שיחה:אדם הראשון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת אפרון בנושא שמו של אדם מרמז על דמין לבורא
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מלבד קין הבל ושת נולדו עימהם גם אחיות. כמובא בחז"ל וכמוכרח בהגיון (שאם לא כך עם מי התחתנו?) מומלץ להוסיף. ואשמח לעזור אם יצטרכו. --חזק (שיחה) 03:23, 10 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

יישר כח על ההערות. ברור שיש להזכיר פרט זה, אך אני לא חושב שיש להזכירו כבר בפתיח (אגב, הולדת בנות לאדה"ר מפורש בקרא: ”וַיִּהְיוּ יְמֵי אָדָם אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת שֵׁת שְׁמֹנֶה מֵאֹת שָׁנָה וַיּוֹלֶד בָּנִים וּבָנוֹת” (ספר בראשית, פרק ה', פסוק ד')); אשמח לכל עזרה בהרחבת הטיוטה (לא לחינם לא פתחתי אותה כדף משתמש אישי), אך תשתדל לכתוב מה שיותר אנציקלופדי. בברכה, א.ב. קיסרשיחהנקודות למחשבה • ג' באדר ב' ה'תשע"ט • 15:34, 10 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]
מפורש בתורה שנולדו לאדם הראשון גם בנות. אולם באיזה שלב בחייו אחרי הולדת שת, או קודם לכן עם הבל וקין לא נתפרש ולזה נצרכו חז"ל לדרוש את המילה 'את' שנולדו יחד עם תאומות.--חזק (שיחה) 16:03, 10 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]
ברור. אגב, מחקתי את שמות הילדים מהפתיח והכנסתי בפנים הערך, ראה כאן. בברכה, א.ב. קיסרשיחהנקודות למחשבה • ג' באדר ב' ה'תשע"ט • 16:10, 10 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

אדם הראשון

תוכל לשלב את מה שכתבת כאן בטיוטה בערך הנ"ל, תודה, שרגא Candle icon.png שיחה - כ"ד בניסן ה'תשע"ט - 15:11 (IDT)

ר' שרגא, שילבתי את הטיוטה בערך הנ"ל; כעת יש למחוק את הטיוטה ולהעביר את דף השיחה לשם שיחה:אדם הראשון (כמו כן, נא למחוק את התבנית {{לשכתב/אספקלריה}} שנוספה בטעות (שכן בין כך כבר שכתבתי את הערך באותה עריכה) ובגינה אני לא יכול לערוך את הערך; אגב, נראה תמוה לשים תבנית {{חסר אספקלריה}} בערך שכל כולו מגיע מהתורה). בברכה, א.ב. קיסרשיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ט • 20:29, 29 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

דרוש מקור מוסמך בנושא יסודי כל כך

נכתב בערך: הגאון מווילנה רואה במצב הפיזי בסיפור הבריאה הראשון, של אדם וחוה בבראשית א', יחסים של ניכור. החסידות קוראת למצב הבריאה השני בו נוצרה חוה מצלעו של אדם: 'פנים אל פנים'. רבי מנחם נחום מצ'רנוביל, כתב כי: "בחינת זיווג פנים בפנים נקרא התכללות" ובכך רומז לאירוע הכלולות[6]. קודם הפרשנות מומלץ להביא או לציין את דברי הגר"א ורבי מנחם נחום מצ'רנוביל במקורם! חזק (שיחה) 21:50, 2 ביולי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

שמו של אדם מרמז על דמין לבורא

א. פז יש לך מקור למה שכתבת ”ישנם הדורשים את שמו על הדמיון כביכול לבורא "אדמה לעליון"”, ותודה לך עריכותיך המועילות. קובנא (שיחה) 12:16, 29 באוקטובר 2019 (IST)תגובה[תגובה]

מוזכר בכל הספרים הק' לעשרות, אך אינני יודע מה המקור הראשון. אחד מהם של"ה בראשית ג א. פז (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה
קובנא א. פז ממה שאני חיפשתי המקור הכי קדמון זה אכן השל"ה, הוספתי כמקור בערך. אפרון (שיחה) 00:12, 17 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
כעת הוספתי מקורות קודמים יותר, והשארתי הציון לשל"ה בשביל דבר שנתחדש בו. - צמא לדעתשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ג • 01:48, 28 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
צמא לדעת, יישר כח, הוספתי קישורים מדוייקים למקורות שהוספת, (רמ"ע מפאנו נראה ממש בן דורו). אפרון (שיחה) 02:18, 28 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

עריכה של אדם הראשון

אני מנסה לכתוב בערך של אדם הראשון ואני לא מקבל אישור לכתוב שם

אלא מופיע לי מלבן שאומר שא''א משך חכמה (שיחה) 15:04, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

לכבוד ספרא משך חכמה (שיחה) 17:48, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

דרך אגב איך אני יכול לתייג אותך כאן

משך חכמה, ראה עזרה:תיוג, שרגא > שיחה > י"ד באדר א' ה'תשפ"ב > 18:42, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

[[משתמש:ספרא]]משך חכמה (שיחה) 10:41, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]


[ [ משתמש:שרגא]] משך חכמה (שיחה) 10:48, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

בערך עצמו כתוב שהאדם ואשתו התביישו כשנודע להם ערומים

ויש לעיין שרש''י הרי שולל את הפשט הזה במפורש ולכן היה צריך להביא את פירוש רש''י שנודע להם שהם ערומים מן המצוה ורש''י הכריח את זה ממה שכתוב וידעו ולא כתוב ויראו כי עירומים הם וכמו שביאר בשפתי חכמיםמשך חכמה (שיחה) 10:52, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

הרב משך חכמה בשביל לתייג צריך לכתוב {{א| ואז את שם המשתמש ולסגור עם 2 סוגריים מאותו סוג, לדוגמא ספרא, תפתח את עריכת קוד מקור ותראה איך זה נראה כאן.אפרון (שיחה) 15:56, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

עדיין אי אפשר לערוך

אבל מה שהצלחתי זה עריכת תבנית אבל דרוש שם תיקון כי רצוני היה לכתוב את זה בהערות וזה נכתב בפנים

מכלולאים פעיליםמשך חכמה (שיחה | תרומות) לא חתמ/המשך חכמה (שיחה) 23:57, 16 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]