בשם כתוב אנשל ובפנים כתוב כמה פעמים אמשל למישהו יש מידע בנושא? מכלולאים פעילים
שיחה:מאיר אנשל רוטשילד/ארכיון
הערה ראשונה בערך ללא מקור
באמת לא שמתי לב. תודה. (מעניין רק שעל תמונת המצבה כתוב משה מאיר בן אנשיל)
עכשיו אתה מציג בלבול נוסף לכאורה. יש מילה לא ברורה פני המילה אנשל (האב) .
- השם משה נכתב בשמו שלו, ובערך אביו בשם זה
- השם אנשל במצבה לא מופיע בשמו.
- אמשל או אנשל
פה טמון ג"ץ (אולי גוף צדיק?) כהר"ר משה מאיר בן המנוח כ"ה אנשיל רויט(-)שילד ז"ל.
זה מה שמופיע על המצבה.
אולי. אני דברתי על כ-ה לפני שם האב.
כבוד הרב, לא?
..שום מושג אם ביטוי כזה היה נהוג.. שאלה לחוקרים.. כבוד המשהו נשמע לי סביר..
אז למישהו יש מידע? מכלולאים פעילים
לענ"ד זהו שיבוש הנובע מההגייה הגרמנית או אחרת, ושני השמות נכונים, ראו כאן
אבל ההערה של אליצור בענין שם האב, נכונה ביותר.
שיהיה ברור אני רק סיכמתי את הערות המקוה שמעביר את כל הערכים תחת זכוכית מגדלת ויש"כ
הייתי מהמר על אנשל שזהו שם מוכר גם כיום (אנשיל), וכנראה שאמשל ואנשל זהו אותו שם.
בדיסק שהילדים שלי שמעו עליו מסיפורי חסדי נעמי אומרים כל הזמן אנשיל
אתה רוצה שנכתוב את זה כמקור או כהבהרה...?
חלילה. כתבתי את זה רק בדף שיחה כדי להגיע למסקנה פה. אם תהיה מסקנה אפשר להשאיר אותה בערך עצמו בלי פירוט מקור. הרוצה יחפש בדף השיחה.
באנציקלופדיה דעת כותבים ששמו היה מאיר אנשיל ושם אביו אנשיל משה (אביו נפטר כשהוא היה בן 12) ואני לא מבין למה על המצבה שלו כתוב שמו משה מאיר ושם אביו אנשל למישהו יש תשובה על כך?
בתרבות של יהדות גרמניה בתקופה זו יש איזה שהוא מנהג מעניין עם השמות: בנו בכורו של נשוא השיחה נקרא אנשיל, והוא מכונה אנשיל מאיר (אגב, היחיד שנותר נאמן לאורח חייו הדתי לחלוטין של אביו), וכן שאר אחיו נקראים קרל מאיר, סלומון מאיר, נתן מאיר, ג'יימס מאיר, מה שאומר שהשם השני של כל אחד הוא שם האב, משהו שמזכיר את השמות אצל הערבים להבדיל או בתרבות הפולנית-חסידית.
המסקנה: שמו היה מאיר, שם אביו אנשיל, ושם סבו משה.