:תרי עשר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שמים הבהרה? פרשנויות מעין אלו בקשר לתנ"ך ללא מקור בחז"ל או במפרשים המקובלים לפי דעתי דינם מחיקה ללא צורך בדיון מקדים.
מה הבעייה בפירוש באופן עקרוני? חוץ מהניסוח הלא מקובל בספרות התורנית, הרעיון עצמו יכול להיות נכון. אמנם יש לתקן את הלשון "עורך הספר".
אין בכך שום בעיה מלבד ניסיון להכניס את מחשבותיו של העורך (?) בקשר לצורת הסידור/הכתיבה של התנ"ך.
עכשיו זה בסדר. הקטע כולו מניח בהנחה סמויה שמחבר אחד כתב את הספר. ולא שזה קובץ נבואות בדרי חז"ל והמקרא עצמו
אין נושאים ישנים יותר