לדעתי אין העניין ראוי להופיע בערך על יחס היהדות למלוכה, כל הוא הלכתי בעיקרו.
שיחה:המלוכה ביהדות/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
רגע לפני סיום התחרות, אשמח לקבל מהמכלולאים פעילים , מה עוד נשאר לשפר בערך.
הערה קטנה.
כתבת שהמשיח הוא המלך האחרון, מצד שני כתוב שבניו ימלכו אחריו [אולי זה תלוי אם יש למשיח בנים
כתבתי שהבנים שלו יהיו ראויים לרשת את מקומו, היינו שהם יהיו ברמה שלו, לאו דווקא שהם ימלכו באמת
לא ראוי לציין את שיטת הרמב"ם שאחרי מות המשיח ימלכו בניו אחריו?
אם יש לך מקור, אז בשמחה
"והמשיח ימות, וימלוך בנו תחתיו ובן בנו"
מקור פירוש המשניות להרמב"ם
מה דעתך ליצור תבנית ניווט:המלוכה ביהדות.
בו יואחדו כל הערכים הנוגעים למלוכה ביהדות יחד.
לדעתי יכול זה יוכל להיות משהו יפה ובעיקר מועיל.
רעיון טוב, , יש כבר את תבנית:מלכי יהודה וישראל, ככה שצריך אולי לאחד את זה לתבנית של המלוכה ביהדות.
דרך אגב מטעמים כבר חשב לעשות כזה (ראה דף המשתמש שלו)
התבנית שציינת מדברת רק על עצם אישיותם של של מלכי ישראל.
ולא על ה"מלוכה" עצמה, (מה שאינו קשור לעצם אישיותו של מלך זה או אחר) כמו מצוות המלך, ברכות המכלים וכו'.
אוקי, נחכה לתגובתו של מטעמים.
בבקשה: תבנית:המלוכה ביהדות
עכשיו נותר לך רק להלשילם את המלאכה ולהציב את התבנית בכל הערכים המצויינים בתוך התבנית
תודה.
הכנסתי לתבנית גם את בני מלכים,
ערך שגם הוא חסר במכלול ואני שואף לכותבו יום אחד..
נראה מעולה, אני רק יעשה בו קצת פיניש.
העברתי כי לדעתי הערך בשל למרחב הערכים, אבל לא כדאי שתעצור, יש מה לשפר - בעיקר מבחינת ניסוח.
בנוסף:
האם איזכור של דברי הרבי מליובאוויטש מקומם בבסיס הערך לצד פירושם של הראשונים?
השורות האחרונות צריכות למצוא מקום.
תודה רבה, כמובן אני עדיין באמצע עבודה, בניסוח אני פחות טוב ולכן אני אשמח לקבל המלצות בנושא.
אוקי, הורדתי.
בהצלחה.
לא נראה לי שיהיה לי זמן לעבור על זה, אבל מי יודע...
לא אמרתי להוריד, אני רק חושב שזה לא המקום ואפשר לחפש לזה מקום אחר בערך, אבל אולי אני טועה.
לא משנה, הקטע הזה מימלא לא היה קריטי במיוחד.
ניכרת השקעה רבה מאד בערך, מקוה שיהיה לי זמן לעבור על זה בהמשך.
הוספתי ספר ב'לקריאה נוספת'. מאוד מומלץ להרחיב את הערך על בסיס הספר.
שמואל חיים, לא הבנתי את הפתיח.
המלוכה ביהדות מעניקה למלך הנוהג לפי התורה תוקף רב, ודיניו שווים לחוקי ההלכה, ואף בתורה יש מצוות מינוי מלך, כדרך לחיזוק שמירת חוקי התורה בעם ישראל.
מי מעניק למלך תוקף רב?
דיניו של מי שווים לחוקי ההלכה?
מה בא לרבות ה"אף" בתורה...?
ומנלן שהוא דרך או מטרה לחיזוק שמירת חוקי התורה?
צודק שינתי את הניסוח, ספרא עכשיו זה בסדר?
תודה רבה על הערך המקיף והמפורט,
מספר הערות ברשותך:
א. אולי כדאי להוסיף בדין כתיבת ס"ת שהדין הוא שצריך לכתוב לשמו (משנה סנהדרין).
ב. יל"ע האם בקשת העם מגדעון שימשול עליהם הייתה בקשת מלוכה. וכנ"ל האם אבימלך ביקש להקים מלוכה.
ג. הושע בן אלה מלך 19 שנים ולא 8, (אפי' שכך כתוב בפסוק, ראה במפרשים על הספוק שציינת בערך).
ד. להוסיף על מנשה: וכמוהו לא היה לפניו מלך אשר הכעיס את ה'... (מלכים)
מצטרף! שאפו על הערך המושקע.
ממליץ לבדוק שוב נחיצות של כל הציטוטים, בנוסף, לא נהוג לעשות קישורים בכותרת.
תודה על התודה
- העניין הזה קשור לערך "מצוות המלך", כאן אני מביא רק בקצרה את העניין
- לא ידוע לי באמת למה התכוונו העם בכך, ואשמח אם תחכימני בכך
- אין כזה פסוק, אבל הוספתי על העניין
ב. בל"נ אשתדל לברר.
ג. יש"כ.
ד. צודק, טעיתי עם פסוק אחר,
יש פסוק אחר: וְהוּא֩ הֶעֱבִ֨יר אֶת־בָּנָ֤יו בָּאֵשׁ֙ בְּגֵ֣י בֶן־הִנֹּ֔ם וְעוֹנֵ֤ן וְנִחֵשׁ֙ וְֽכִשֵּׁ֔ף וְעָ֥שָׂה א֖וֹב וְיִדְּעוֹנִ֑י הִרְבָּ֗ה לַעֲשׂ֥וֹת הָרַ֛ע בְּעֵינֵ֥י ה' לְהַכְעִיסֽוֹ׃ דה"ב ל"ג ו
וכן הפסוק שטעיתי בו:
וְכָמֹהוּ֩ (כיאשיהו) לֹֽא־הָיָ֨ה לְפָנָ֜יו מֶ֗לֶךְ אֲשֶׁר־שָׁ֤ב אֶל־ה' בְּכָל־לְבָב֤וֹ וּבְכָל־נַפְשׁוֹ֙ וּבְכָל־מְאֹד֔וֹ כְּכֹ֖ל תּוֹרַ֣ת מֹשֶׁ֑ה וְאַחֲרָ֖יו לֹֽא־קָ֥ם כָּמֹֽהוּ׃
אַ֣ךְ ׀ לֹֽא־שָׁ֣ב ה' מֵחֲר֤וֹן אַפּוֹ֙ הַגָּד֔וֹל אֲשֶׁר־חָרָ֥ה אַפּ֖וֹ בִּֽיהוּדָ֑ה עַ֚ל כָּל־הַכְּעָסִ֔ים אֲשֶׁ֥ר הִכְעִיס֖וֹ מְנַשֶּֽׁה׃ מלכים ב כא יא
אין נושאים ישנים יותר