שיחה:יהודים ומילים/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מקוה (שיחהתרומות)

אם יש מקום לדיוני חשיבות במכלול. זהו הערך הראשון שהייתי מחיל אותו עליו. אינני רואה שום חשיבות בערך שכל כולו אינו אלא מצטט את השקפת עולמו של הסופר/ים. תוך הבעת ביקורת בעיקר על צורת ההגשה של הדברים. לצורך מס שפתיים בלבד. אין זה מעניין לא אותי ולא את שאר קוראי המכלול כל הגיגיו של סופר שמוגדר אתאיסט מוחלט. וודאי שלא מעניין אותי היחס שלו אל היהדות ונקודת המבט שלו על התנ"ך. סינון של פסקאות הכפירה אינו מסנן את התוכן הכפרני הניבט מבין השורות והמילים שבעיני הוא גרוע בהרבה, קשה הרבה יותר להתעמת עם טקסט שכזה.

אני מעמיד כעת את הערך להצבעת מחיקה. ואם יחליטו עורכי אספקלריה כי מבחינה אספקלרית הערך לא ראוי ניתן אף בלא הצבעה להפוך אותו לדף מותאם. אולם אף אם הבעיה אינה אספקלרית ברורה. אין בעיני שום חשיבות להגיגי האתאיזם של אתיאיסט מוחלט רק בגלל שהוא החליט להעלות אותם על גבי ספר? ורק בגלל שאתאיסטים כמוהו אהבו (או שלא) לקרא את הספר?

בעלי זכות הצבעה ‏ האם אתם סבורים שיש חשיבות לערך הזה? או שמא יש למחוק אותו מפאת חוסר חשיבות

בעד - למחוק את הערך.

נגד - להשאיר את הערך.

נ.ב. נא לא לסטות מנושא הדיון. אם למישהו יש בעיה במדיניות כל שהיא או בהתנהגות כל שהיא במכלול. יתכבד ויעלה זאת במקום. כאן הדיון הוא ספיציפי על הערך הזה. ושימו לב הדיון כאן הוא על החשיבות לא על האספקלריה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

נגד חלש

אין שם שום הגיגים אתאיסטיים וגם לא השקפת עולם אלא סיכום של ספר.

כל עוד תוכן הערך עצמו הוא לא בעייתי אין בעיה

ג.נ. אני ייבאתי את הערך.

גיאומטריה (שיחהתרומות)

אשמח לדעת למה אתה לא רואה בעייה במשפט "האם ליהודים נחוצה יהדות"

שמש מרפא (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

אל תיקח את זה אישית אני הדגשתי שאני לא רואה בזה בעיה של אספקלריה. אני רואה בזה בעיקר חוסר חשיבות מוחלט. ומותר לך לחלוק עלי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הכל בסדר זהרק היה ג.נ.(גילוי נאות).

לגוש"ע אם הבעיה היא חשיבות-אותי אישית זה מאד מעניין, ואני בטוח שגם את רבים מקוראי המכלול.

גיאומטריה (שיחהתרומות)

יש לי זכות הצבעה? בכל אופן לענ"ד זה שהסופר אתאיסט לא מוריד את החשיבות. אולי אף להיפך. אם הספר כפרני חשוב לדעת את זה כדי שמי ששמע את שמו ידע על מה מדובר. על כל ספר ראוי לדון בנפרד ואולי צריך לקבוע כלל מוגדר. אבל זה צריך להיות תלוי בעד כמה הספר מוכר בציבור וכמה השפעה יש או עשויה להיות לו.

שלמה המלך (שיחהתרומות)

"נכשל - אין 100 עריכות" (ע"פ הסקריפט)

אליצור (שיחהתרומות)

חשיבות יש בודאי. (לא קראתי אפילו.. קראתי בחיי בעוונותי די מהגיגיו) . חשיבות היא לא מה שחשוב לעורך המכלול אלא מה שעלול לעניין קורא פוטנציאלי.

בכללי, (כן מקוה דעתך נובעת מראיית עולם כללית שהיא לב העניין) חזון ראוי הוא שהמכלול יהיה בעתיד בעל שלושה רובדים א. ראשוני -תחליף כשר לויקיפדיה ב. מהדורת נוער. ג. אינציקלופדיה לבית ישראל. ובחלק ג. ערך זה לא יהיה קיים.

הזכירו שהיה אתאיסט..אולי אבל זכורני שבמות אחד מחביריו הוא אמר לחבר אחר "עכשיו הוא יודע" כלומר תמיד קינן בליבם הספק שמא הם מפספסים את החיים (אלא שרשעים חלב על ליבם רח"ל) ולכן אני אומר ש"עכשיו הוא יודע!!!".

איציק 1 (שיחהתרומות)

נמנע

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

בעד למחוק את הערך. ואף אם הוחלט להשאירו, למחוק את כל תוכן הספר מהערך, ולהשאיר קצת עובדות יבשות.

דויד (שיחהתרומות)

לדעתי צריך להשאיר את הערך כי הוא כנראה קצת מפורסם, וקשור ליהדות. אך אפשר למחוק את הפירוט הרב של כל הגיגיו, להשאיר את ההקדמה עם קצת הסברים, והסתיגויות בהתאם.

מישהו (שיחהתרומות)

אם הספר מוכר (וכנראה שכך אם הוא תורגם ל12 שפות) צריך להשאיר את הערך. אבל לקצץ הרבה, אני משוכנע שמחברי הספר חיברו גם את הערך. הפירוט אפילו קצת מצחיק. ניסחתי טיפה, ובאופן כללי אפשר לנתק את זה לגמרי מבעיות אספקלריה, זה לא באמת קשור

הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי שלמה המלך 11:32, 28 בפברואר 2020 לפני 4 שנים

טופל על ידי דויד

שמש מרפא (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)
שלמה המלך (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

שייך להיסטוריה... בעיית השמאל=כן

אין נושאים ישנים יותר