טישיו, נא טיפולך. יישר כח.
שיחה:כל העומד להיעשות כעשוי דמי/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
טופל בס"ד
דויד שמש מרפא ומכלולאים פעילים לא יותר מדויק לאיית כמו האפשרות השניה?
שם הערך הנוכחי הוא ודאי טעות, כיון שהערך מתייחס גם לדברים אחרים של "כל העומד", אם-כי, איני בטוח שההצעה של טישיו תקנית.
בד"ש כל העומד ליפדות כפדוי דמי שמש טען שהשם אמור להיות כל העומד להעשות כעשוי דמי. הייתי מעביר אבל כיון שאני נבוך בנוגע לשאלה שבכותרת אני נמנע.
הבה נסכם את שני הצדדים כעת: האם "כל העומד" (הצעה שלי), או "כל העומד ליעשות כעשוי דמי" (הצעה של שמש). הסברה שלי הוא שאי אפשר להמציא שמות חדשים, וגם עדיף שם קצר. טוען גם מוטי שעדיף אולי "להעשות" מה שמדוייק נכון בעברית (אם כבר ממציאים שם חדש אז שיהיה בעברית תקנית). מה דעתכם?
אז בנוגע להצעתך, לדידי אין צד כזה כי זה תחילת משפט שאאין לו הבנה (ולא רלוונטי שמקובל בביהמ"ד להשתמש בקיצור הזה).
גם אני מסכים ש"כל העומד" קצר מדיי ואכן למיטב ידיעתי "להזרק" יותר מדויק מאשר "ליזרק". אגב אפשר גם לאחד את כל ה"כל העומד ל" לערך אחד ולאו דוקא לקרוא לו בשם כללי אלא בשם היותר נפוץ ולרשום שם את כל חביריו.
הכל כבר אוחד בערך הנוכחי. אני מסתפק מה המשמעות הראשית, האם כל העומד ליפדות שעליו יש אזכור מפורש במשנה, או כל העומד ליזרק שמאוזכר (כמדומה) מעט יותר.
היחיד שלא אוחד מכיון שזה לא קשור בכלל לערך הנוכחי ולרבי שמעון זה הערך שפתחתי היום שטר העומד ליגבות כגבוי דמי, מושג שהיה קיים לפני שנשמתו של רבי שמעון בר יוחאי באה לאויר העולם, ושהוא רק לפי ב"ש ושאינו עומד על אותו עיקרון כלל.
כלומר הערך שלך מבוסס על מחקר (מקורי?) שקובע שאין קשר בין ההגדרות, יש מישהו שעומד על השאלה האם יש קשר?
תוספות במקום אומרים שאין קשר.
תלמוד בבלי, מסכת סוטה, דף כה עמוד ב ד"ה לאו, אם זה היה מצויין כראוי גם הקוראים היו יודעים זאת.
במיקרופדיה תלמודית: כל העומד ל
מסכים שזו ההגדרה המדוייקת ביותר
אני לא
הביטוי המדויק הוא כל העומד להיעשות כעשוי דמי, השאלה היא האם זהו מחקר מקורי
אם אין לזה אזכוא בחז"ל אני מעדיף את הביטוי היותר מרכזי שיש לו אזכור
הביטוי כל העומד להעשות מופיע כ-300 פעם באצה"ח, בעיקר באחרונים. כיוון שהבחירה כאן היא בין שתי אפשרויות גרועות זאת נראית לי האפשרות הסבירה ביותר. הכתיב הנכון יותר הוא אכן "להעשות".
דעתי כפי שציינתי כל העומד להעשות, העובדה שציין שמש מרפא לדעתי לא משאירה מקום לדיון.
כמו שמש ומוטי
גא”מ
לאחר עיון באוצר החכמה, אני מסכים עם שמש.
כמובן שאני איתכם.
אין נושאים ישנים יותר