שיחה:שלג בישראל
תגובה אחרונה: לפני יום 1 מאת דויד בנושא שינוי שם
שלג בתרמ"ט - מעשה לסתור
בקשר לעריכה זו למה להעדיף מקור מאוחר על פני עדות ראיה? נ.ב. תודה על ההרחבות החשובות. שמש מרפא (שיחה) 18:52, 28 בינואר 2024 (IST)
אני לא כל כך יודע איך מנהלים שיחה באתר זה...
- נראה לי אמין יותר מקור שמזכיר מדידה מדוייקת.
- גם השירות המטאורולוגי בהתייחסו לשלג של 1920 "הצטבר בחלקים הגבוהים של ירושלים עד לעומק של 97 ס"מ". (אגב, שלג זה של 1920 מוזכר בקצות השולחן סימן קה הערה טו. ע"ש.) מציין בשם "עמירן, 1995, עמ' 136" כי, זהו "השלג הכבד ביותר שמתועד בירושלים מאז אמצע המאה ה-19".אירועי מזג אוויר קיצוני בישראל, ―ח ש (שיחה | תרומות) לא חתם
שינוי שם
![]() |
בעלי זכות הצבעה לאחר ההרחבות המרתקות והמענינות של חברינו ח ש, חלק נכבד מהערך עוסק בשלג בארץ ישראל ולאו דווקא בישראל. מה גם שקצת מוזר לייחס את השלג למדינת ישראל שעומדת על שטח גאוגרפי בשם ארץ ישראל, ויותר מתאים לייחס אירוע מטאורולוגי לשטח גאוגרפי מאשר מדיני. (כמו אקלים ארץ ישראל ולא "אקלים ישראל").
לכן, אציע לשנות את שם הדף לשלג בארץ ישראל. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 12:51, 20 בפברואר 2025 (IST)
בעד המעמיק (שיחה) 13:39, 20 בפברואר 2025 (IST)
- בשבילי "ישראל" זה ארץ ישראל. לא מדינת ישראל, ולכן לא רואה צורך לשנות. (מזכיר לי שפעם מישהו נכנס למקום כלשהו והכריז "כל הצבועים שיקומו" קם מישהו והתחיל לזעוק מדוע מעליבים אותו. 😉) • מטעמים • 14:47, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מצויין! בוא נשנה את ההפניה של ישראל לארץ ישראל, המעמיק (שיחה) 15:32, 20 בפברואר 2025 (IST)
- פתח דיון במקום הרלוונטי. לא הבנתי איך זה קשור לכאן. • מטעמים • 16:54, 20 בפברואר 2025 (IST)
- דוד המלך נולד בישראל לטענתך? למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 16:55, 20 בפברואר 2025 (IST)
- כלומר? • מטעמים • 17:15, 20 בפברואר 2025 (IST)
- כי הרי ישראל ואר"י זה אותו דבר. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 17:17, 20 בפברואר 2025 (IST)
- אם יש טקסט יבש ללא קישורים שכתוב שם "דוד המלך נולד בישראל", מה זה אומר לדעתך? • מטעמים • 17:42, 20 בפברואר 2025 (IST)
- לדעתי שהטקסט שגוי אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ב בשבט ה'תשפ"ה ~ 17:43, 20 בפברואר 2025 (IST)
- לפני הקמת המדינה לא תמצא טקסט כזה. מעולם לא קראו לארץ ישראל "ישראל". (אם כבר, "ישראל" הכוונה לעם ישראל. "שמע ישראל" זה בעצם "שמע ארץ-ישראל"?!). למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 17:46, 20 בפברואר 2025 (IST)
- לדעתי שהטקסט שגוי אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ב בשבט ה'תשפ"ה ~ 17:43, 20 בפברואר 2025 (IST)
- אם יש טקסט יבש ללא קישורים שכתוב שם "דוד המלך נולד בישראל", מה זה אומר לדעתך? • מטעמים • 17:42, 20 בפברואר 2025 (IST)
- כי הרי ישראל ואר"י זה אותו דבר. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 17:17, 20 בפברואר 2025 (IST)
- כלומר? • מטעמים • 17:15, 20 בפברואר 2025 (IST)
- דוד המלך נולד בישראל לטענתך? למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 16:55, 20 בפברואר 2025 (IST)
- פתח דיון במקום הרלוונטי. לא הבנתי איך זה קשור לכאן. • מטעמים • 16:54, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מצויין! בוא נשנה את ההפניה של ישראל לארץ ישראל, המעמיק (שיחה) 15:32, 20 בפברואר 2025 (IST)
- בשבילי "ישראל" זה ארץ ישראל. לא מדינת ישראל, ולכן לא רואה צורך לשנות. (מזכיר לי שפעם מישהו נכנס למקום כלשהו והכריז "כל הצבועים שיקומו" קם מישהו והתחיל לזעוק מדוע מעליבים אותו. 😉) • מטעמים • 14:47, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מצטרף לדעת מטעמים. מוקיר רבנן (שיחה) 14:58, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מצטרף ל
בעד ולטיעון של המעמיק. אנציקלופדיה אינה במה להבעת השקפות נכונות ככל שיהיו, אלא מבוססת על ההנחות המקובלות פלאלמוני (שיחה) 15:38, 20 בפברואר 2025 (IST)
בעד אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ב בשבט ה'תשפ"ה ~ 17:19, 20 בפברואר 2025 (IST)
- יש היגיון בטענה, אבל לא ברור לי שהשם הנוכחי כבר לא תקין ברמה שמצדיקה שינוי. לגבי הטיעון שישראל יכול להתייחס לארץ ישראל, אני מסכים עם הטיעון של שמש מרפא בעבר. מוטי ~ שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה • 18:20, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מסכים לגמרי. אבל לדעתי זה לא קשור לכאן. אין עניין להדגיש כל פעם את המילה "ארץ" כי אולי מישהו יחשוב שמדובר ב"מדינת" על סמך ההנחה שתמיד "ישראל" זה מדינת ולא ארץ. • מטעמים • 18:24, 20 בפברואר 2025 (IST)
- @מטעמים ההנחה ש"ישראל" היא תמיד מדינת ולא ארץ, היא בדיוק כמו ההנחה שישראל היא תמיד ארץ ישראל ולא מדינת ישראל. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 18:27, 20 בפברואר 2025 (IST)
- ידעתי שנגיע לקטע ש"אי אפשר לשנות מוויקי"... אבל, אם כך היה אפשר לדרוס את כל ההרחבות של ח ש כי זה "מקשה על העדכון מוויקיפדיה", מגוחך, נכון?
- אין לי שום עניין לשלול או לגרום לדה-לגיטימציה למדינת ישראל חלילה. אני פשוט אומר כי שם הערך שגוי - הוא עוסק בשלג ב"ארץ ישראל" ולא בישראל. נותר רק להתווכח בעצם האם הכוונה של "ישראל" היא "ארץ ישראל", וזה סלע המחלוקת. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 18:24, 20 בפברואר 2025 (IST)
- אכן. כמו שמוטי אמר יש היגיון בטענה. אבל לדעתי זה לא נחוץ. כי "ישראל" זה לא חד משמעי מדינת ישראל. (אגב, בתנ"ך יש פירוש שלישי למילה: עם ישראל. "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה" אבל כאמור אין לזה קשר לנידון כפי שהביא מוטי את דברי שמש מרפא) • מטעמים • 18:35, 20 בפברואר 2025 (IST)
- רק מציין שבויקי "ישראל" זה בכלל לא הפניה אלא זה שם הערך על המדינה, לא בדקתי מתי התבצע כאן השינוי והאם היה דיון. מוטי ~ שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה • 18:38, 20 בפברואר 2025 (IST)
- זה בעצם מחזק את טענתו של מטעמים, כי מצאו לנכון לסייג ישראל (מדינה) ולא ישראל גרידא. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 18:43, 20 בפברואר 2025 (IST)
- אז טרחתי לבדוק ומדובר בשינוי מעידן קדום, שכנראה היום לא היה מתבצע. משער שהסיבה היא לא בגלל ארץ ישראל, אלא בגלל עם ישראל, שזו משמעות יותר מוכרת גם כיום. מוטי ~ שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה • 19:11, 20 בפברואר 2025 (IST)
- זה בעצם מחזק את טענתו של מטעמים, כי מצאו לנכון לסייג ישראל (מדינה) ולא ישראל גרידא. למאי נ"מ • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה 18:43, 20 בפברואר 2025 (IST)
- רק מציין שבויקי "ישראל" זה בכלל לא הפניה אלא זה שם הערך על המדינה, לא בדקתי מתי התבצע כאן השינוי והאם היה דיון. מוטי ~ שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה • 18:38, 20 בפברואר 2025 (IST)
- אכן. כמו שמוטי אמר יש היגיון בטענה. אבל לדעתי זה לא נחוץ. כי "ישראל" זה לא חד משמעי מדינת ישראל. (אגב, בתנ"ך יש פירוש שלישי למילה: עם ישראל. "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה" אבל כאמור אין לזה קשר לנידון כפי שהביא מוטי את דברי שמש מרפא) • מטעמים • 18:35, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מסכים לגמרי. אבל לדעתי זה לא קשור לכאן. אין עניין להדגיש כל פעם את המילה "ארץ" כי אולי מישהו יחשוב שמדובר ב"מדינת" על סמך ההנחה שתמיד "ישראל" זה מדינת ולא ארץ. • מטעמים • 18:24, 20 בפברואר 2025 (IST)
- יש היגיון בטענה, אבל לא ברור לי שהשם הנוכחי כבר לא תקין ברמה שמצדיקה שינוי. לגבי הטיעון שישראל יכול להתייחס לארץ ישראל, אני מסכים עם הטיעון של שמש מרפא בעבר. מוטי ~ שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ה • 18:20, 20 בפברואר 2025 (IST)
- מצטרף ל
נגד. לא מספיק חשוב כדי להעמיס מבחינה טכנית. דויד (שיחה) כ"ג בשבט ה'תשפ"ה 14:40 (IDT) 14:40, 21 בפברואר 2025 (IST)