שיחה:הרב חיים ברנד
ערך זה נמחק ב-30 בדצמבר 2021 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
|
הרחבה
מכלולאים פעילים, נא להרחיב. כפוף לכללים (שיחה) 18:53, 13 בדצמבר 2021 (IST)
חשיבות
בעלי זכות הצבעה האם מישהו יכול להסביר מהי החשיבות של ערך זה? רוב הערך עוסק בקרובי משפחתו שרבים מהם מפורסמים, אבל לא הבנתי למה ר"מ בישיבת איתרי זכאי לערך. מרדכי עציון (שיחה) 22:03, 23 בדצמבר 2021 (IST)
- הדבר הוא לא בדיוק כך, משום שהוא איש חשוב מאד ומכובד, כשהוא נכנס לבית כנסת כולם קמים, יש לו מקום במזרח, זאת מלבד שהוא מאד מפורסם. אולי ספרא יוכל להבהיר חשיבות? כפוף לכללים (שיחה) 15:04, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- ואגב, למה על בנו רבי שמואל ברנד יש ערך, הוא היה בסך הכל "מגיד שיעור". כפוף לכללים (שיחה) 15:07, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- הוא בהחלט מוכר לי מאוד, השתתפתי פעם בשיעור שלו, והייתי רוצה להבהיר חשיבות, אבל אין לי איך... ההשוואה לבנו לא במקום, שכן הוא היה מפורסם הרבה יותר. יפה כח הבן מכח האב. (אגב, מתי תלמד להזיח?) ספרא - שיחה 15:09, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- משתמש:כפוף לכללים על שאלתך האחרונה יש לי שלושה תשובות 1. הוא חיבר שני ספרים מה שמזכה אותו בערך. 2. הערך יובא מויקיפדיה מה שלצערנו עושה את הערך כ'קדוש' שאסור לערער עליו, משא"כ ערך שנערך בעמל ב'המכלול', שמשתדלים ככל היותר למחוק אותו או לחילופים לצמק אותו\ציין אותו כקצמרמר\חסר מקורות], ובכך לגרום לאנשים ליצור ערכים בויקיפדיה רח"ל וכן להשתמש בה. 3. לא כדאי לך לעשות השוואות שכאלו, כי בסוף ימחקו גם את זה וגם את זה... מכון תפארת אבות (שיחה) 15:15, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- אתה מזכיר לי שפעם אחת שמעתי אחד אומר לאדמו"ר מאונגוואר "יפה כוח הבן מכוח האב" כי האדמו"ר פיתח מאד את החסידות, אז האדמו"ר אמר לו - יפה כח הבן - מהכח של האב, בנוגע למה שאמרת זה לא אכפת לי כי אני כבר ממזמן אמרתי כשהמכלול מחליט למחוק ערך - המכלול היחיד שמפסיד מזה. אני סובר שיש חשיבות. כפוף לכללים (שיחה) 15:20, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- אבל למעשה מכון תפארת אבות וספרא, מכיון שאני יוצר הערך, - בידכם הדבר, האם יש חשיבות או לא? אני אומר שיש חשיבות ובמקסימום צריך לפתוח הצבעה, אבל לא נראה לי הוגן למחוק (ואגב אני הכרתי את הבן דרך האב). כפוף לכללים (שיחה) 15:23, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- כפוף לכללים, ההתעקשות על חוסר הזחה בלתי נסבלת. ההיקש לרבי שמואל ברנד יותר ממוזרה, שכן סברותיו של רבי שמואל נכנסו לעולם הישיבות מחוץ למעגל תלמידיו. יש לו יותר מ-2 ספרים, והם נחשבים מחדשים ופורצי דרך, למרות שאלו עדיין לא ספרים במלוא מובן המילה. יותר נכון - קונטרסים. יש כיום כולל בירושלים העוסק בהוצאת שיעוריו, ומדובר, לפי מה ששמעתי, על כרכים רבים. ליתר ההאשמות חסרות השחר לא אתייחס. ספרא - שיחה 15:26, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- אגלה לך משהו, נראה לך שאני רוצה לעצבן אותך ולכן אני לא מזיח, פשוט לא הבנתי איך עושים את זה, מה שכתבת עכשיו לא כל כך הבנתי, בכל מקרה אולי שרגא יוכל? כפוף לכללים (שיחה) 15:27, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- פשוט תסתכל איך ערכו הקודמים, ולהלן ההוראות. בדפי שיחה מסוג זה, נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש סימן אחד או יותר של נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים, מוסיפים : אחד יותר. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. מיכי ~ שיחה • 15:30 כ"ב בטבת, שמיטה תשפ"ב (IDT)
- אגלה לך משהו, נראה לך שאני רוצה לעצבן אותך ולכן אני לא מזיח, פשוט לא הבנתי איך עושים את זה, מה שכתבת עכשיו לא כל כך הבנתי, בכל מקרה אולי שרגא יוכל? כפוף לכללים (שיחה) 15:27, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- כפוף לכללים, ההתעקשות על חוסר הזחה בלתי נסבלת. ההיקש לרבי שמואל ברנד יותר ממוזרה, שכן סברותיו של רבי שמואל נכנסו לעולם הישיבות מחוץ למעגל תלמידיו. יש לו יותר מ-2 ספרים, והם נחשבים מחדשים ופורצי דרך, למרות שאלו עדיין לא ספרים במלוא מובן המילה. יותר נכון - קונטרסים. יש כיום כולל בירושלים העוסק בהוצאת שיעוריו, ומדובר, לפי מה ששמעתי, על כרכים רבים. ליתר ההאשמות חסרות השחר לא אתייחס. ספרא - שיחה 15:26, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- אבל למעשה מכון תפארת אבות וספרא, מכיון שאני יוצר הערך, - בידכם הדבר, האם יש חשיבות או לא? אני אומר שיש חשיבות ובמקסימום צריך לפתוח הצבעה, אבל לא נראה לי הוגן למחוק (ואגב אני הכרתי את הבן דרך האב). כפוף לכללים (שיחה) 15:23, 26 בדצמבר 2021 (IST)
- הוא בהחלט מוכר לי מאוד, השתתפתי פעם בשיעור שלו, והייתי רוצה להבהיר חשיבות, אבל אין לי איך... ההשוואה לבנו לא במקום, שכן הוא היה מפורסם הרבה יותר. יפה כח הבן מכח האב. (אגב, מתי תלמד להזיח?) ספרא - שיחה 15:09, 26 בדצמבר 2021 (IST)
שחזור הערך
מנטרים או מפעילי מערכת אבקש לשחזר הערך אפילו בלי הצבעה וזאת משום שלא ידעתי את זה עד עכשיו אך הרב ברנד חוץ מזה שהוא ר"מ בישיבת איתרי כ-15 שנה, הוא גם כיהן כראש ישיבת לוצרן כ-35 שנה + וממילא יש חשיבות מרובה. כפוף לכללים (שיחה) 20:25, 31 במאי 2022 (IDT)
- כפוף לכללים אי אפשר לשחזר סתם כך ערך שנמחק, יש לזה נהלים ברורים. גאון הירדן (שיחה) 20:31, 31 במאי 2022 (IDT)
- ומי שלא מאמין יכול להסתכל פה (לדפדף קצת ללמטה) כפוף לכללים (שיחה) 20:32, 31 במאי 2022 (IDT)
- נכון, אך פה הערך נמחק מכיון שהיה כתוב הרב חיים ברנד הוא ר"מ בישיבת איתרי וזהו וממילא ברור שאין חשיבות לר"מ בישיבת איתרי. וחוץ מזה מדוע שיצטרך הצבעה הרי אם אני יוצר את הערך עכשיו אף אחד לא היה מוחק את הערך. כפוף לכללים (שיחה) 20:34, 31 במאי 2022 (IDT)
- כפוף לכללים אני לא בקי מספיק במדיניות. לגבי הסיפא של דבריך, זו לא טענה. משום שאסור ליצור מחדש ערך שנמחק. גאון הירדן (שיחה) 20:36, 31 במאי 2022 (IDT)
- כפוף לכללים אני מעתיק לך את הגרסה האחרונה למרחב המשתמש, תערוך מה שחשוב עם מקורות ואז נראה. דויד (שיחה) ב' בסיוון ה'תשפ"ב 20:37 (IDT)
- כפוף לכללים אני לא בקי מספיק במדיניות. לגבי הסיפא של דבריך, זו לא טענה. משום שאסור ליצור מחדש ערך שנמחק. גאון הירדן (שיחה) 20:36, 31 במאי 2022 (IDT)
- נכון, אך פה הערך נמחק מכיון שהיה כתוב הרב חיים ברנד הוא ר"מ בישיבת איתרי וזהו וממילא ברור שאין חשיבות לר"מ בישיבת איתרי. וחוץ מזה מדוע שיצטרך הצבעה הרי אם אני יוצר את הערך עכשיו אף אחד לא היה מוחק את הערך. כפוף לכללים (שיחה) 20:34, 31 במאי 2022 (IDT)
- ומי שלא מאמין יכול להסתכל פה (לדפדף קצת ללמטה) כפוף לכללים (שיחה) 20:32, 31 במאי 2022 (IDT)
אין בעיה. כפוף לכללים (שיחה) 20:38, 31 במאי 2022 (IDT)
- בכל אופן, זה מקור חלש מידי לאמת את היותו ראש ישיבה, כי הרי כל דרדק יודע כי ראש ישיבת לוצערן היה רבי יצחק דב קופלמן עד לפטירתו, (הישיבה נסגרה תקופה קצרה לאחר פטירתו). --תפארת אבות (שיחה) 20:39, 31 במאי 2022 (IDT)
- יש כזה דבר שיש 2 ראשי ישיבות. זה 1. 2 ר"מ במשך 35 שנה בישיבה אחת + 10/15 בישיבה אחרת לדעתי זכאי לערך. אני מחכה. כפוף לכללים (שיחה) 20:41, 31 במאי 2022 (IDT)
- וחוץ מזה הרב קופלמן בשנים האחרונות לא תפקד וגם את זה כל דרדק יודע. כפוף לכללים (שיחה) 20:42, 31 במאי 2022 (IDT)
- דויד אתה משחזר את זה או שאני מחכה לשוא? כפוף לכללים (שיחה) 20:44, 31 במאי 2022 (IDT)
- אגב, אז הערך היה מאד דליל, עכשיו יש לי עוד מלא חומר להוסיף. כפוף לכללים (שיחה) 20:47, 31 במאי 2022 (IDT)
- כאן לא שוק. אם אתה רוצה שישחזרו תפתח דיון מסודר ותציג את המקורות בצורה מסודרת. אם תהיה הסכמה רחבה שזה מספק חשיבות הערך ישוחזר. אם המידע אכן נכון שהוא היה ראש ישיבה בלוצערן הגיוני שתהיה הסכמה. אם היה רק ר"מ צריך לדעת בדיוק כמה תלמידים היו במחזור ואם היו לו רמי"ם מקבילים זה כבר יקשה עליך לגייס הסכמה רחבה, אבל אז תוכל ללכת על כיוון של הצבעת שחזור. אבל לאט לאט. מקוה • שיחה • ב' בסיוון ה'תשפ"ב 21:07 (IDT)
- אגב, אז הערך היה מאד דליל, עכשיו יש לי עוד מלא חומר להוסיף. כפוף לכללים (שיחה) 20:47, 31 במאי 2022 (IDT)
שחזור הערך
מכלולאים פעילים, מי בעד שחזור הערך (דרוש כ-5 מכלולאים לצורך הצבעת שחזור) נא להסתכל למעלה לפני שמצביעים כפוף לכללים (שיחה) 18:43, 1 ביוני 2022 (IDT)