שיחה:ליל הסדר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

שמואל חיים (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

בעד למזג את הערך של ההלכות לתוך הערך כאן. לא להיפך

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

נגד חלש ראוי שתהיה הפניה לערך מורחב באחת הפסקאות הראשונות של הטקסט

שמואל חיים (שיחהתרומות)

אחיה, לא הבנתי למה צריך ערך על ליל הסדר, וערך על ההלכות שלו, מה גם שכרגע הערך הוא כפילות של הערך השני

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

לא חושב שזו כפילות.

יש ערך שהתעסקתי אתו בעבר, רות רפפורט, שם יש פסקה על מרגל להשכרה, בתוכה רוב הפסקה היא כפילות של הערך המלא...

אף אחד לא דיבר על זה...

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

זה דבר שבהחלט מקובל במכלול שבתוך הערך המלא על רות רפופורט יש פיסקה על מרגל להשכרה שהיא קיצור מתוך הערך המורחב. אך זה לא ערכים באותו הנושא.

באמת יש מקום להרחיב בערכים על ליל הסדר, ולכתוב ערכים מורחבים על סימני הסדר: קדש ורחץ וכו' במקום או בתוספת לפיסקאות הקיימות כיום בערך הלכות ליל הסדר

המצב כיום שזה מחולק לשני ערכים, נראה שזה מגיע מהשקפת ויקיפדיה שליל הסדר הוא כינוי לחגיגה לאו דווקא ההלכתית, ולכן בסדר יש מקום להסביר את "מנהגי" ליל הסדר בקיבוצים, אך אין מקום להרחיב על כל הלכות ליל הסדר, שלשם כך יש ערך מורחב, במכלול כמובן שהערך "ליל הסדר" אמור להתמקד בראש ובראשונה בהלכות ובמנהגי ליל הסדר היהודי, גם אם יש מקום בסוף הערך גם לפיסקאות על ליל הסדר הקיבוצי וכדומה.

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

ברות רפפורט זה ממש לא קיצור...

תוכל להסתכל.

אין כמעט שם דבר שמופיע בערך המלא ולא מופיע בפסקת ה"קיצור".

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

זה אותו נושא בדיוק

וראוי שכל הלכות הסדר יופיעו בערך על ליל הסדר

האם מתאים לכתוב "ליל הסדר בצל נגיף הקורונה"?

1
BAM (שיחהתרומות)

מכלולאים

ליל הסדר בקיבוצים???

9
חוטרא (שיחהתרומות)

ל{{עורכי אספקלריה}}

האם תיאור ליל הסדר החילוני בקיבוץ, מקומו במכלול?

שלמה המלך (שיחהתרומות)
חוטרא (שיחהתרומות)

לא יכול לשפץ, לדעתי צריך למחוק את הכל.

שלמה המלך (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)

אני לא רואה כל בעיה בפיסקה הזאת, כמו שהיא מופיעה בעת.

אליצור (שיחהתרומות)

לא למחוק. רק לסגנן שלא יראה לגיטימי

Vמאירי (שיחהתרומות)

איננני רואה צלגיטימיות אחר התיקון הקודם שלי.

חוטרא (שיחהתרומות)

האמת היא כי ליל הסדר הקיבוצי הוא לא רק חיקוי עלוב לליל הסדר המסורתי, אלא שהוא רחוק מהתכלית המקורית של ליל הסדר שהיא האמונה בקב"ה וסיפור יצי"מ. לעתים הוא גם מתנגד לתכלית המקורית הזו, שעה שהם סוגדים לטבע והלילה נערך תוך חילולי חג מחפירים.

גם באנציקלופדיה זה צריך לבוא איך-שהוא לידי ביטוי, אם לא מתעלמים מזה כליל.

מישהו (שיחהתרומות)
מב"ם (שיחהתרומות)

א. יש לשים לב שבמאכלי ליל הסדר ישנם שתי עניינים עיקריים: א. מאכלים שיש לאוכלם בליל הסדר. ב. מאכלים שצריכים להיות על השולחן בעת אמירת ההגדה (הרוב צריך גם וגם (למעט זרוע שלא אוכלים אותו (חביתה שאין חיוב לאוכלה) אך אלו שתי חיובים שונים

.

מב"ם (שיחהתרומות)

ב. מתי התחיל מנהג ב' התבשילין כזכר לקרבן חגיגה וקרבן פסח: הרבי מלובביץ מוכיח מהמשנה בבלי פסחים קי"ד בה ומירושלמי על משנה זו שמי שלא היה בירושלים גם בזמן בית המקדש היה מביא ב' תבשילים, אמנם בשולחן ערוך הרב כותב שהתקנה התחילה לאחר החורבן, לא הסתכלתי במקורות נוספים.

א.ב. קיסר (שיחהתרומות)
מב"ם (שיחהתרומות)

לא תמיד אני אוהב לשכתב דברים מחדש

הפסקא מקורו של ליל הסדר

1
מב"ם (שיחהתרומות)

לא ערוכה כמו שצריך ואף הכותרת לא מתאימה לתוכן. ההסבר על סדר קדש ואחת ושאר הסדרים צריך להיות בצורה מובנת יותר ובטח לא בסגנון של "סדרו של.. אינו היחיד", ועם קשר למבואר קודם. סליחה על הביקורת(;

אין נושאים ישנים יותר