שיחה:פורים משולש/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה


קולמוס (שיחהתרומות)

אני רואה כעת בספר 'ילקוט יוסף מועדים' שכתב שבערים המסופקות יש לעשות סעודת פורים ומשלוחי מנות ואף להגיד על הניסים בשתי הימים גם ביום שיש וגם בשב"ק! והביא שם כל הפוסקים שהסכימו לזה.

אשמח להבין למה כתוב אחרת בערך כאן..

שמואל חיים (שיחהתרומות)

יתכן שזוהי רק דעתו האישית, כמו כן אתה מוזמן להוסיף זאת בעצמך לערך.

קולמוס (שיחהתרומות)

בנוסף כותב שם, שגם בספר תיקון יששכר הסכים לזה עיין דף ס"א ע"א

קולמוס (שיחהתרומות)

דעתו האישית של מי?

שמואל חיים (שיחהתרומות)

של כותב הספר

קולמוס (שיחהתרומות)

כותב הספר מביא שם שהסכימו לזאת כל הפוסקים. כנראה שנפלה כאן טעות..

תולעת ספרים (שיחהתרומות)

כפי ששמת לב, יש לך הרשאה לערוך את הערך הזה, כפי שיש לכל משתמש רשום, כך שהרשות נתונה בידך לערוך ולתקן את הערך, ע"פ מדיניות אתר המכלול. בהצלחה!

מקור המונח "פורים המשולש"

4
חיים יצחק (שיחהתרומות)

ר' אנ"ש הנכבד.

אם כבר יצרת ערך מיוחד על פורים המשולש, היה נראה לי שתכתוב גם על מי המציא את המנוח "פורים המשולש" שזה מונח די חדש (יחסית),

ויש בזה דברים בקובץ מוריה אשר הובא כאן בפורום לתורה.

אנ"ש (שיחהתרומות)

תודה על ההערה, ארחיב בהמשך בל"נ. אגב, אתה יכול ואף מוזמן גם להרחיב בערך.

חיים יצחק (שיחהתרומות)

מה עם זה?


חיים יצחק (שיחהתרומות)

אנ"ש ראיתי שהכנסת את זה בהערה 1.

תודה רבה


דוב פרח (שיחהתרומות)

או פורים המשולש?

דוב פרח (שיחהתרומות)
שמואל חיים (שיחהתרומות)

פורים משולש

דוב פרח (שיחהתרומות)

לדעתי פורים המשולש

אנ"ש (שיחהתרומות)

מוכר יותר בשם פורים משולש

מישהו (שיחהתרומות)

אכן

דוב פרח (שיחהתרומות)

אני רואה שזה מוכר יותר בשם השני

אז בוא נלך למקורות איך זה נקרא בספרים

אגב הכנסתי גם את הכינוי השני היות וכל הנראה זה מוכר בשני השמות

ספרא (שיחהתרומות)

פורים המשולש יותר מקובל

חיפוש באוצה"ח מניב 3720 תוצאות מול 2949.

גם חיפוש ראשוני בגוגל מניב כ-361,000 תוצאות מול כ-293,000.

מהללאל (שיחהתרומות)

הפער קטן מכדי לקבוע על פיו.

קער א וועלט (שיחהתרומות)

כשבודקים בגוגל שם של משהו שאתה רוצה לבדוק איך נרשם יותר, רושמים עם "גרשיים" לפני ואחרי.

פורים המשולש = כ-27,900 תוצאות

פורים משולש = כ-126,000 תוצאות

מהללאל (שיחהתרומות)

זה פער משמעותי.

קער א וועלט (שיחהתרומות)

אכן

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אכן בכתיבה השם הוא "פורים המשולש". לגבי הצורה הנפוצה בדיבו איני יודע. בכל מקרה רצוי לבדוק במקורות הקדומים.

מישהו (שיחהתרומות)

כדאי לערוך את הפרק הזה, לא הספקתי לגמור לסדר אותו, אנ"ש שמש מרפא. אפשר להביא בו את הירושלמי, ואת מקור השם פורים משולש כפי שציינו למטה, וכו'.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

בוצע, אשמח להערות מכל סוג. לגבי מקור השם, לענ"ד מקומו בהערה בתחילת הערך.

מישהו (שיחהתרומות)

 כל הכבוד! 


קצר וקולע, ומסביר לקורא בדיוק נמרץ מה יש לנו מהמקורות בגמ', ומה התפתחו דיונים אח"כ.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

חמרא למרא טיבותא לשקייה, זה כמעט העתק הדבק של הניסוח שלך...

מישהו (שיחהתרומות)

בפרק הזה צריך לבחור מה לשים. לא כל כך איך לכתוב. אני חשבתי לשים קצת ראשונים, אבל זה הרבה יותר מוצלח כך. ומהריב"ל הוא באמת 'יסודי' בנד"ד.

ספרות הלכתית אנציקלופדית

4
מישהו (שיחהתרומות)

אנ"ש היקר, כדאי לעבוד עם ספרי הלכה 'מלקטים' שיש בהם סיכום של דעות ונידונים.

אתה יכול להשתמש בספר הידוע פורים משולש של הרב דבליצקי. כך תדע שכיסית את המידע מבחינה אנציקלופדית, אחרת עלול להיות פספוסים משמעותיים..

אנ"ש (שיחהתרומות)

כדאי שתמקד אם תוכל במה צריך להרחיב. תודה

מישהו (שיחהתרומות)

עובדים הרבה על הערך שלך :) לא משהו ספציפי.

במחצית השקל כתבת רק את מנהג הגרי"חז, למשל, כשהרמ"א כותב מנהג אחר. על דין קריאה ביחיד היה חסר הרבה - ועדיין זה בעבודה. שים לב ששני הדיונים האלו הם 'למעשה' מבחינת האיש הפשוט, כי אין בזה הנחיה גורפת של הגבאי... (ואף שאוי ואבוי למי שפוסק הלכה דרך הרשת, בכל זאת צריך למזער נזקים...)

שמש מרפא (שיחהתרומות)

באופן כללי, מומלץ תמיד לעקוב אחר העריכות שעורכים אחריך, רק כך ניתן להתקדם ולהשתפר.

דין מלאכה ביום ראשון ט''ז אדר

6
שמחה וששון (שיחהתרומות)

אם אכן אתה מעוניין בהערות לשיפור הערך כמופיע בתבנית, אני מסב את תשומת לבך גם לנושא זה (וכן באופן כללי היחס לקדושת יום זה).

אינני מתמצא מספיק בנושא, אך אם תרצה אוכל רק להפנות אותך לעלונים הרלוונטיים (כל העריכות התורניות שלי בשבועיים האחרונים הם מעלונים שאספתי... ולא מתוך בקיאות).

אנ"ש (שיחהתרומות)

מוזמן לקשר אותי אליהם, תודה

שמחה וששון (שיחהתרומות)

יש לך כאן שיעור בוידיאו ולינק לקריאה והורדה כתוב ברור מאוד מאוד. מדובר ברבנים חשובים תראה בערכים עליהם בהמכלול.

עוד משהו שמצאתי אולי יביא תועלת חוברת מעמיקה מרב אחר כאן , דיני פורים המשולש החל מעמוד 10, בסוף עמוד 11 יש התייחסות לאי אמירת על הניסים.

אינדקס נוסף, יש כאן פורים המשולש מעמוד 35 ואילך.


אם נראה לך תוכל גם להוסיף אותם בקישו''ח שלשתם הופצו כך לשימוש ציבורי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש הרבה מאד ספרים מקיפים, אני לא רואה צורך להשתמש בעלונים שמהווים מקור איכותי פחות ובד"כ גם פחות מפורטים.

שמחה וששון (שיחהתרומות)

בלינק הראשון יש הוראות בע''פ מרבי שלמה זלמן אוירבך. באינדקס יש חוברות הוראות מרבנים אחרים בעלי שם.

בשנים הבאות, ואפילו כבר השנה, ילקטו מהם לספרי ליקוטים בעלי כריכה.


להתבסס - לא מתבססים על עלונים (או להבדיל על עבודות גמר), להשלים - יש שם הרבה פעמים תוספות חשובות או הפניות למקורות חשובים אחרים.

העליתי רק דברים שראיתי בהם הוספות על הערך, לשיקולו של אנ"ש, ולא דברים אחרים שמצאתי.


שמחה וששון (שיחהתרומות)

אולי יועיל

יום ט''ז, תחנון – אומרים, מלבד בירושלים.

ציוני הלכה הרב בן ציון קוק בשם הרב אלישיב - אבלות עמ' תקנד.

(אגב, מתוך עלון נוסף).


שמש מרפא (שיחהתרומות)

ברצוני לערוך את הערך, אשמח אם {{א|אנ"ש|תסיר}} את התבנית. תודה.

אנ"ש (שיחהתרומות)

לא אסיר, כיוון שאני באמצע להרחיב את הערך ולתקן אותו, אך אתה בהחלט מוזמן ורצוי לערוך אותו (היינו אישור חריג ;)).

שמש מרפא (שיחהתרומות)

בכדי למנוע התנגשות, אשמחאם תמנע מלערוך בשעה הקרובה.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

באופן כללי, לענ"ד אי אפשר לקשר מעמוד ראשי לערך עם תבנית זו.

פורים המשולש בערים המסופקות

3
שמחה וששון (שיחהתרומות)

אולי כדאי לעשות פיסקה קצרה על פורים המשולש בערים כמו חברון טבריה ולוד שנוהגות פורים יומיים מספק.

מצאתי על זה רק מעט חומר.

אנ"ש (שיחהתרומות)

לא חושב שצריך, הבאתי את דיון התלמוד בנוגע לפורים משולש ודיני היום. טבריה חברון וצפת כבר קשור לפורים בערים המוקפות.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש על זה קצת באחרונים, יש דיעות שבשנה כזו אין חיוב לעשות פורים בשני הימים משום ספק ספקא.

אנ"ש (שיחהתרומות)

כאמור, יצרתי את הערך כחלק מהתחרות, אבל גם בעיקר בשביל להביא מידע לקורא המצוי, כשאר תרומותיי להמכלול. אך לצערי, לאור הבעיה הידועה, הערך לא מתפרסם כלל בחיפוש בגוגל. מפעילי מערכת, יש משהו לעשות בנידון?

מישהו (שיחהתרומות)

שלחתי לך באישי

אנ"ש (שיחהתרומות)

מה?

מישהו (שיחהתרומות)

...לגבי הפעילות מול גוגל זה בטיפול מאוד מקצועי, אי אפשר לדעת כמה זמן זה יקח.

עכ"פ גם אם הכל יכשל, את הערכים שנכתבו במכלול וששוכתבו משמעותית, זה ודאי היה יום אחד בחיפוש גוגל, זה אפשר גם היום לעשות (כבר עשו בעמל רב קטגוריות ייעודיות בשביל מטרה זו). כך שהערך שלך בכל מקרה יקבל חשיפה בשנה הבאה בעז"ה...  ונתפלל שכבר השנה.

וכמובן שבשבוע הבא זה יוצב גם כקישור בעמוד הראשי.

ע"כ

יתכן שהחלפתי אותך עם עורך אחר במייל. יש לך מייל רשום כאן?

אנ"ש (שיחהתרומות)

כן. תנסה שוב.

הבעיה היא, שהשנה כידוע חל פורים משולש, ובדיוק כעת זה הזמן שבו אנשים רוצים במיוחד לדעת על הערך. אולי שגוגל לפחות יפרסמו ערכים מקטגוריות ערכים שנוצרו בהמכלול?

מישהו (שיחהתרומות)

אפשר כמובן, אבל זה ירסק את המו"מ למקום שכעת הוא הברירה האחרונה.

עכ"פ זה בטיפול מקצועי של מביני ענין.

אנ"ש (שיחהתרומות)

אולי בינתיים אפשר לעשות את הערכים החשובים במודעות, כמו שעושים עכשיו מודעה לאתר? או שזה עולה הרבה כסף

דויד (שיחהתרומות)

הערך שלך בע"ה יופיע במייל השבועי שנשלח לרשימת תפוצה מאד מאד גדולה. ובע"ה גם בקבוצת ווטסאפ

אנ"ש (שיחהתרומות)

איך נרשמים לרשימת תפוצה?

דויד (שיחהתרומות)

תשלח מייל: [email protected]

תזכיר לי מתי שתרצה בשבוע הבא לבדוק לך כמה צפיות היו לערך

אנ"ש (שיחהתרומות)

תודה. אולי יש לפרסם את הערך (יחד עם נבחרי ערכי פורים) בעמוד הראשי, החל מתחילת שבוע הבא?

דויד (שיחהתרומות)

הוא מופיע בפורטל:ערכים בפרשה/פורים, והרשימה הזו אמורה להופיע בימי פורים, כמו כל שאר המועדים. בפורים זה מוגדר להופיע החל מי"ב באדר עד ט"ו כולל.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

כדאי לעדכן השנה עד ט"ז כולל.

דויד (שיחהתרומות)

צודק. אכניס.

אחודה חידה (שיחהתרומות)

שיטת המאירי והמכתם לעשות הסעודה ביום שישיי

והמכתם גרס אחרת בירושלמי.

עיין כאן.

אחודה חידה (שיחהתרומות)

עיינתי שם שוב וראיתי ויכוח אם יש טעות סופר במכתם, אבל המאירי זה ודאי.

אנ"ש (שיחהתרומות)

לא הבנתי בדיוק מה אתה רוצה להוסיף, אם יש לזה חשיבות בערך אתה מוזמן להרחיב.

אחודה חידה (שיחהתרומות)

מה לא מובן שיטת המאירי (ואולי עוד ראשונים) שבני הכרכים עושים את הסעודה ביום שישי ולא ביום ראשון.

אנ"ש (שיחהתרומות)

איפה הוא סובר רק?

אחודה חידה (שיחהתרומות)

כך כתוב כאן בהערה ס"א.