שיחה:הרב שלום אליעזר זאב רוזנבוים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

ערך זה נמחק ב-4.11.2022 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות המכלול לשחזור ערכים שנמחקו.
הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי בן שטח 19:33, 15 בנובמבר 2022 לפני שנה

לא הוברה חשיבות. לא תהיה הצבעת מחיקה.

א בוחער (שיחהתרומות)
הדייג (שיחהתרומות)

לפי ההגדרות היבשות (שטיבל של מאתיים מקומות וכו') לכאו' אין.

אפר (שיחהתרומות)
אפר (שיחהתרומות)
תפארת אבות (שיחהתרומות)

דרך אגב, הערך יובא מויקיפדיה, כך שהדיון צריך להיות שם...

ולגופו של ענין: למיטב ידיעתי מדובר בחצר חסידות מכובדת וגדולה, בשל היותו הממשיך המרכזי של אביו (רוב חסידי אביו המשיכו עמו, וזאת היא הסיבה להישארותו בקרית גת, למרות היותו הבן הצעיר).

מלבד זאת הוא עומד בנשיאות בית כנסת נוסף בעיר, שבה מתפללים עולי רומניה המסורתיים, הם ובניהם. בבית כנסת זה התפלל בפועל בחודשים הראשונים לנשיאותו, עד להקמת בית הנכסת בקריה החרדית סמוך למקום מגוריו.

בכללי, הוא נחשב לפוופלרי ומפורסם, כאשר הוא מקבל קהל מכל גווני הקשת, כדוגמת הרב דוד צבי רוזנבוים.

בן שטח (שיחהתרומות)

זה הבעיה, שאתה מתחיל להשוות אותו לדמות שגם היא חשיבותה תלויה בספק. ובכל מקרה ההבדל בפרסום בין שניהם הוא כמו ההבדל בין מלפפון מצוי לתות עץ פקיסטני נדיר.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

שים לב שאין זה מן הראוי להשוות אדמו"רים בהשוואות שכאלו.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

פתחתי דיון בוויקיפדיה.

כיוון שהקהילה קבעה גדרים לזכאות לערכים, לא צריך להתקשקש. יש 100 משפחות/200 מקומות בביהמ"ד - אפשר לסגור את הדיון, אם אין - על הערך להמחק.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

לזהכירך, כי הכללים הם לקולא ולא לחומרא, דהיינו שהקריטיונים נועדו לזכות אוטומוטית מי שעומד בהם, ובכל אופן תמיד אפשר להבהיר חשיבות פרסומית.

בכל אופן, מכמה אירועים שהייתי נוכח שם, זה היה נראה שיש שם 100 משפחות, אבל אני צריך לברר אם יש אלפון מסודר של החסידות במספר הזה.

גאון הירדן (שיחהתרומות)

אם תצליח להגיע לחמישים משפחות, תעדכן. הכרתי מקרוב את החסידות הזו, לא היה בה כדי חלוקה לארבעת ילדיו.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

גם אני הכרתי את החסידות בחיי האב, אך בהנהגת הבן התפתחה החסידות לממדים נרחבים. את מספר המשפחות המדוייק עדיין אינני יודע. אך כפי שכבר כתבתי, הכללים הם לקולא ולא לחומרא, ותמיד אפשר להבהיר חשיבות פרטנית.

לשם התרשמות מהחסידות המתחדשת, אפשר להביט בקישור המצו"ב https://www.kore.co.il/viewArticle/95565

גאון הירדן (שיחהתרומות)

לא ניתן ללמוד דבר מהכתבה, מלבד זאת שצירוף ארבעת הענפים יחד נכנסים בבית מדרש אחד קטן בקריית גת. (על פניו נראה שמדובר בשטיבל הישן של סלונים)

תפארת אבות (שיחהתרומות)

מהכתבה ניתן ללמוד כי לא מדובר בעוד 'רעבעלע', אלא בחצר חסידית תוססת, שדרך אגב חלק נכבד ממנו אף חובשים שטריימל לכבוד שמחת רבם (מה שלא מקובל ללבוש שטריימל בשמחת 'ברית' במשפחת האדמו"ר).

דרך אגב, אם כבר דיברת על זה, אכן אף בית המדרש יש בו כדי להעיד, כי עד לא מכבר הוא שימש כבית המדרש של קהל סלונים בקרית גת המונה למעלה ממאות משפחות, שהעתיקו את בית מדרשם לקריה החרדית החדשה בעיר.

בכל אופן, הקהילה של 'מיאלען' בקריה החרדית מונה עשרות משפחות (בחגי תשרי התפללו בבית הכנסת כמאה מתפללים) + הקהילה בעיר הותיקה (עולי רומניה) שאף היא מונה עשרות משפחות.

מצב רוח (שיחהתרומות)

כשבית הכנסת שימש את קהילת סלונים, היא מנתה לא יותר ממאה משפחות. (אני משם)

תפארת אבות (שיחהתרומות)

סלונים עברו משם סך הכל בתשרי תש"פ, אז כבר מנתה הקהילה 120 משפחות (לפי האלפון של הקהילה).

אבל ממש לא זה הענין. (אבל אם כבר הזכרת, בתמונה ניכרת ממש צפיפות בבית המדרש שכאמור מאכלס 100 מתפללים.)

אפר (שיחהתרומות)

הכללים הנ"ל קיימים בויקיפדיה?

שמש מרפא (שיחהתרומות)
תפארת אבות (שיחהתרומות)

כמו שכבר כתבתי, על פי בירור אצל תושבי קרית גת: הנהגתו פרוסה בשני בתי כנסת בעיר, 1. בית הכנסת של 'עולי רומניה', שקיבלו את מרותו של האדמו"ר הקודם (עבורם עבר האדמו"ר להתגורר בקרית גת), ולאחריו קיבלו את מרותו של האדמו"ר ממיאלען. מדובר בקבוצה של עשרות יהודים מבוגרים עולי רומניה, שנחשבים כחסידיו לכל דבר.

2. בית מדרשו בקריה החרדית בקרית גת, אותו פתח בתחלת מגיפה הקורונה, לאחר שהיהודים המבוגרים שבבית הכנסת של 'עולי רומניה' חששו מה'נגיף'. אך בה ממשיך האדמו"ר להנהיג בשל הסמיכות לביתו, והסמיכות לבתי חסידיו. גם שם מסתופפים עשרות חמישים (בימים הנוראים התפללו אצלו כ60 אברכים, מלבד המנין בבית הכנסת הותיק).

כך שעל פי הקריטיונים יש לו 100 חסידים!

בנוסף הוא זוכה לפופלריות מיוחדת, בהיותו מוכשר לרדת לנבכי הדור הצעיר, ולטיפול בבעית ה'נשירה'... הוא מקבל קהל מידי ערב, כאשר מגיעים אליו יהודים מכל הסוגים והמגזרים.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

שים לב שלפי הכללים יש צורך במקור, בפרט שנאמרו כל כך הרבה טענות סותרות.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

לפי מה שדיברתי עם יודעי דבר בקרית גת, יש אלפון שבו רשום מעל 100 משפחות (בערך 110). אך לא ראיתי זאת בעיני.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אז תראה זאת בעיניך, ואשמח גם לקבל במייל.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אני עובד על זה לקבל את זה ממנו בימים הקרובים.

מה שבטוח, מדובר ב'הפתעה' מענינת שצמחה לה ב'קרית גת' הדרומית, למרות אי ידיעתם של תושבי המרכז.

בשנות הנהגתו האחדות, הוא הצליח ליצור סחף של חסידים מקרית גת (כגון פורשי גור וכדו'), ומחוצה לה, ואף בחוץ לארץ (יש לו חבורות חסידים בוינה ובלונדון, שם הוא מבקר מידי פעם).

גאון הירדן (שיחהתרומות)

תפארת אבות, הדיון כאן אמור להיות רציני. הסופרלטיבים שאתה קושר לראשו, לא אמינים בלי מקורות.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

ממש לא 'סופרלטיבים'. מדובר בפרסום והצלחה, שרק מפני ריחוק המקום אינו יודע כל כך לעם שבמרכז. אך מי שאי פעם הגיע לקרית גת בשנים האחרונות, יודע היטיב על מה מדובר!

אמנם מקור מסודר אין לי, כי 'אגודת ישראל' לא רשמו אותם ב'מועצת הקהילות'... אך האיש עמו דיברתי טוען כי יש לו בביתו אלפון מסודר של כל חסידי מיאלען, שיש בו מעל 100 משפחות.

גאון הירדן (שיחהתרומות)

נמתין בסבלנות לאלפון.

מצב רוח (שיחהתרומות)

בואו נעשה קצת סדר:

א. בית הכנסת עולי רומניה, מדובר על בית כנסת חצי פעיל (מינוס) של כמה חצי שתומ"צ שמשום מה מתאגדים תחת השם קרעטשניף (ולאחמ"כ מיאלען).

ב. הסחף המדובר הוא ס"ה מה שהוא הצליח לקחת את "כל" בחורי החסידות מאחיו הבכור. נאדא.

אני מקרית גת ואלו הבלים.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

א. 'בית הכנסת לעולי רומניה' מדובר על בית כנסת פעיל ועוד איך, ובו עשרות יהודים (אמנם לא עם שטריימלעך...), שאבותיהם הזמינו את האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל בעודו מתגורר ברחובות - לכהן 'אצלם' כאדמו"ר, וב'תפקיד' זו הכתיר את בנו האדמו"ר ממיאלען כרבם - כך שהוא משמש כרבם לכל דבר.

ב. אני לא יודע מתי היית בזמן האחרון, אך מידיעה אישית מדובר בבסחף לכל דבר, תושבי קרית גת ומחוצה לה, אברכים ואנשי שיבה, וגם בחורים.

בכל אופן יש לחסידות אלפון מסודר שנחשב כ'מקור'.

מצב רוח (שיחהתרומות)

בנוגע לפסקה א. הוא לא משמש כרבם אלא כרב בית הכנסת ודו"ק ב. להד"ם

תפארת אבות (שיחהתרומות)

זכותי לסבור אחרת ממך, על פי ידיעות אחרות.

מצב רוח (שיחהתרומות)

זה לא עניין של סברא, אלא של מציאות. הלא כן?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אני סובר שהמציאות היא אחרת - זכותך לחלוק עימי.

מצב רוח (שיחהתרומות)

נראה לי שהמכלול הוא לא שוק דעות אלא משהו יותר קרוב לסקירה מציאותית!

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אולי מספיק לטחון מים: אני אומר שהסקירה המציאותית היא כך, ואתה אומר שזה אחרת!

מצב רוח (שיחהתרומות)

לא התכונתי לעצבן, מבטיח!!!

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

לא הבנתי הוא אמר שהוא הולך להביא ראיה נחיה ונראה

מצב רוח (שיחהתרומות)

כמה שידוע לי, לא היה ולא נברא

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

אם הוא כ"כ לא חשוב אז למה בקהילה הייתה צריכה לראיין אותו זה נראה לי מלמד מעט על פרסום כל שהוא

מצב רוח (שיחהתרומות)
כיכר הלקש (שיחהתרומות)

אותי עוד לא ראיינו שם וגם לא את האדמו"ר משאץ ולא את רב השכונה שלי כנראה שיש משהו בגימיק הזה

מצב רוח (שיחהתרומות)

תלבש בעקיטשע וכבר יראיינו אותך

תפארת אבות (שיחהתרומות)

הכתבה המדוברת בבקהילה בהחלט מוכיחה (אם כי לא בהכרח) על פרסום, ופופלאריות. (לא חסרים אדמורי"ם נכדי נדבורנה בארץ אותם הוא יכל לראיין.

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

מה המספר של איצו? אני צריך לתפוס תור נו באמת!

מצב רוח (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

לאחר שנמשך חודש לא הובאו אסמכתאות כל שהן לגודלה של הקהילה, כמדומה שיש למחוק את הערך.

מפעילי מערכת.

מקוה (שיחהתרומות)

מישהו אמר לי שיש לו אלפון זה הכל חוץ מהבהרת חשיבות. בעקבות כך שלא הוצגה שום הבהרת חשיבות על פי הכללים הערך נמחק.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אגב, גם האלפון עצמו הוא מקור חלש מאד, בפרט לאור הטענות של החברים כאן שהמציאות שונה).

תפארת אבות (שיחהתרומות)

שמש מרפאמקוה ., חוץ מהאלפון הבהרתי את חשיבותו בהנהגת שני קהילות מגוונות, ובפולפריות. אי לכך אבקש להעביר את הענין לדיון חשיבות, כמקובל.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הולחט כמדיניות ששתי קהילות זה לא מספיק.

מקוה (שיחהתרומות)

אתה רציני? כתבה בבקהילה? כל מי שיש עליו כתבה או ראיון בבקהילה זה הבהרת חשיבות?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

מי דיבר על ראיון בבקהילה.

למה לא לעשות דיון חשיבות?

מצב רוח (שיחהתרומות)

מה היה פה עד עכשיו אם לא דיון חשיבות?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

סליחה, 'הצבעת מחיקה'. שמש מרפא מקוה מן היושר לעשות 'הצבעת מחיקה' - כאשר המחיקה שנויה במחלוקת.

סיכום מאת תפארת אבות

סוכם

עמוס חדד (שיחהתרומות)

למה בהערת שוליים יש קישור לערך באר בשדה כשהערך הנ"ל עוסק בספר אחר שאינו קשור לעלון המדובר. ובקוד מקור אין בכלל קישור פנימי?

ספרא (שיחהתרומות)
עמוס חדד (שיחהתרומות)

לכן ציינתי שאין שם קישור פנימי, ואין לי מושג למה זה כחול, וממילא איך משנים את זה. אני לא כזה גאון...

תפארת אבות (שיחהתרומות)

כתבתי הודעה ומחקתיה, כי היא כבר לא רלוונטית

סיכום מאת מוטי

נערך לשביעות רצון הצדדים

דויד (שיחהתרומות)

תפארת אבות לאחר תקציר העריכה האחרון הבנתי שכשכתבת בעריכה שלפניה "מיותר" אולי התכוונת לפסקה ולא למלל, ואכן קיבלתי טענתך והכנסתי את המשפט לפסקה קיימת.

אם עדיין משהו מפריע לך מוזמן לדון פה.

לשם ההברה, מיכי שחזר אותך כיון שהגרסה שלפני המחיקה שלך היא הגרסה היציבה, כמבואר פה: המכלול:מלחמת עריכה. בהצלחה.

מוטי (שיחהתרומות)

בהחלט עריכה מתבקשת, ולכאו' לזה הוא התכוון.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

מצוין שהבנת אותי. דרך אגב, איך 'גירסה יציבה' אם כל הערך נוצר רק לפני כחודש?

מוטי (שיחהתרומות)

?

דויד (שיחהתרומות)

הערך נוצר לפני כשנה. הפסקה הזו יובאה לפה בעדכון מויקיפדיה באדר א' השנה.

אין נושאים ישנים יותר