שיחה:דיו לבא מן הדין להיות כנדון
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת מוטיאל בנושא לכאורה יש להעביר למרחב הכללי
"הגמרא מבארת"
בפיסקה "מחלוקת רבי טרפון וחכמים" האם כך הלשון הנכונה? או שכדאי לכתוב בצורה אחרת? ואיך. בן-ימין מה דעתך? --יהודה • שיחה • י"ב בניסן ה'תשע"ח • 13:19, 28 במרץ 2018 (IDT)
השם המלא
שם הערך צריך להיות השם המלא, היינו דיו לבא מן הדין להיות כנידון עידו (שיחה) 14:02, 28 במרץ 2018 (IDT)
- זה לא ארוך מדיי?--יהודה • שיחה • י"ג בניסן ה'תשע"ח • 10:29, 29 במרץ 2018 (IDT)
- לא, זה בסדר. כמו:
- עדי חתימה כרתי או עדי מסירה כרתי
- דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין
- כל לא ידענא פשיעותא היא
- כל הפטור מן הדבר ועושהו נקרא הדיוט
- גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה
- עוסק במצווה פטור מן המצווה
- משקה טופח אינו חיבור לא לטומאה ולא לטהרה
- ניחא ליה לאיניש ליעבד מצווה בממוניה
- כל שאינו בזה אחר זה אפילו בבת אחת אינו
- אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך
- קטפרס אינו חיבור לא לטומאה ולא לטהרה
- כל דבר שבמניין צריך מניין אחר להתירו
- כל המורה הלכה בפני רבו חייב מיתה
- אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות
- בברכה, עידו (שיחה) 12:35, 29 במרץ 2018 (IDT)
- לא, זה בסדר. כמו:
לכאורה יש להעביר למרחב הכללי
רק ראוי להשלים, את הנושא של דיו מסוף הדין, מי מפרש מה הטעם שלו ולמה הגמרא בכלל סברה שאומרים כן, וכן למה אם מפרך ק"ו לא אומרים דיו לדעת ר"ט. כמו כן זכור לי שיש חקירה אם דיו היא הגבלה שאין ק"ו כלל על יותר מהדיו או שהוא הפקעה המבטלת את הק"ו אף שהיה ראוי לדון אותו, ומה נ"מ.--יהודה • שיחה • י"ב בטבת ה'תשע"ט 09:03, 20 בדצמבר 2018 (IST)--יהודה • שיחה • י"ב בטבת ה'תשע"ט 09:03, 20 בדצמבר 2018 (IST)
- יהודה, בהחלט, הערך בשל למרחב הערכים. בוצע. מוטיאל (שיחה) 11:22, 20 בדצמבר 2018 (IST)