חושבני שכדאי להעביר לטיוטה, עד שיהיה בשל למרחב, מכלולאים פעילים.
שיחה:כללי הפוסקים/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כללי הפוסקים הם כללים יחודיים לכל פוסק ופוסק, ונחלקים לשני חלקים: הראשון הוא כללי פסיקת ההלכה במקרי מחלוקת, המשמשות כשיקול חשוב בפסיקת הלכה נקודתית. כללים אלו יחודיים לכל פוסק, ולמשל, יש שהעדיף תמיד מניית רוב מתוך רשימת פוסקים קודמים מוגדרת, ויש שהעדיף שיטת הכרעה שונה. והחלק השני הם הכללים הנצרכים להבנת דברי פוסק מסויים, והבהרת כוונתו במטבעות לשון המצויות בדבריו. למשל, הבהרת כוונת פסיקתו כשכותב "יש אומרים כך ויש אומרים כך".
יש להבחין בין "כללי הפסיקה" שהם כלליים ומשמשים כהנחיה בכלל הספרות ההלכתית, לבין "כללי הפוסקים", שהם כללים המיוחדים לפוסק מסוים בלבד, ואינם תקפים בהכרח גם בדברי פוסקים אחרים.
כללי פסיקה מוזכרים בכל הספרות ההלכתית לדורותיה, החל מהתורה שבכתב, המשנה והגמרא, וכלה בספרי הראשונים והאחרונים. כללי הפוסקים, מוזכרים בעיקר בספרי האחרונים, שהגדירו כללי פסיקה לכל פוסק על פי דבריו בהקדמתו לספרו ההלכתי, וכן על פי טעמי פסיקותיו, ובאזכורים אגביים שכתב בדרכי פסיקת ההלכה לדעתו.
לדעתי זה מספיק בשביל קצרמר.
הרשימה בהמשך הערך באמת ברמה של טיוטה, מצד שני מכילה את הדברים הבולטים ומפורסמים מאוד. לדעתך עדיף להסיר בינתיים את הרשימה לגמרי? (לדעתי לא)
זה צריך להיות בפסקת קישורים חיצוניים, כרגע זה עושה רושם קצת חובבני.
אולטרה קצרמר זו לא הגדרה נכונה, אבל לדעתי עדיף להעביר את הערך לטיוטה עד להשלמה, או פשוט להשלים...
נאמר כך: אם זה היה טיוטה בדף הבקשות לא הייתי מעביר את זה למרחב.
יחסית למידע הקיים בנושא זה אולטרה קצרמר, אבל שיהיה.
נו נו. לפי זה גם את אם למקרא אפשר להעביר לטיוטה, וערכי הלכה נוספים רבים מספור.
למעשה במצב הונכחי אפשר להשאיר במרחב , אם כי רצוי כמובן להשלים.
את המושג כללי הפוסקים זה מסביר. את הכללים עצמם זה לא מפרט. יש עוד הרבה מידע שנוגע לעצם המושג?
שמש מרפא הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אין נושאים ישנים יותר