שיחה:כל העומד להיעשות כעשוי דמי/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

שמש מרפא (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

טופל בס"ד

מוטי (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

הערך אמור להקראות בכלל כל העומד. ואם שמש מרפא יסכים איתי, אבקש להעביר את הערך לשם זה.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

שם הערך הנוכחי הוא ודאי טעות, כיון שהערך מתייחס גם לדברים אחרים של "כל העומד", אם-כי, איני בטוח שההצעה של טישיו תקנית.

מוטי (שיחהתרומות)

בד"ש כל העומד ליפדות כפדוי דמי שמש טען שהשם אמור להיות כל העומד להעשות כעשוי דמי. הייתי מעביר אבל כיון שאני נבוך בנוגע לשאלה שבכותרת אני נמנע.

טישיו (שיחהתרומות)

הבה נסכם את שני הצדדים כעת: האם "כל העומד" (הצעה שלי), או "כל העומד ליעשות כעשוי דמי" (הצעה של שמש). הסברה שלי הוא שאי אפשר להמציא שמות חדשים, וגם עדיף שם קצר. טוען גם מוטי שעדיף אולי "להעשות" מה שמדוייק נכון בעברית (אם כבר ממציאים שם חדש אז שיהיה בעברית תקנית). מה דעתכם?

מוטי (שיחהתרומות)

אז בנוגע להצעתך, לדידי אין צד כזה כי זה תחילת משפט שאאין לו הבנה (ולא רלוונטי שמקובל בביהמ"ד להשתמש בקיצור הזה).

דויד (שיחהתרומות)

גם אני מסכים ש"כל העומד" קצר מדיי ואכן למיטב ידיעתי "להזרק" יותר מדויק מאשר "ליזרק". אגב אפשר גם לאחד את כל ה"כל העומד ל" לערך אחד ולאו דוקא לקרוא לו בשם כללי אלא בשם היותר נפוץ ולרשום שם את כל חביריו.

טישיו (שיחהתרומות)

הכל כבר אוחד בערך הנוכחי. אני מסתפק מה המשמעות הראשית, האם כל העומד ליפדות שעליו יש אזכור מפורש במשנה, או כל העומד ליזרק שמאוזכר (כמדומה) מעט יותר.

היחיד שלא אוחד מכיון שזה לא קשור בכלל לערך הנוכחי ולרבי שמעון זה הערך שפתחתי היום שטר העומד ליגבות כגבוי דמי, מושג שהיה קיים לפני שנשמתו של רבי שמעון בר יוחאי באה לאויר העולם, ושהוא רק לפי ב"ש ושאינו עומד על אותו עיקרון כלל.

מוטי (שיחהתרומות)

כלומר הערך שלך מבוסס על מחקר (מקורי?) שקובע שאין קשר בין ההגדרות, יש מישהו שעומד על השאלה האם יש קשר?

טישיו (שיחהתרומות)

תוספות במקום אומרים שאין קשר.

שמש מרפא (שיחהתרומות)
הכל לטובה (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

מסכים שזו ההגדרה המדוייקת ביותר

הכל לטובה (שיחהתרומות)

אני לא

הכל לטובה (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

אם אין לזה אזכוא בחז"ל אני מעדיף את הביטוי היותר מרכזי שיש לו אזכור

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הביטוי כל העומד להעשות מופיע כ-300 פעם באצה"ח, בעיקר באחרונים. כיוון שהבחירה כאן היא בין שתי אפשרויות גרועות זאת נראית לי האפשרות הסבירה ביותר. הכתיב הנכון יותר הוא אכן "להעשות".

טישיו (שיחהתרומות)
מוטי (שיחהתרומות)

דעתי כפי שציינתי כל העומד להעשות, העובדה שציין שמש מרפא לדעתי לא משאירה מקום לדיון.

מקוה (שיחהתרומות)

כמו שמש ומוטי

הכל לטובה (שיחהתרומות)

גא”מ

טישיו (שיחהתרומות)

לאחר עיון באוצר החכמה, אני מסכים עם שמש.

דויד (שיחהתרומות)

כמובן שאני איתכם.

אין נושאים ישנים יותר