עורכי אספקלריה,
וְאָמַר סֹלּוּ סֹלּוּ פַּנּוּ דָרֶךְ הָרִימוּ מִכְשׁוֹל מִדֶּרֶךְ עַמִּי
— ישעיה נז יד
עורכי אספקלריה,
וְאָמַר סֹלּוּ סֹלּוּ פַּנּוּ דָרֶךְ הָרִימוּ מִכְשׁוֹל מִדֶּרֶךְ עַמִּי
— ישעיה נז יד
עיין שם. לדוגמא בקטע החמישי. בכלל, גרץ כאחד מראשי "חכמת ישראל" אינו יכול לעבור כך מתחת לרדאר כאדם לגיטמי.
ואגב, עדיף ניסוח ענייני בלי ציניות כמו "אולי תאיר את עיניי" וכדומה, זה לוקח את הדיון למקום אישי קצת.
מה זה הקטע החמישי? גרץ הוא מה שהוא. אנציקלופדיה לא אמורה לכוון להצגה של אדם בצורה מסויימת. אפשר להשאיר את זה לתבונת הקורא.
חלילה, אין כאן ציניות, זה היה רציני וענייני לגמרי.
התבלבלתי, עיין בקטע השישי. פשוט תספור מלמעלה שישה קטעים עד הקטע המתחיל "בשנת 1861" ותראה דברים הראויים להיחסם.
לגביך דבריך על אנציקלופדיה - אדם לגיטימי היינו אחד שאפשר לסבול את דבריו בתוך אנציקלופדיה שאינה אמורה להכיל דעות כפירה. ועיין רשימת הפילוסופים בערכי פילוסופיה, שם תראה כמה וכמה פילוסופים גדולים שנחסמו בשל כפירתם.
ולגבי הענייניות - יתכן, אך זו אינה פעם ראשונה.
גם לדעתי הערך אמור לעבור ליטוש מכלולאי יסודי. דוגמה קטנה, בפסקה המכובדת על ספריו ההתנגדות תופסת רק שורה אחד ובצורה מסוייגת ומן הראוי להרחיב בביקורת על הספר ובהשגות הרי''א הלוי ובמוצלחותן.
אם הערך היה נכתב לכתחילה במכלול כולו היה נראה אחרת לגמרי.
ראה לגבי אד"ם הכהן שם ניסיתי לטפל בעבר קצת, ראה שם שביטלו את עריכותי ואת חלקן מחקו אותן מההיסטוריה כשהבאתי מעט ממעשיו המלולכלכים, גם תוכל לראות ע''ז בדף שיחתי.
נשגב מבינתי.
כנראה לא למדו איך להתמודד עם ערכי אישי תנועת ההשכלה.
נא לא לסטות מהנושא. היו סיבות טובות מאד לביטול העריכה שם, ואם אתה חושב שהערך לא טוב אתה מוזמן לפתוח דיון שם.
קודם נראה מה יצא כאן, כי משיפור הערכים האלו כמעט התייאשתי. כל פעם והסיפור שלו.
עיקר מה שהפריע לי זו לא אותה הנקודה שכבר אי אפשר כבר לראות בהסטוריה, אלא מכלול ההתנהלות שם ועוד.
שמש מרפא, שים לב שלא כתבתי את זה בתור סטיה מהנושא, אלא עודדתי אותו שלא ישבר. אולי לאור התיקון שלך לעיל העידוד מיותר.
מקווה שעכשיו הובנתי.