שיחה:רב יהודה בנו של רב שמואל בר שילת
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Davidnead בנושא טיוטה במקום קצרמר?
טיוטה במקום קצרמר?
אישיותו התורנית של רב יהודה מצריכה ערך אנציקלופדי, למרות המידע הדל שעליו.
אין בידינו מידע נוסף על רב יהודה, ולכן מה יעזור לך אם תעביר את הערך לטיוטה? האם יווסף עליו מידע?
לדעתי, בדיוק בשביל זה נוצר המושג "קצרמר", כלומר, ערך אנציקלופדי שאין עליו מידע רב. וכך הגדרתי את הערך.
לדעתי ניתן להחזיר את הערך למרחב המכלול, בתוספת התבנית "קצרמר". צב"י (שיחה) 16:07, 14 בינואר 2018 (IST)
- שלום צב"י, סליחה על התערבותי במתקפת הערכים הפוריה והחוצה שלך. אני משתדל גם לעזור ולא רק להפריע .
- להלן כל המידע שבערך עודות רב יהודה: היה אמורא בבלי בדור השני של אמוראי בבל, היה בנו של האמורא רב שמואל בר שילת, תלמידו של רב ומסר שמועות רבות מפיו. קיים דיונים עם חברו רב הונא בר חיננא.
- שורה בדיוק. הצדקה לערך תלויה לא רק בחשיבות האישיות, אלא שיש מה לכתוב, במקרה שאין מקבצים כמה עניינים לערך אחד. תוכל לקרוא בהמכלול:קצרמר אודות קצרמרים והתנאים לקיומם. אני אישית סבור שיש מקום להוסיף מעט תוכן לערך, מעבר לפרטים אנציקלופדיים יבשים, אך זה מן הסתם דורש עבודה. מן הסתם ניתן להיעזר באנציקלופדיות רלוונטיות, ואף לקשר אליהם או לציינם כמקור. העשרת קצרמר במקורות והפניות תורמת גם היא לזכות הקיום שלו. תמיד אפשר כמובן לשמוע דעת חברים נוספים. דוד (שיחה) 16:20, 14 בינואר 2018 (IST)
- מאמציך נשאו פרי! הרחבתי את הערך. צב"י (שיחה) 17:54, 14 בינואר 2018 (IST)
- שְכּוֹיֶיח!. זה כמובן לא המאמץ האישי שלי, אלא יישום המדיניות המקובלת במקרים כאלו, מה שמוכיח אכן את ההיגיון במקרים כאלו. ערך קצר שנוצר כשהיה יכול להיות רחב יותר - ישאר קצר לעד ככל הנראה, ולפעמים עדיף שלא לכותבו. כאן כמובן מלכתחילה אין הרבה חומר, ואכן ליקוט המקסימום שאפשר הוא המטרה הנכונה. כמדומני שבמקרה שהערך אכן מקיף, גם אם קצר, כבר אין זה נחשב קצרמר. ככלל, המדיניות טוענת בהיגיון כי עדיף להשקיע איכותית בערך אחד ולמקסם את ההשקעה בו על פני התפרשות לרוחב. לגבי הערך גופו, עיין יש מה לשפר מבחינת מבנה הערך לפני העברה למרחב, מפני שצריך פרופורציה בין הכותרות לטקסט. הכותרות אינן מיועדות להוסיף תוכן לערך אלא לעשות סדר בטקסט קיים, אם יש צורך בסדר כזה. דוד (שיחה) 18:26, 14 בינואר 2018 (IST)
- בנוסף, הייתי מציע להוסיף לפחות קישור חיצוני אחד, וכן לעדכן אותו בתבנית האמוראים ולהוסיף אותה כאן. דוד (שיחה) 18:28, 14 בינואר 2018 (IST)
- בוצע צב"י (שיחה) 12:25, 15 בינואר 2018 (IST)
- את הקישורים החיצוניים וההוספה על רבותיו של רב יהודה הבאתי רק בגלל שביקשת. ואין צריך לומר שהדברים שם מופרכים מיסודם, אך מה אעשה וחייבים לשמור על אובייקטיביות, וכן אסור להוסיף מחקרים ראשוניים. צב"י (שיחה) 12:39, 15 בינואר 2018 (IST)
- צב"י אני רואה שגם הוספת את תבנית האמוראים, מעולה. אבל מה היא מועילה בלי להוסיף את נשוא הערך בגוף התבנית? זה אפילו קצת מגוחך. דוד (שיחה) 16:14, 15 בינואר 2018 (IST)
- דוד, באמת שמתי לב גם אני לחסרון נשוא הערך בתבנית, אבל אם נשים אותו עכשיו הוא יהיה אדום, לא עדיף להמתין שיועבר הערך למרחב הראשי? איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 18:29, 15 בינואר 2018 (IST)
- כמדומני שהערך כבר קרוב לשלב זה, לא כך? דוד (שיחה) 19:26, 15 בינואר 2018 (IST)
- בהחלט. איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 19:31, 15 בינואר 2018 (IST)
- גם אני ממתין להחזרת הערך. וכמובן יש לעדכן בתבנית עוד הרבה שמות שחסרות. צב"י (שיחה) 10:56, 16 בינואר 2018 (IST)
- עידכון התבנית באופן כללי חשוב, אך כאן דיברתי על כך שאין טעם להניח תבנית בערך כשנשוא הערך לא מופיע בה. מצידי עם עידכון התבנית אפשר להעביר את הערך למרחב הערכים. שים לב גם לבקשת ההבהרה שלי ושפר את הניסוח. דוד (שיחה) 12:58, 16 בינואר 2018 (IST)
- טופל ו בוצע. צב"י (שיחה) 13:20, 16 בינואר 2018 (IST)
- יישר כוח. ניסחתי מחדש את המשפט, שכן גם עכשיו היה קשה להבין את המכוון בו. אני רואה שלא התאפקת מלהוסיף את המשפט עם מחקרך הראשוני האישי ? דוד (שיחה) 14:20, 16 בינואר 2018 (IST)
- נכון. .
- אתה יכול להעיף את מחקרי הראשון. אך החזר כבר את הערך!!!! צב"י (שיחה) 14:23, 16 בינואר 2018 (IST)
- יישר כוח. ניסחתי מחדש את המשפט, שכן גם עכשיו היה קשה להבין את המכוון בו. אני רואה שלא התאפקת מלהוסיף את המשפט עם מחקרך הראשוני האישי ? דוד (שיחה) 14:20, 16 בינואר 2018 (IST)
- טופל ו בוצע. צב"י (שיחה) 13:20, 16 בינואר 2018 (IST)
- עידכון התבנית באופן כללי חשוב, אך כאן דיברתי על כך שאין טעם להניח תבנית בערך כשנשוא הערך לא מופיע בה. מצידי עם עידכון התבנית אפשר להעביר את הערך למרחב הערכים. שים לב גם לבקשת ההבהרה שלי ושפר את הניסוח. דוד (שיחה) 12:58, 16 בינואר 2018 (IST)
- גם אני ממתין להחזרת הערך. וכמובן יש לעדכן בתבנית עוד הרבה שמות שחסרות. צב"י (שיחה) 10:56, 16 בינואר 2018 (IST)
- בהחלט. איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 19:31, 15 בינואר 2018 (IST)
- כמדומני שהערך כבר קרוב לשלב זה, לא כך? דוד (שיחה) 19:26, 15 בינואר 2018 (IST)
- דוד, באמת שמתי לב גם אני לחסרון נשוא הערך בתבנית, אבל אם נשים אותו עכשיו הוא יהיה אדום, לא עדיף להמתין שיועבר הערך למרחב הראשי? איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 18:29, 15 בינואר 2018 (IST)
- צב"י אני רואה שגם הוספת את תבנית האמוראים, מעולה. אבל מה היא מועילה בלי להוסיף את נשוא הערך בגוף התבנית? זה אפילו קצת מגוחך. דוד (שיחה) 16:14, 15 בינואר 2018 (IST)
- בנוסף, הייתי מציע להוסיף לפחות קישור חיצוני אחד, וכן לעדכן אותו בתבנית האמוראים ולהוסיף אותה כאן. דוד (שיחה) 18:28, 14 בינואר 2018 (IST)
- שְכּוֹיֶיח!. זה כמובן לא המאמץ האישי שלי, אלא יישום המדיניות המקובלת במקרים כאלו, מה שמוכיח אכן את ההיגיון במקרים כאלו. ערך קצר שנוצר כשהיה יכול להיות רחב יותר - ישאר קצר לעד ככל הנראה, ולפעמים עדיף שלא לכותבו. כאן כמובן מלכתחילה אין הרבה חומר, ואכן ליקוט המקסימום שאפשר הוא המטרה הנכונה. כמדומני שבמקרה שהערך אכן מקיף, גם אם קצר, כבר אין זה נחשב קצרמר. ככלל, המדיניות טוענת בהיגיון כי עדיף להשקיע איכותית בערך אחד ולמקסם את ההשקעה בו על פני התפרשות לרוחב. לגבי הערך גופו, עיין יש מה לשפר מבחינת מבנה הערך לפני העברה למרחב, מפני שצריך פרופורציה בין הכותרות לטקסט. הכותרות אינן מיועדות להוסיף תוכן לערך אלא לעשות סדר בטקסט קיים, אם יש צורך בסדר כזה. דוד (שיחה) 18:26, 14 בינואר 2018 (IST)
- מאמציך נשאו פרי! הרחבתי את הערך. צב"י (שיחה) 17:54, 14 בינואר 2018 (IST)
מה אתם אומרים על הניסוח החדש שלי? איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 14:38, 16 בינואר 2018 (IST)
- לא אהבתי את הנוסח "בכמה מקומות", הרי הוא מוסר 19 שמועות מרב, ורק בשני מקומות מצא הרב שמשי שמוסר "משמיה", והיות שרצה בכל מאודו להוכיח ש"משמיה" פירושו שלא שמע מפי רבו (בניגוד לשיטת בעל סה"ד), לכן היה צריך לאחר את תקופתו של רב יהודה). צב"י (שיחה) 14:51, 16 בינואר 2018 (IST)
- איש גלילי - אני לא חושב שהניסוח פתר את הבעיה. צב"י - ברגע שיש הסכמה בדף השיחה אתה לא זקוק לי כדי להעביר את הערך, כיוצר הערך אני משאיר לך את הזכות לעשות זאת לבד. זה לא דורש הרשאות. עם זאת, אני מסייג את זה בכך שכל עוד הערך בטיוטה זה מחייב את היוצר להביאו לרף גבוה, ולא רק למינימום הראוי להתקיים, לכן יש להעביר לטיוטה רק אם אתה סומך על עצמך שלא תיכשל בכך. דוד (שיחה) 14:53, 16 בינואר 2018 (IST)
- צב"י, אם כן אפשר לכתוב: בתשעה עשר מקומות מול שניים. דוד, אין כאן מחקר ראשוני, אלא ציון עובדות של ציטטות המופיעות בגמרא, הניסוח הקודם התפלמס עם טענת הרב שמשי, הניסוח החדש רק מסייג אותו עם העובדות. איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 14:57, 16 בינואר 2018 (IST)
- מודה ועוזב ירוחם! עשיתי חיפוש בפרוייקט השו"ת, ואכן הרב שמשי צודק, כל 19 המימרות הן "משמיה דרב". אעדכן בערך. צב"י (שיחה) 15:01, 16 בינואר 2018 (IST)
- עידכנתי את הערך. מחכה לניסוחו המלוטש של איש גלילי - המנטר המוכשר. צב"י (שיחה) 15:08, 16 בינואר 2018 (IST)
- יישר כוח צב"י, כעת הערך נראה הרבה יותר טוב. איש גלילי - הניסוח "יש להסתפק" וכו' אינו ציטוט יבש. אולם לאחר שינוייו האחרונים של צב,י מן הסתם יהיה קל להתמודד עם הניסוח הזה. דוד (שיחה) 15:34, 16 בינואר 2018 (IST)
- צב"י - עדיין לא פתרת את הבעיה. מי קבע מה עולה ממשמעות הגמרא? אם רצונך, הבא את הדברים כהווייתם או את הנימוקים כהוויתם ותן לקורא לשפוט. אין מקום להביא דעה של חוקר מסויים ואז לסתור אותם ללא מקור. נ.ב. מז"ט על העברת הערך המוצלח למרחב. דוד (שיחה) 15:44, 16 בינואר 2018 (IST)
- תזכורת דוד (שיחה) 21:11, 17 בינואר 2018 (IST)
- אינני יודע איך לנסח את התיקון. הערך נראה לי מספיק אובייקטיבי עכשיו, וציטוט כל הגמרא כדי להבין שממשמעות הגמרא עולה שדברי רב ספרא נוספו בעריכת הגמרא ולא התקיימו ישירות מול רב יהודה, נראה לי מיותר. אולי לאיש גלילי פתרונים? צב"י (שיחה) 11:37, 18 בינואר 2018 (IST)
- עשיתי ניסיון משלי. איך זה נראה לך? דוד (שיחה) 13:53, 18 בינואר 2018 (IST)
- מצא חן בעיני. אך, באיזה דפוס אתה משתמש? בנוסח שלפני כתוב בגמרא שרב ספרא דן בדברי רב יהודה ולא שרב יהודה דן בדברי רב ספרא. צב"י (שיחה) 14:04, 18 בינואר 2018 (IST)
- בדפוס המחזיק בראש כמה עשרות נושאים בטיפול במכלול במגוון רחב של נושאים, זה לא המקרה היחיד שזה יוצר בעיות . דוד (שיחה) 15:07, 18 בינואר 2018 (IST)
- מצא חן בעיני. אך, באיזה דפוס אתה משתמש? בנוסח שלפני כתוב בגמרא שרב ספרא דן בדברי רב יהודה ולא שרב יהודה דן בדברי רב ספרא. צב"י (שיחה) 14:04, 18 בינואר 2018 (IST)
- עשיתי ניסיון משלי. איך זה נראה לך? דוד (שיחה) 13:53, 18 בינואר 2018 (IST)
- אינני יודע איך לנסח את התיקון. הערך נראה לי מספיק אובייקטיבי עכשיו, וציטוט כל הגמרא כדי להבין שממשמעות הגמרא עולה שדברי רב ספרא נוספו בעריכת הגמרא ולא התקיימו ישירות מול רב יהודה, נראה לי מיותר. אולי לאיש גלילי פתרונים? צב"י (שיחה) 11:37, 18 בינואר 2018 (IST)
- תזכורת דוד (שיחה) 21:11, 17 בינואר 2018 (IST)
- צב"י - עדיין לא פתרת את הבעיה. מי קבע מה עולה ממשמעות הגמרא? אם רצונך, הבא את הדברים כהווייתם או את הנימוקים כהוויתם ותן לקורא לשפוט. אין מקום להביא דעה של חוקר מסויים ואז לסתור אותם ללא מקור. נ.ב. מז"ט על העברת הערך המוצלח למרחב. דוד (שיחה) 15:44, 16 בינואר 2018 (IST)
- יישר כוח צב"י, כעת הערך נראה הרבה יותר טוב. איש גלילי - הניסוח "יש להסתפק" וכו' אינו ציטוט יבש. אולם לאחר שינוייו האחרונים של צב,י מן הסתם יהיה קל להתמודד עם הניסוח הזה. דוד (שיחה) 15:34, 16 בינואר 2018 (IST)
- עידכנתי את הערך. מחכה לניסוחו המלוטש של איש גלילי - המנטר המוכשר. צב"י (שיחה) 15:08, 16 בינואר 2018 (IST)
- מודה ועוזב ירוחם! עשיתי חיפוש בפרוייקט השו"ת, ואכן הרב שמשי צודק, כל 19 המימרות הן "משמיה דרב". אעדכן בערך. צב"י (שיחה) 15:01, 16 בינואר 2018 (IST)
- צב"י, אם כן אפשר לכתוב: בתשעה עשר מקומות מול שניים. דוד, אין כאן מחקר ראשוני, אלא ציון עובדות של ציטטות המופיעות בגמרא, הניסוח הקודם התפלמס עם טענת הרב שמשי, הניסוח החדש רק מסייג אותו עם העובדות. איש גלילי • שיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ח • 14:57, 16 בינואר 2018 (IST)
- איש גלילי - אני לא חושב שהניסוח פתר את הבעיה. צב"י - ברגע שיש הסכמה בדף השיחה אתה לא זקוק לי כדי להעביר את הערך, כיוצר הערך אני משאיר לך את הזכות לעשות זאת לבד. זה לא דורש הרשאות. עם זאת, אני מסייג את זה בכך שכל עוד הערך בטיוטה זה מחייב את היוצר להביאו לרף גבוה, ולא רק למינימום הראוי להתקיים, לכן יש להעביר לטיוטה רק אם אתה סומך על עצמך שלא תיכשל בכך. דוד (שיחה) 14:53, 16 בינואר 2018 (IST)