שיחה:הרב שמואל ברזובסקי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 9 חודשים מאת משה מ בנושא נחשב לשמרן יותר - לבוש חסידי
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ספרו 'משכנותיך ישראל'

לטעמי ניתן להסיר לגמרי את הקטע המדבר על ספרו הנ"ל, מהסיבות הבאות:

א. מדובר בחוברת שיצאה במסגרת מצומצמת בתוך החסידות.

ב. כמוה יצאו עוד כשלושים חוברות משיחותיו, ובה אין כל אמירה מיוחדת יותר מהאחרות.

אשמח לדעתכם בעניין.--בעל הדעהשיחה • ח' בסיוון ה'תשע"ח • 15:45, 22 במאי 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

הרב בעל הדעה היקר, הנני למלאות רצונך בעניין השמעת דעות נוספות. ומקודם אציין שאין לי כל מושג בעניין החוברת או החוברות המדוברות, אך אביע את השערתי שחוברת זו מדברת על נושא שמייחד את חסידות סלונים ומהוה הנהגה עבורה בלבד, שכן כפי המשתמע, יש לחסידות זו שיטה ועבודה מיוחדת בנושא זה, השונים מהמקובל בעדות אחרות, מה שאין כן חוברת על יגיעת התורה או דקדוק ההלכה, שאין בהן אמירה מיוחדת ומחודשת עבור חצר זו בדייקא, ולכן יש טעם להזכירה. ובאם ידוע לך שלא כן הוא הדבר, וחוברת זו שווה לכל נפש - חסיד כליטאי הונגרי כמרוקאי, אם כן אכן צודק אתה שאין טעם להזכירה באופן פרטני, אך מדוע תמנע טוב מבעליו ולא תודיע את באי המכלול בעובדה היקרה לפיה האדמו"ר מוציא חוברות הדרכה פנימיות לחסידיו? במקום למחוק תכתוב שהוא נוהג להוציא חוברות כאלו, וכבר הוציא כשלושים חוברות, תציין כדוגמא עוד חוברת או שתיים - חוץ מהמוזכרת, ובזה יבוא הכול על מקומו לשלום. בברכת הצלחה רבה עם סגולה (שיחה) 15:57, 22 במאי 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
הרב עם סגולה היקר, ראשית אודה לדעתך בעניין, ואנסה להבהיר את דבריי. אכן למיטב ידיעתי יש לחסידות זו שיטה ועובודה מיוחדת בנושא שלכאורה משתמע שהחוברת מדברת עליו, אך למיטב זכרוני, האמת הנכונה היא שהחוברת מדברת באופן כללי על הנהגת בית יהודי על פי השקפת החסידות בכלל וחסידות סלונים בפרט, ולא על נושאים שחסידות סלונים התייחדה בהם. וע"כ לטעמי אין כל עניין לציין שחוברת זו יצאה לאור. ולגבי החלק השני בה העלית שאולי כדאי ליידע את באי המכלול בעניין, אסבור שאין כל טעם בעניין, מכיון שלא מדובר בחוברות הדרכה פנימיות אלא בחוברות של ליקוטים משיחותיו המובאים כבר בכתובים במסגרת הוצאת ספריו "דרכי נועם" היוצא מדי שנה לאור מתוך שיחותיו בפני קהל החסידים, אך חוברות אלו נערכו בנושא מסוים כל חוברת בנושאה, וא"כ נראה לי שאין זה מן ההיגיון שבערך כלשהו לדוגמא בערך על סידור תפילה של חסידות בעלז באם ישנו כזה ערך, יציינו את כל החלקיקי סידורים שיצאו לאור, כגון: שחרית לחול, וקר"ש שעל המיטה, סידור לשבת, וכו' וכו', מקווה שהובנתי כהוגן, עדיין אשמח לקרוא דעות נוספות ומחכימות בענין, ובפרט מחברים שמכירים את הפרטים. בברכת יישר כח בעל הדעהשיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ח • 21:13, 12 ביוני 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

מדוע צריך רשימה של כל ילדיו?

מכלולאים פעילים‏ ובמיוחד אתה ספרא מה הטעם ברשימת כל ילדיו, מה הצורך באלפון הזה, מה מענין אותי שבנו הוא רב קהילת סלונים אם 15 מתפללים בביתר, מקומה של רשימה זו בדפי זהב.

נ.ב. מחרתיים נתחיל את ההצבעה, ע"מ למנוע ערעורים בהמשך. איציק 1 (שיחה) 23:53, 30 ביוני 2020 (IDT)תגובה[תגובה]

בויקיפדיה אכן מקובל לציין רק את הבולטים, כאן המנהג רווח לציין את כל הילדים. יש להבדיל בין רשימת ילדים לרשימת נכדים, א, כי היא חלק מהביוגרפיה של האב, מי הם ילדיו וכו', מה שאין כן נכדים. ב, משום שרשימת ילדים תחומה וברורה רק לילדים, ורשימת נכדים היא בלתי נגמרת, וכהגדרתך 'אלפון'.
להזכירך, המכלול:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה. עיין שם. בברכה. ספרא (שיחה) 00:59, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה[תגובה]
אני מתייג שוב כי היה בעיה בתיוג, בעלי זכות הצבעה מכלולאים פעיליםאיציק 1 (שיחה) 15:28, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה[תגובה]
חיפשתי נימה אישית, תיאות להצביע עליה? ספרא (שיחה) 15:17, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה[תגובה]
גמרנו, מעכשיו עניני נטו. איציק 1 (שיחה) 15:18, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה[תגובה]
לדעתי להזכיר את כל הילדים (לא נכדים), תמיד - בכל ערך במכלול. זה חלק מהמידע על האישיות, גם אם אין שום דבר מה לרשום על הילד חוץ מאת שמו. דויד (שיחה) ט' בתמוז ה'תש"ף 17:39 (IDT)

נחשב לשמרן יותר - לבוש חסידי

משה, לגבי העריכה הזאת, אני לא שיניתי את הניסוח, אני שיניתי את הכתוב, מכיון שלכתוב שהוא מחדיר לבוש חסידי יותר זה ממש לא נכון שום דבר לא השתנה בחסידות לגבי הלבוש, בניו הולכים בסך הכל עם כובע סאמעט ותו לא. כך שחוץ מכך שהוא הכניס בחסידות שיילכו עם פאות מסולסלות אין משהו נוסף. אברהם. (שיחה) 20:26, 17 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

כעת שיניתי קצת. מה דעתך? משה מ (שיחה) 20:30, 17 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

זה עדיין מציק, כי זה לא כגון, זה רק זה ותו לא. מה דעתך ידידי, אני אולי לא בקי לגמרי בחסידות אבל מבדיקה עמוקה שעשיתי עם מלא ידידים שיש לי בחסידות זה מה שהעלתי בחכתי, אם אתה כן חושב שצריך להשאיר אני לא מתווכח.אברהם. (שיחה) 21:16, 17 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

מראה חסידי יכול לכלול כמה דברים (משקפיים פחות מודרניות, חליפה סגורה ברחוב, סגנון החולצה והמכנס ועוד. אני מניח שהוא מנסה להחדיר הכל).
אגב, התיוג שלך לא עבד, כי צריך לתייג עם תבנית, כדלהלן: {{א|שם המשתמש} } משה מ (שיחה) 13:02, 18 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

נכוןמשה מ מראה חסידי כולל כמה דברים, ומבדיקה שעשיתי גיליתי שחוץ מהנושא של הפאות המסולסלות (גם את זה הוא הכניס אצל ילדי החלאקה ולא ניסה להפוך את הדבר אצל המבוגרים שכבר הלכו כך) אין שום נושא אחר שהוא (משקפיים חליפה סגורה וכדו') שהוא ניסה להכניס. אדרבה תבדוק. אתה כותב שאתה מניח שהוא ניסה להכניס. אני לא מניח אני יודע שלא. אברהם. (שיחה) 19:59, 18 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

ראשית, התיוג לא עבד, כי כשתייגת לא חתמת, והחתימה שהוספת לאחמ"כ לא עובדת רטרו.. (הפתרון הוא לתייג מחדש כשמוסיפים חתימה).
שנית, היות שאני לא יודע מה קורה שם, והעדות שלך אינה מספקת מבחינתי (כלומר - מבחינה אנצי'), אני מבכר להשאיר את הנוסח שהיה (שהוא כמדומה יבוא ויקיפדי), מלשנות על סמך עדותך [שלא תטעה - זה לא ענין של חוסר אימון חלילה, אולם א"א לבנות אנצי' על סמך ידיעות אישיות. בתקוה להבנה] משה מ (שיחה) 03:53, 19 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

תראה הרב משה מ אני לא מבין למה אנחנו דנים כמה כנפיים יש לציפור, חסידי סלונים אינם זן שנכחד מן העולם, תברר את הנושא, זה דבר מאד פשוט וקל. אברהם. (שיחה) 05:30, 19 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

תראה, יקירי, הנטייה במכלול היא שלא ממהרים לשנות ניסוח ויקיפדי על סמך ידיעות אישיות. אז אם מדובר בדבר שהוא טעות מוכחת - ניחא, אך כאן אין זה דבר ברור כלל. אני מניח שאת הטפתו לפאות מסולסלות אינו מדבר ברבים, והדברים אינם מופיעים ברישומים רשמיים, כך שא"א לשלול גם הטפות לדברים אחרים. אז במקרה כזה העדיפות היא להשאיר את הניסוח מויקי' עד שתהיה הוכחה ברורה לכאן או לכאן (אולי זה מוזר בעיניך, אך למיטב ידיעתי - אלו הם הכללים במקרה כזה). בהצלחה! משה מ (שיחה) 14:09, 19 ביולי 2023 (IDT)תגובה[תגובה]