בקשר לעריכה זו, עריכתך נראית לי שגויה וביטלתיה, זה לא קשור לירושלים אלא לעדה"ח.
שיחה:כיסוי ראש לנשים (הלכה)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הקהילות הירושלמית השורשיות (לא אלו שבאו אחרי השואה) - כולם נוהגים במנהג זה, ביניהם אף כאלו שלא כשורים כלל ל'עדה החרדית', כגון: פרושים, מתמידים, קרלין, חלק מחסידות באיאן, ועוד.
עדיין ההכללה תושבי ירושלים האשכנזים אינה במקומה.
שים לב לשינוי שעשיתי עכשיו. ובו הכללתי זאת כהלבוש מסורתי ביישוב הישן. נקוט כלל זה בידך: קאפטן ירושלמי = מטפחת (כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל).
ברצוני להוסיף ציון לעוד קונטרס שחובר בנושא, לביאור תשובת היביע אומר
כנראה שיש בערך איזו תבנית סינון אם דחוף לך תתייג את {{עורכי אספקלריה}}.
חכם, פתחתי לעריכה.
מכניסים קישורים לאתרים שצריכים הרשמה כדי לקרוא בהם?
כמדומה שהבעיה היא יותר עם אתרים בתשלום, וגם את זה מכניסים (כמו אצה"ח), רק בעדיפות שניה
בלא"ה נראה לי שזה מיותר. רב האתרים העוסקים בנושא, חוזרים על אותן טענות. וגם אםיש איזה חידוש באתר ההוא, החובה להירשם כדי לצפות בו מאפילה על התועלת.
מה דעתכם לפצל את הערך לפולמוס פאה נכרית זה יכול להיות ערך מאוד מעניין
מכלולאים פעילים
נראה רעיון לעניין, אולי השם לא משהו. אבל הכיוון טוב.
יש המון חומר שיכול להיכנס לערך, אם יהיה מספיק משתמשים בעד אז נפתח טיוטה
אולי לקרוא לזה פולמוס חבישת פאה נכרית?
תזכרו שאני הראשון שהתרעתי שנאכל מזה כאב ראש שכל מה שעברנו בפולמוס הבחירות יהיה קטן לעומת זה...
אל תשווה, פולמוס הבחירות זה משהו יותר רלוונטי אלינו, מאשר על הפאות (רובנו בנים)
נשתדל להעמיט בוויכוחים
לא התכוונתי בין המכלולאים דהכא, יהיה לך כאלה כמויות של מכלולאים חדשים ובבקשים וכו' וכו'. אדרבה אשמח להתבדות.
כמובן שזה לא סיבה שלא לכתוב את הערך, אבל אני מזהיר מראש.
תודה על הפתיחה
קישרתי לאתר שפתוח חינם, זה מאמר שהתפרסם בקובץ בית יוסף לא דיון בפורום
נראה שיש פה רוב בעד, אני פותח טיוטה:פולמוס הפאה הנכרית
אשמח להתגייסות של מכלולאים נוספים, מה גם אם אני יהיה היחיד שיערוך זה יהיה מוטה לצד אחד
אין טעם לפצל, ואין טעם גם לנסות לערוך את הערך. הערך בויקיפדיה נוצר לאחר ויכוחים רבים אין ספור, ועד שהגיעו לגרסה יציבה, זה עלה בדמים מרובים. אם היה מדובר בת"ח ששפתם ברורה ונקיה ומסוגלים לנהל ויכוח ענייני, מילא, אבל מדובר באנשים שלא בוחלים בשום השמצה כדי להגיע למטרה הנכספת (איסור פאה נכרית) ומשכך עדיף להשאיר את הערך כמות שהוא ולא לנסות לערוך אותו.
התוצאה הישירה שתהיה היא ויכוחים שלא יגמרו לעולם, השמצות שיצריכו בכל פעם התערבות של מנהל ומחיקה/חסימה של תכנים, ואני מתאר לעצמי שלרובם אין ניסיון מקדים בעריכה קבוצתית מהסוג של ויקיפדיה / המכלול, ולכן יהיו כאן אין ספור שיחזורים ומלחמות עריכה.
גם אם יש לך כוונה טובה ואתה חושב שאתה אובייקטיבי, הצד האוסר לעולם לא יהיה שבע רצון, עד שהערך יהיה מוטה באגרסביות לצד האוסר.
אי לכך אני מציע לעזוב את זה כמות שהוא, אבל זה לשיקולך.
זה לא עניין של רוב, לא היו מתנגדים.
בכל אופן - לא תזדקק לעזרה, המונים יתנפלו על הערך הזה.
דיברת על פיצול!
כלומר, קח את הערך "כיסוי ראש לנשים (הלכה)". ותעשה העתק-הדבק לכל הפסקה "כיסוי הראש בפאה נכרית"
ואז תוסיף בעריכה נוספת מה שאתה רוצה.
אני לא רואה עניין להתחיל לכתוב מחדש:
א. הערך ממצה באופן מקיף את כל השיטות בצורה מאוזנת.
ב. מדובר בגירסה יציבה של נושא מאוד שנוי במחלוקת.
ג. אתה עצמך אומר שאתה מאוד נוטה לצד אחד...
בהכרות שיטחית. אני לא חושב שהערך ממצה את כל השיטות, ועוד בצורה מאוזנת....
אם גם על זה אתה לא מסכים... אז אדרבה, אתה רק מחזק את טענתי לגבי הגירסה היציבה.
לא, אני פשוט משוכנע שיש הרבה מה להרחיב, ויקיפדיה יכולה להיות צרת אופקים להדהים.
מסכים שניתן וצריך להרחיב.
דיברתי על האיזון.
אני ישתדל לעשות אז כמה שיותר איזון
ויתאמצו לעזור לך, אל תגאג...
בפיצול צריך לפתוח דיון מיוחד, להניח תבנית ולתייג בז"ה. כך או כך - אי אפשר לעשות את זה עכשיו.
הערך הזה ממש לא מכין את מה שהוא מור להכיל, ועדיף יותר לכתוב אותו מחדש לגמרי
אמרתי שאני חושש שאני יטה את הערך, אבל אני ינסה לכתוב אותו למרות זאת אופן נטרלי
כרגע הערך עדיין בטויטה
אני
אם יש לך טענות על תוכן חסר, תמיד תוכל להוסיף אותו לגירסה היציבה.
הבעייה היא שהסגנון עצמו של הערך לא מתאים למה שאפשר להוסיף, ולכן צריך לשכתב אותו מחדש
הבאת למעלה הצעה ראויה: לפצל את הערך.
כעת אתה רוצה לעשות משהו אחר לגמרי על גב ההצעה הקודמת.
כל מה שתרצה להרחיב ולתרום, (ואני מאמין שיש לך הרבה) תוכל להוסיף על התוכן הקיים, לא רואה בזה שום בעיה.
הגירסה היציבה קיימת כמה שנים עם הביקורת של עורכי אספקלריה, אז למה למחוק אותה??
אני פשוט לוקח את החומר הקיים, וכותב בסגנון אחר ומוסיף עליו גם,
מה הבעייה?
אם אתה מוסיף ומשכתב - זה לא פיצול.
בכל אופן אני ממליץ שתגמור את הבסיס ותתיג בסוף {{מכלולאים פעילים}} לתחילת החגיגות...
אתם רציניים שאף אחד לא הזכיר בנושא הזה את הבעיה של העבודה זרה?
הרי בצד ההלכתי של הגילוי עריות יש מחלוקת ויש מקום להתיר, משא"כ מצד ע"ז שאין מחלוקת ולפי כולם זה אסור!
איך יכול להיות שהבעיה הזו לא הוזכרה פה כלל???
מי שכותב "אין מחלוקת ולפי כולם זה אסור" כנראה חי בעולם אחר. רוב הפוסקים שדנו בזה התירו, גם הגרי"ש אלישיב שאסר את השיער ההודי עשה זאת לאחר שהתיר אותו בתשובה, וחזר בו בעקבות עדות שאינה נכונה (כפי שהוברר לאחר מכן ע"י עדים ומומחים רבים). להתעלם מכל מי שהתיר, שהם גדולי הפוסקים, לא מן החכמה.
נכון. אנחנו חיים בעולם שיודעים ללמוד ויש לנו גדולי תורה. אני באמת שמח לחיות בעולם אחר מאלו שמתנגדים לחיסונים ולגדולי הדור.
תודה על ההבהרה לכל הציבור שידעו באיזה עולם הם חיים...
בכל אופן, גם למי שחי בעולם השני, כדאי להסתכל כאן...
ועדיין לא אעלים ממך גם את הצד של העולם המקביל, שדנו בזה כאן
והבוחר יבחר להיכן להשתייך.
בברכת "הבוחר בתורה ובמשה עבדו"
מוזכר, תסתכל שוב, כמובן שזה לא חלק מעצם הויכוח.
אין נושאים ישנים יותר