נמל התעופה פלמה דה מיורקה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נמל התעופה של פלמה דה מיורקה
Aeroport de Son Sant Joan
תצלום אוויר של נמל התעופה
תצלום אוויר של נמל התעופה
נתוני השדה
קוד IATA
‏PMI‏
קוד ICAO
‏LEPA‏
סוג השדה ציבורי וצבאי
מפעיל Aena
עיר סמוכה פלמה דה מיורקה, ספרד
בסיס לחברות אייר אירופה, איבריה.
קואורדינטות 39°33′06″N 002°44′20″E / 39.55167°N 2.73889°E / 39.55167; 2.73889
גובה מעל פני הים 7 מטר (24 רגל)
www.aena.es
מסלולי טיסה
כיוון
מגנטי
אורך סוג
מסלול
רגל מטר
06L/24R 10,728 3,270 אספלט
06R/24L 9,842 3,000 אספלט

נמל התעופה של פלמה דה מיורקה מוכר גם כנמל התעופה של סון סנט ז'ואןקטלנית: Aeroport de Son Sant Joan; בספרדית: Aeropuerto de Son Sant Joan), הוא נמל התעופה המשרת את העיר פלמה דה מיורקה, ושוכן כ-8 ק"מ ממרכזה. הנמל הוא הנמל השלישי בגודלו בספרד אחרי נמל התעופה מדריד-בראחס ונמל התעופה של ברצלונה. בחודשי הקיץ נמל התעופה פלמה דה מיורקה הוא אחד העמוסים ביותר באירופה, ובשנת 2009 עברו דרכו כ-21,200,000 נוסעים. הנמל משמש בסיס לחברות התעופה אייר אירופה, ואיבריה.

נמל התעופה משתרע על שטח של 6.3 קמ"ר. הנמל מורכב מארבעה טרמינלים: טרמינל A המשמש בעיקר לטיסות פנים, ואילו טרמינלים B, C ו-D מיועדים לתנועה בינלאומית. שדה התעופה יכול להתמודד עם 25 מיליון נוסעים בשנה, ו-12,000 נוסעים בשעה. התוכניות לעתיד כוללות גידול של קיבולת הנוסעים עד 32 מיליון נוסעים בשנת 2010 ועד 38 מיליון נוסעים בשנת 2015.

סטטיסטיקות

שנה נוסעים טיסות מטען (טון)
1999 19,127,773 168,533
2000 19,424,243 176,997 25,156
2001 19,206,964 169,603 23,068
2002 17,832,558 160,329 20,412
2003 19,185,919 168,988 19,935
2004 20,416,083 177,859 20,408
2005 21,240,736 182,028 21,025
2006 22,408,427 190,304 22,443
2007 23,227,983 197,354 22,833
2008 22,832,865 193,357 21,395
2009 21,203,028 177,492 17,086
2010 21,117,417 174,635 17,289
2011 22,726,707 180,152 15,777
2012 22,666,858 173,966 13,712
2013 22,768,082 170,138 12,237
2014 23,115,622 172,630 11,462
2015 23,745,131 178,253 11,373

היסטוריה

ההיסטוריה של נמל התעופה החלה כבר ב-1920 כששימש כשדה תעופה למטוסים ימיים. בשנת 1938 שימש השדה לתעופה הצבאית, והחברות לופטהנזה ואיבריה סללו מסלול חדש לשימוש הצבא. בשנת 1954 הוארך המסלול בשדה התעופה ונוספו לו מסלולי הסעה, דבר שאיפשר כניסת חברות חדשות לשדה ושימוש בסוגים נוספים של מטוסים. בשנת 1958 ו-1960 תוכננו ונבנו בתי נתיבות חדשים ומתקנים שהגדילו והאיצו את פיתוח השדה. בשנת 1980 עברו בשדה כ-7 מיליון נוסעים, דבר שהאיץ את בניית בתי הנתיבות החדשים הנמצאים כיום בשימוש.

קישורים חיצוניים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0