שיחה:סעודת ליל שבת
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת צב"י בנושא בקשת הבהרה
בקשת הבהרה
צב"י, תמיהני למה זה נחשב בעיניך כהשחתה, זה מחבר מפורש באורח חיים, סימן רע"א, סעיף א'. איש גלילי • שיחה • א' בטבת ה'תשע"ח • 23:06, 18 בדצמבר 2017 (IST)
- כמו שמבואר בנו"כ שם הכוונה לקידוש. אין דין בסעודה להתחיל מייד. ודרך אגב תודה לצב"י תיקנתי העניין גם בוויקיפדיה. הָאֶלְקֹשִׁי (שיחה) 23:08, 18 בדצמבר 2017 (IST)
- טופל לשביעות רצון שניכם. צב"י (שיחה) 23:11, 18 בדצמבר 2017 (IST)
- צב"י יישר כוח על השדרוג. אני רואה כאן לנכון לציין את המהרש"ל שאיני זוכר את מקומו. הוא תוקף את הנוהג ליקר את סעודת ליל שבת ולהיות "יוצא-זיין" בסעודת יום השבת, שזה הפוך מפי ההלכה. הוא מסיק שאם שומרים איזה מאכל מיוחד לכבוד יום השבת שאין אותו בשאר סעודות, אפשר לצאת בזה ידי החובה ליקר את סעודת היום. והוא מוסיף שלו עצמו יש כזה מאכל משובח שבשבילו עולה על כולנה ומקיים את זה בהידור - דגים. אני מניח שהוא מתכוון לגעפילטע פיש ולא לנסיכת הנילוס . דוד (שיחה) 11:34, 22 בדצמבר 2017 (IST)
- למהרש"ל הייתה חביבות יתירה לדגים ולכן גם לא אכלם בראש השנה מאימת הדין (מחצה"ש, או"ח, סי' תקנ"ב, סק"ב). אולי באמת התכוון לקרפיון או לנסיכה, ואולי לגעפילטע. אין לי מושג .
- אכניס את דברי המהרש"ל לערך. צב"י (שיחה) 11:37, 22 בדצמבר 2017 (IST)
- צב"י יישר כוח על השדרוג. אני רואה כאן לנכון לציין את המהרש"ל שאיני זוכר את מקומו. הוא תוקף את הנוהג ליקר את סעודת ליל שבת ולהיות "יוצא-זיין" בסעודת יום השבת, שזה הפוך מפי ההלכה. הוא מסיק שאם שומרים איזה מאכל מיוחד לכבוד יום השבת שאין אותו בשאר סעודות, אפשר לצאת בזה ידי החובה ליקר את סעודת היום. והוא מוסיף שלו עצמו יש כזה מאכל משובח שבשבילו עולה על כולנה ומקיים את זה בהידור - דגים. אני מניח שהוא מתכוון לגעפילטע פיש ולא לנסיכת הנילוס . דוד (שיחה) 11:34, 22 בדצמבר 2017 (IST)
- טופל לשביעות רצון שניכם. צב"י (שיחה) 23:11, 18 בדצמבר 2017 (IST)