שיחה:הרב שלום אליעזר זאב רוזנבוים
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לפי ההגדרות היבשות (שטיבל של מאתיים מקומות וכו') לכאו' אין.
א בוחער ביטלתי את התבנית שהנחת על "דיון חשיבות", רק בז"ה יכולים לפתוח דיון חשיבות רשמי, עיין המכלול:חשיבות_אנציקלופדית#דיון_עמידה_בקריטריונים_והצבעת_מחיקה.
תפארת אבות מה החשיבות של נשוא הערך?
דרך אגב, הערך יובא מויקיפדיה, כך שהדיון צריך להיות שם...
ולגופו של ענין: למיטב ידיעתי מדובר בחצר חסידות מכובדת וגדולה, בשל היותו הממשיך המרכזי של אביו (רוב חסידי אביו המשיכו עמו, וזאת היא הסיבה להישארותו בקרית גת, למרות היותו הבן הצעיר).
מלבד זאת הוא עומד בנשיאות בית כנסת נוסף בעיר, שבה מתפללים עולי רומניה המסורתיים, הם ובניהם. בבית כנסת זה התפלל בפועל בחודשים הראשונים לנשיאותו, עד להקמת בית הנכסת בקריה החרדית סמוך למקום מגוריו.
בכללי, הוא נחשב לפוופלרי ומפורסם, כאשר הוא מקבל קהל מכל גווני הקשת, כדוגמת הרב דוד צבי רוזנבוים.
זה הבעיה, שאתה מתחיל להשוות אותו לדמות שגם היא חשיבותה תלויה בספק. ובכל מקרה ההבדל בפרסום בין שניהם הוא כמו ההבדל בין מלפפון מצוי לתות עץ פקיסטני נדיר.
שים לב שאין זה מן הראוי להשוות אדמו"רים בהשוואות שכאלו.
פתחתי דיון בוויקיפדיה.
כיוון שהקהילה קבעה גדרים לזכאות לערכים, לא צריך להתקשקש. יש 100 משפחות/200 מקומות בביהמ"ד - אפשר לסגור את הדיון, אם אין - על הערך להמחק.
לזהכירך, כי הכללים הם לקולא ולא לחומרא, דהיינו שהקריטיונים נועדו לזכות אוטומוטית מי שעומד בהם, ובכל אופן תמיד אפשר להבהיר חשיבות פרסומית.
בכל אופן, מכמה אירועים שהייתי נוכח שם, זה היה נראה שיש שם 100 משפחות, אבל אני צריך לברר אם יש אלפון מסודר של החסידות במספר הזה.
אם תצליח להגיע לחמישים משפחות, תעדכן. הכרתי מקרוב את החסידות הזו, לא היה בה כדי חלוקה לארבעת ילדיו.
גם אני הכרתי את החסידות בחיי האב, אך בהנהגת הבן התפתחה החסידות לממדים נרחבים. את מספר המשפחות המדוייק עדיין אינני יודע. אך כפי שכבר כתבתי, הכללים הם לקולא ולא לחומרא, ותמיד אפשר להבהיר חשיבות פרטנית.
לשם התרשמות מהחסידות המתחדשת, אפשר להביט בקישור המצו"ב https://www.kore.co.il/viewArticle/95565
לא ניתן ללמוד דבר מהכתבה, מלבד זאת שצירוף ארבעת הענפים יחד נכנסים בבית מדרש אחד קטן בקריית גת. (על פניו נראה שמדובר בשטיבל הישן של סלונים)
מהכתבה ניתן ללמוד כי לא מדובר בעוד 'רעבעלע', אלא בחצר חסידית תוססת, שדרך אגב חלק נכבד ממנו אף חובשים שטריימל לכבוד שמחת רבם (מה שלא מקובל ללבוש שטריימל בשמחת 'ברית' במשפחת האדמו"ר).
דרך אגב, אם כבר דיברת על זה, אכן אף בית המדרש יש בו כדי להעיד, כי עד לא מכבר הוא שימש כבית המדרש של קהל סלונים בקרית גת המונה למעלה ממאות משפחות, שהעתיקו את בית מדרשם לקריה החרדית החדשה בעיר.
בכל אופן, הקהילה של 'מיאלען' בקריה החרדית מונה עשרות משפחות (בחגי תשרי התפללו בבית הכנסת כמאה מתפללים) + הקהילה בעיר הותיקה (עולי רומניה) שאף היא מונה עשרות משפחות.
כשבית הכנסת שימש את קהילת סלונים, היא מנתה לא יותר ממאה משפחות. (אני משם)
סלונים עברו משם סך הכל בתשרי תש"פ, אז כבר מנתה הקהילה 120 משפחות (לפי האלפון של הקהילה).
אבל ממש לא זה הענין. (אבל אם כבר הזכרת, בתמונה ניכרת ממש צפיפות בבית המדרש שכאמור מאכלס 100 מתפללים.)
הכללים הנ"ל קיימים בויקיפדיה?
לאחר שהערך נמחק בויקי, הנחתי תבנית. בעלי זכות הצבעה, לפי מה שנכתב כאן נשוא הערך לא עומד בכללים.
כמו שכבר כתבתי, על פי בירור אצל תושבי קרית גת: הנהגתו פרוסה בשני בתי כנסת בעיר, 1. בית הכנסת של 'עולי רומניה', שקיבלו את מרותו של האדמו"ר הקודם (עבורם עבר האדמו"ר להתגורר בקרית גת), ולאחריו קיבלו את מרותו של האדמו"ר ממיאלען. מדובר בקבוצה של עשרות יהודים מבוגרים עולי רומניה, שנחשבים כחסידיו לכל דבר.
2. בית מדרשו בקריה החרדית בקרית גת, אותו פתח בתחלת מגיפה הקורונה, לאחר שהיהודים המבוגרים שבבית הכנסת של 'עולי רומניה' חששו מה'נגיף'. אך בה ממשיך האדמו"ר להנהיג בשל הסמיכות לביתו, והסמיכות לבתי חסידיו. גם שם מסתופפים עשרות חמישים (בימים הנוראים התפללו אצלו כ60 אברכים, מלבד המנין בבית הכנסת הותיק).
כך שעל פי הקריטיונים יש לו 100 חסידים!
בנוסף הוא זוכה לפופלריות מיוחדת, בהיותו מוכשר לרדת לנבכי הדור הצעיר, ולטיפול בבעית ה'נשירה'... הוא מקבל קהל מידי ערב, כאשר מגיעים אליו יהודים מכל הסוגים והמגזרים.
שים לב שלפי הכללים יש צורך במקור, בפרט שנאמרו כל כך הרבה טענות סותרות.
לפי מה שדיברתי עם יודעי דבר בקרית גת, יש אלפון שבו רשום מעל 100 משפחות (בערך 110). אך לא ראיתי זאת בעיני.
אז תראה זאת בעיניך, ואשמח גם לקבל במייל.
אני עובד על זה לקבל את זה ממנו בימים הקרובים.
מה שבטוח, מדובר ב'הפתעה' מענינת שצמחה לה ב'קרית גת' הדרומית, למרות אי ידיעתם של תושבי המרכז.
בשנות הנהגתו האחדות, הוא הצליח ליצור סחף של חסידים מקרית גת (כגון פורשי גור וכדו'), ומחוצה לה, ואף בחוץ לארץ (יש לו חבורות חסידים בוינה ובלונדון, שם הוא מבקר מידי פעם).
תפארת אבות, הדיון כאן אמור להיות רציני. הסופרלטיבים שאתה קושר לראשו, לא אמינים בלי מקורות.
ממש לא 'סופרלטיבים'. מדובר בפרסום והצלחה, שרק מפני ריחוק המקום אינו יודע כל כך לעם שבמרכז. אך מי שאי פעם הגיע לקרית גת בשנים האחרונות, יודע היטיב על מה מדובר!
אמנם מקור מסודר אין לי, כי 'אגודת ישראל' לא רשמו אותם ב'מועצת הקהילות'... אך האיש עמו דיברתי טוען כי יש לו בביתו אלפון מסודר של כל חסידי מיאלען, שיש בו מעל 100 משפחות.
נמתין בסבלנות לאלפון.
בואו נעשה קצת סדר:
א. בית הכנסת עולי רומניה, מדובר על בית כנסת חצי פעיל (מינוס) של כמה חצי שתומ"צ שמשום מה מתאגדים תחת השם קרעטשניף (ולאחמ"כ מיאלען).
ב. הסחף המדובר הוא ס"ה מה שהוא הצליח לקחת את "כל" בחורי החסידות מאחיו הבכור. נאדא.
אני מקרית גת ואלו הבלים.
א. 'בית הכנסת לעולי רומניה' מדובר על בית כנסת פעיל ועוד איך, ובו עשרות יהודים (אמנם לא עם שטריימלעך...), שאבותיהם הזמינו את האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל בעודו מתגורר ברחובות - לכהן 'אצלם' כאדמו"ר, וב'תפקיד' זו הכתיר את בנו האדמו"ר ממיאלען כרבם - כך שהוא משמש כרבם לכל דבר.
ב. אני לא יודע מתי היית בזמן האחרון, אך מידיעה אישית מדובר בבסחף לכל דבר, תושבי קרית גת ומחוצה לה, אברכים ואנשי שיבה, וגם בחורים.
בכל אופן יש לחסידות אלפון מסודר שנחשב כ'מקור'.
בנוגע לפסקה א. הוא לא משמש כרבם אלא כרב בית הכנסת ודו"ק ב. להד"ם
זכותי לסבור אחרת ממך, על פי ידיעות אחרות.
זה לא עניין של סברא, אלא של מציאות. הלא כן?
אני סובר שהמציאות היא אחרת - זכותך לחלוק עימי.
נראה לי שהמכלול הוא לא שוק דעות אלא משהו יותר קרוב לסקירה מציאותית!
אולי מספיק לטחון מים: אני אומר שהסקירה המציאותית היא כך, ואתה אומר שזה אחרת!
לא התכונתי לעצבן, מבטיח!!!
לא הבנתי הוא אמר שהוא הולך להביא ראיה נחיה ונראה
כמה שידוע לי, לא היה ולא נברא
אם הוא כ"כ לא חשוב אז למה בקהילה הייתה צריכה לראיין אותו זה נראה לי מלמד מעט על פרסום כל שהוא
לכאורה בתור גימיק חדש
אותי עוד לא ראיינו שם וגם לא את האדמו"ר משאץ ולא את רב השכונה שלי כנראה שיש משהו בגימיק הזה
תלבש בעקיטשע וכבר יראיינו אותך
הכתבה המדוברת בבקהילה בהחלט מוכיחה (אם כי לא בהכרח) על פרסום, ופופלאריות. (לא חסרים אדמורי"ם נכדי נדבורנה בארץ אותם הוא יכל לראיין.
מה המספר של איצו? אני צריך לתפוס תור נו באמת!
לאחר שנמשך חודש לא הובאו אסמכתאות כל שהן לגודלה של הקהילה, כמדומה שיש למחוק את הערך.
מישהו אמר לי שיש לו אלפון זה הכל חוץ מהבהרת חשיבות. בעקבות כך שלא הוצגה שום הבהרת חשיבות על פי הכללים הערך נמחק.
אגב, גם האלפון עצמו הוא מקור חלש מאד, בפרט לאור הטענות של החברים כאן שהמציאות שונה).
שמש מרפאמקוה ., חוץ מהאלפון הבהרתי את חשיבותו בהנהגת שני קהילות מגוונות, ובפולפריות. אי לכך אבקש להעביר את הענין לדיון חשיבות, כמקובל.
הולחט כמדיניות ששתי קהילות זה לא מספיק.
אתה רציני? כתבה בבקהילה? כל מי שיש עליו כתבה או ראיון בבקהילה זה הבהרת חשיבות?
מי דיבר על ראיון בבקהילה.
למה לא לעשות דיון חשיבות?
מה היה פה עד עכשיו אם לא דיון חשיבות?
למה בהערת שוליים יש קישור לערך באר בשדה כשהערך הנ"ל עוסק בספר אחר שאינו קשור לעלון המדובר. ובקוד מקור אין בכלל קישור פנימי?
תמיד ניתן לתקן - באר בשדה (עלון)
לכן ציינתי שאין שם קישור פנימי, ואין לי מושג למה זה כחול, וממילא איך משנים את זה. אני לא כזה גאון...
כתבתי הודעה ומחקתיה, כי היא כבר לא רלוונטית
תפארת אבות לאחר תקציר העריכה האחרון הבנתי שכשכתבת בעריכה שלפניה "מיותר" אולי התכוונת לפסקה ולא למלל, ואכן קיבלתי טענתך והכנסתי את המשפט לפסקה קיימת.
אם עדיין משהו מפריע לך מוזמן לדון פה.
לשם ההברה, מיכי שחזר אותך כיון שהגרסה שלפני המחיקה שלך היא הגרסה היציבה, כמבואר פה: המכלול:מלחמת עריכה. בהצלחה.
בהחלט עריכה מתבקשת, ולכאו' לזה הוא התכוון.
מצוין שהבנת אותי. דרך אגב, איך 'גירסה יציבה' אם כל הערך נוצר רק לפני כחודש?
?
הערך נוצר לפני כשנה. הפסקה הזו יובאה לפה בעדכון מויקיפדיה באדר א' השנה.
אין נושאים ישנים יותר