את הפסקה האחרונה ("מסורות חוץ-מקראיות"). עורכי אספקלריה
שיחה:האישה הכושית/ארכיון
מה הבעיה שם?
הבעיה שמוזכר יותר מידי ביקורת המקרא כדבר לגיטימי
לא ראיתי בעיה
אני לא בטוח עד כמה הדעות שם הם בעייתיות
אבל שיהיה יותר ס'יפאס'ט נישט
כשליטאי מנסה לדבר באידיש עם תימני - אני לא מבין.
אמרתי ליושב...
לא הצלחתי להבין, כתוב בערך שהדעה הקלאסית היא שהפסוק מאוחר - כלומר לא ניתן מאת האלוקים! מה יש לדון בזה, ככלל "הגישה הביקורתית" היא כינוי להיוצאים מנקודת הנחה שהתורה אינה אלוקית וממילא נתונה לביקורת כך שזה לא רק לא מתאים...
אליצור מה אומר?
ברור שזו כפירה. מה שציטט בעל שם
סיננתי
הגמ' במו"ק מצוטטת מבלי לבאר את הרעיון המרכזי של "משונה במעשיה" -צדקת גמורה, רש"י במקום ועוד.
ובכלל, רוח של ויקי נושבת ממרבית הערך הזה...
מה אם בין מכלולאים פעילים יש מישהו..
לא הבנתי את אליצור, בכל מקרה הוספתי. אלחנן איך עכשיו?
דויד, תודה רבה!
[הייתי שוקל להוסיף את העין יעקב שגורס כך במפורש, ואולי גם ציטוט של המהרש"א.]
אשמח שתנסח לי פה, כי לא ראיתי אותם.