לכאורה יש לשנות למקצת יום ככולו או היום שהרי רק רובו ככולו ולא מקצתו וזהו כלל מיוחד לספירה של זמנים (נכון שלפעמים גם שעה חודש ושנה וכנראה זו הסיבה של הכותב)
שהרי לא באופן גןרף אומרים מקצת יום ככולו ובדר"כ רק ביום ראשון הנספר ולא באחרון או האמצעי (צל"ע) .
ולכן גם נראה שיש טעות בפתיח שהשוו דין המתנת חמש שעות ומעט מהשישית בין בשר לחלב, ואני איני מכיר אלא הדין לחכות רוב שעה ששית ועל סמך דברי הרמב"ם שכתב שם "כ'שש שעות" ואינו דין למקצתו ככולו
מכלולאים פעילים