יש סיבה לכך שהפתיחה של הערך כ"כ יבשה? אפילו בויקיפדיה הפתיחה מכבדת יותר: "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, שבו שכן המבנה הקדוש ביותר ליהודים – בית המקדש (הראשון והשני), והוא המקום היחיד, על פי ההלכה, שבו יוכל לשכון המקדש ...". למה שינו את זה?
שיחה:הר הבית/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
"האיזכור הראשון הוא בירמיהו ואחריו יש במיכה" - לפי חז"ל מיכה קדם לירמיהו (4 נביאים נתנבאו בפרק אחד - הושע עמוס ישעיה ומיכה בימי אחז יחזקיהו, וירמיהו היה מאוחר להם בימי צדקיהו).
אפשר הכוונה בסדר תנך לא הסדר הכרונולוגי
אתה רוצה עדכון גולמי ואז לעבוד על ההתאמות הרבות שעשו במכלול? או שאתה רוצה מישהו שיעשה גם את ההתאמות?
אם יש מי שיוכל להשקיע זמן להשוות ולהוסיף כאן מידע משמעותי חסר, אשמח מאוד
בויקפידיה יש ערך שלם על זה, חבל שלא הועתק לכאן
להבא נא לבקש בהמכלול:בקשת ערך.
מוטי, בדפי השיחה הללו אין צורך לחתום
יושב פלשת הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
פתוח לעריכה, אגב כבר נמצא בערך במס' 3 אודות העליה להר הבית
"הרבה יהודים שומרי המסורת נמנעים מכניסה להר הבית. אמנם גם לדעתם, העולה להר הבית לא עבר על איסור הלכתי, וכל האיסור הוא מתוך חשש לכתחילה". האמנם?!
למה לא? מה אנחנו מצורעים? טמא מת מותר להיכנס עד מחנה שכינה, והר הבית הוא לא יותר ממחנה לויה
א. יש עוד טומאות שכיום איננו בקיאים בהם שיתכן שנטמאנו בהם, ולטמאים הללו אסור להיכנס כלל להר-הבית.
ב. יש הסוברים שהכותל המערבי הוא לא חומת הר-הבית אלא חומת העזרה ולכן ממנו פנימה אסור גם לטמאי מתים כמונו להיכנס.
בנוגע לא' איני יודע על מה אתה סח, בנוגע לב' לא שמעתי
טומאת זב למשל.
מי אוחז שזה שייך כיום?
ודאי זה שייך היום (אין סיבה שלא), הנידון האם צריך לחשוש לכך.
וודאי שזה שייך היום כי זה לא מהדברים שנוהגים רק בזמן הבית, אלא שאין אנו יודעים בעוונותינו הרבים את דיניהם של טומאות אלו, ומהרה יבנה ביהמ"ק וכו'.
במענה לשאלת שמחלה, ב' הוא שיטת הרדב"ז.
ואף שיש בה כמה דוחקים - ודאי שלכתחילה יש לחשוש לה.
האם אנו חוששים לה לכתחילה?
האם אנו מתירים לטמאים להתקרב לאבני הכותל (אף ללא נגיעה) כאשר לשיטת הרדב"ז הכל זה הר הבית האסור לכניסת טמאים?
האם בחורות לא הולכות לכותל???
מפני קדושת המועד:
אינני זוכר כעת את פרטי הדברים.
ברור שלא חוששים, אפילו לענין נגיעה באבני הכותל.
זה היה כתגובה לדבריך (מלפני שלוש שנים...) שיש לחשוש לשיטה זו ולא להיכנס להר.
זה לא סותר שישנם סיבות אחרות למניעה מהכניסה, אך שיטה שאנו לא חוששים לה בכלל, לא יכולה להיות מוגדרת כאיסור מעיקר הדין (ראה בתחילת השרשור).
הבחנתי בעובדה שזו תשובה לדברי דלעיל, ועל כך כתבתי - שאינני זוכר את הטעם למה שכתבתי אז, ופשוט שאין חוששים. הא ותול"מ.
[בניסוחי הערך אינני עוסק כעת, ועמו המחילה].
אין נושאים ישנים יותר