שיחה:ארבע התקופות

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

יהודה שמחה ולדמן היקר. שיפרת את הערך בצורה שלא תסולא מפז, חשוב ביותר לציין מקורות לתוספותיך החשובות כדי להעניק לערך את האיכות האנציקלופדית הראויה לו. כ"כ כדאי תשלים את המלאכה ותשקיע מעט בעיצוב. אני עוקב בהתפעלות אחר עריכותיך המעמיקות והמקצועיות - כה לחי! דוד (שיחה) 00:55, 10 ביולי 2017 (IDT)

דוד מה הכוונה עיצוב? יהודה שמחה ולדמן (שיחה) 12:11, 10 ביולי 2017 (IDT)
שיהיה קצת יותר נעים לעין. יישור נכון של הפיסקאות (לא הכל מרכז). אולי סגנון אחר לטבלה. אולי להוריד חלק מהטקסט להערות או לאות קטנה יותר כדי לא להעמיס. אולי להמיר חלק מהנוסחאות המתמטיות למילים פשוטות כי לא כולם מוכשרים כמוך וקוראים משוואות כמו מילים. נסה לקבל רעיונות מעוד ערכים עם טבלאות. עשית עבודה מקצועית וחשוב שהיא תהיה שלימה. אני רוצה להסב את תשומת ליבך שאחד החששות הגדולים שלנו זה ליהפך להיות כמו ויקישיבה. הם עשו תוכן טוב, אך לא השקיעו כלל בניסוחו ועיצובו האצקלופדי. מה יצא? לא נעים לקריאה ולא רציני למראה, אתר נידח שלא מתייחסים אליו. דוד (שיחה) 16:32, 10 ביולי 2017 (IDT)
שלום יהודה שמחה, ראה נא את עריכותיי האחרונות בדף (שים לב לפיצול העריכות ולנימוקים הממוקדים). אני חושב בכל אופן שכדאי ליצור מכולם (כולל של חכמי אוה"ע) טבלה אחת גדולה. אנסה לאחר מכן לסגנן ולעצב אותה עוד. תודה. מוסיף והולך (שיחה) 04:43, 13 ביולי 2017 (IDT)
מוסיף והולך אני ממש מרחם עליך, ויותר מכל – מאוכזב. יהודה שמחה ולדמן (שיחה) 13:20, 13 ביולי 2017 (IDT)
מרחם זה טוב. יש בזה משום "והלכת בדרכיו". אם משום פיצול העריכות ופירוט התקצירים, יש על מה. זה דורש מחשבה ואף מורכב, אבל כל עוד שלא מדובר באתר פרטי משלי, אני עושה זאת בשמחה. על האכזבה, אני משתתף בצערך, ומתעניין בגין מה. מוסיף והולך (שיחה) 14:27, 13 ביולי 2017 (IDT)
אכזבה על העבודה שלי שהושלכה לפח הגרסאות הקודמות.
עכשיו שאתה מדבר על טבלה, ראה בגרסאות הקודמות עוד יותר את הטבלה שערכתי. יהודה שמחה ולדמן (שיחה) 20:58, 13 ביולי 2017 (IDT)
אני מזדהה עם תחושתך. האמן לי כי כאב לי לעשות זאת. אולי יש לך איזה רעיון על ערך מתאים בו הנושא הוא ישיר?
בעניין הטבלה, ראיתי זאת בעת שהוצגה במלואה, ולטעמי - היא עדיפה. מוסיף והולך (שיחה) 21:25, 13 ביולי 2017 (IDT)
פרקתי את הטבלה לאחר שקראתי את דברי דוד הנ"ל, והסכמתי אתו כי הטבלה נראית די מסורבלת, במיוחד בעמודות הצרות שלה (אם כי לא עלה על דעתי להשמיט את המידע). יהודה שמחה ולדמן (שיחה) 21:55, 13 ביולי 2017 (IDT)
אם הטבלה תכלול רק את מה ששייך לערוך בו אנלוגיה בין השיטות, זה יהיה יותר סביר. את יתר כל הביאורים וההרחבות, אפשר לציין אחרי הטבלה. מוסיף והולך (שיחה) 01:49, 14 ביולי 2017 (IDT)

שינוי השם

האם מתאים יותר שם כמו "תקופה (יהדות)", התקופות פחות מוכרות כסט של "ארבע התקופות", בהרבה מקורות וסוגיות דנים רק על התקופה סתם - עם הכווהנ לתקופת ניסן, טבת או תשרי מכלולאים פעילים‏ דעתכם? שוורמר (שיחה) 21:24, 30 בינואר 2023 (IST)

אתה יכול ליצור הפניה, לדעתי מספיק. אפרון (שיחה) 21:32, 30 בינואר 2023 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה"תקופה" בדרך כלל, אינו "פרק זמן" (לדוגמא)?
לכאורה יש לתייג בז"ה לצורך שינוי השם. ניטראלישיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ג 21:34 (IDT)

בעלי זכות הצבעה אחד יחיד (שיחה) 00:15, 31 בינואר 2023 (IST)
בעד לשנות. אברהם אבנר (שיחה) 02:14, 31 בינואר 2023 (IST)
אחד יחיד לא בעל זכות הצבעה, אז הוא אינו יכול לתייג. לצורך שינוי שם צריך גם לשים תבנית מתאימה. ספרא - שיחה 02:48, 31 בינואר 2023 (IST)
למרות שזו לא הצבעה רשמית וכדברי ספרא, אני בעד הפניה. זה בהחלט מספיק. על השם המדויק אין צורך בדיון כי ניתן ליצור כמה הפניות--הדייג (שיחה) 09:52, 31 בינואר 2023 (IST)
בהלכה המושג מוכר בתור "תקופה" ומדברים על הרגע בו התקופה מתחילה, אנשים מן השורה פוגשים את המושג הזה בהלכות או"ח לגבי שתיית מים בשעה שהתקופה נפלה, ומה קורה אם בירך ואז גילה שהתקופה נפלה או יש מת בבית וכו', עכ"פ כאן הנושא הוא על התקופה כולה, ולכן נראה יותר נכון השם הנוכחי. מישהו (שיחה) 14:41, 31 בינואר 2023 (IST)
לא הבנתי. פוגשים את המושג "תקופה" ולכן נראה יותר נכון השם הנוכחי ("ארבע התקופות")?
בגוף הערך כתבתי: "ארבע התקופות הם ארבעת הזמנים בשנה דהשמש מגיע לאחד מתפניות מהלכו, והם נקראים אחרי החודש בו הם חלים על פי רוב: תשרי, טבת, ניסן ותמוז. ארבע התקופות הם באמצע ארבע העונות, ומחלקים את השנה הטרופית לארבע. יום חלות התקופה נקרא בגמרא "יום התקופה", מונח שנזכר כבר במגילות ים המלח. לפעמים המילה "תקופה" מתייחס לפסק הזמן בין תקופה לתקופה, והיא נקראת על שם התקופה שהתחילתו". שוורמר (שיחה) 21:09, 31 בינואר 2023 (IST)

קרדיט

קרד, עדיין? ניטראלי (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

שוורמר, לפי הייעוץ המשפטי שקיבלנו, ככל שבסיס הערך מויקיפדיה יש להשאיר את הקרדיט. שמש מרפא (שיחה) 15:35, 2 בפברואר 2023 (IST)
היה ניטרלי (קרד...), איך מודדים אם ה"בסיס" עדיין כאן? שוורמר (שיחה) 16:57, 2 בפברואר 2023 (IST)
כנראה, ביטול ברוב לא מועיל... ניטראלישיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"ג 21:12 (IDT)
ליתר דיוק, רובא דלא מינכר. שוורמר (שיחה) 03:49, 3 בפברואר 2023 (IST)
אם אם זה בגדר קמא קמא בטיל - צריך קרדיט. אם בפרק זמן קצר השתנה הערך לגמרי ולא נשארו משפטים שלמים מועתקים - אפשר להוריד. דויד (שיחה) י"ז בשבט ה'תשפ"ג 21:31 (IDT)
תבדוק את הזמן שבו ערכתי את עריכותי האחרונות בערך זה, אם זה כבר בגדר קמא קמא בטל, ותגיד לי אם אפשר להוריד את הקרדיט מאותם פסקאות (ובהמשל מהשאר כי אני מתכנן לשכתב אותם)--שוורמר (שיחה) 22:21, 8 בפברואר 2023 (IST)
יש לי כלי בויקיפדיה שיודע להשוות בין ערך למקורו. על פי הכלי הזה עדיין יש זהות בקטעים רבים מאוד. ספרא - שיחה 22:33, 8 בפברואר 2023 (IST)
שוורמר, אנו לא נוהגים להשאיר קרדיט על פסקאות ספציפיות, הדיון הוא על הערך כולו. דויד (שיחה) י"ח בשבט ה'תשפ"ג 17:26 (IDT)