שיחה:ירושלים בתקופת בית שני/ארכיון
אני באמת לא יודע על מה אתה מדבר... הוא פתוח לרווחה.
אולי לך, לי הוא נעול על סוגר ובריח. כנראה עקב תבנית סינון כלשהיא.
בדקתי בשתי דרכים (גם תבניות המופיעות בדף וגם לפי עריכת פסקאות). פתוח.
אף אחד לא הוסיף תבנית אחרי שערכת
עכשיו אני מבין... אני בודק את העניין. זה לא {{סינון}} או {{תמונה חילופית}}.
נראה שעליתי על זה. לכאורה זה {{לשכתב/אספקלריה}}.
עריכה חזותית פתוחה גם עם התבנית.
איך? אצלי מופיעה רג התגית קריאה
תדפדף לאחת הכותרות תלחץ עריכה
מזמן גיליתי שבמכלול עריכת פסקה עורך את כל הדף...
אגב, זה כנראה עובד רק כשיש תבנית לשכתב/אספקלריה. כשיש תבנית סינון אי אפשר גם את זה.
יתכן מאוד.
האם זה ניסוח תורני? או שזה לפי החוקרים שסבורים שהיהדות התפתחה רק במהלך הבית השני (עפ"ל) מה דעתכם מכלולאים פעילים עורכי אספקלריה
ברור שזה יצרום לכל אחד אנחנו יודעים מה עומד מאחרי המילים, זה לא לגמרי לא נכון. היהדות, או צורת החיים היהודית, הדגשים, הסמכויות, השתנו מאוד לאחר הפסקת הנבואה והמלכות.
לא מזמן ציטטו באוזני מדבר הרב הוטנר שבזמנים קדומים לא היה כל אחד ואחד עוסק בתורה והידע ההלכתי היה עובר בדרך קיום המצוות בפועל (מקווה שאני מדייק אב זה הרעיון, ונדמה י שאמר שבתקופת בית שני וכינונה של יבנה וכו' השתנתה התפיסה) דברים אלו גרמו לי לזעזוע ורוגז.. אז..
למעשה צריך לחשוב איך קצת לשנות כי המילים מפריעות לנו רק כי מטרתן לומר שהיהדות היא דבר "גמיש" שהשתנה ויכול להשתנות לפי גחמות כל דור..עפ"ל
ניסוח 'מבקר מקראי' מובהק. אליצור זה לא "עיצוב הדת היהודית" אלא צורת העברתה. (בכלל אשמח לקבל מקורות. דברים כאלה יכולים לקבל משמעות אחרת על חודה של מילה). לגוש"ע הייתי משנה ל: "בתקופה זו עוצבה התורה שבעל פה כפי שהיא מוכרת כיום". ובלי קשר זה גם יותר מתאים.
מסוג המקרים שאתה עוצר וחושב, "האם מישהו מאיתנו היה מנסח כך?"...
איבדנו אז את הנבואה ואת המלכות ועוד כמה דברים חשובים, אבל עיצוב? ביהדות?
לא הסתכלתי בערך, אך נראה לי כל ה"ערך מומלץ" הגיעו עם היבוא מויקיפדיה. לדעתי אם זה ערך בעייתי אפשר להסיר.
הוא היום בעמוד הראשי. האם עדיין אפשר למחוק את הערך מומלץ?
לכאורה כן. האמת הערך לא כ"כ נורא... צ"ע.
אם הוא היה נורא היה מגיע לו דף מותאם. זה עדיין לא אומר שהוא לא מלא בתיארוך בעייתי. שהינו כפירה בחז"ל זה הכל
כידוע, בית שני היה קיים 420 שנה בדיוק. כך מופיע בכל מקורותינו.
החוקרים המשתמשים בפירושיהם לממצאים ארכיאולוגיים שונים, נוקטים שהוא היה קיים למעלה מ-600 שנה.
כל התאריכים והמספרים המופיעים בערך הזה, הינם ע"פ אנשי 'המדע', ויש לתקן את הכל ע"פ חז"ל."~~~~"