ויקרס ולינגטון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ויקרס ולינגטון | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מפציץ | ||||||||||||
ארץ ייצור | בריטניה | ||||||||||||
יצרן | Vickers-Armstrongs | ||||||||||||
טיסת בכורה | 15 ביוני 1936 | ||||||||||||
תקופת שירות | 1938–1953 (כ־15 שנים) | ||||||||||||
צוות | שישה אנשי צוות אוויר | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 11,464 | ||||||||||||
משתמש ראשי | בריטניה | ||||||||||||
משתמשים משניים |
אוסטרליה קנדה צ'כוסלובקיה צרפת החופשית גרמניה הנאצית יוון ניו זילנד פולין פורטוגל דרום אפריקה | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
תרשים | |||||||||||||
ויקרס ולינגטון (באנגלית - Vickers Wellington) היה מפציץ בינוני דו מנועי ארוך טווח מתוצרת בריטניה שתוכנן באמצע שנות ה-30 בידי חברת ויקרס-ארמסטרונגס. בתחילת מלחמת העולם השנייה שימש המטוס כמפציץ הלילה העיקרי ב-RAF, בטרם הוחלף במטוסים ארבעה-מנועיים כבדים יותר מסוג האוורו לנקסטר. המטוס המשיך בשירות במשימות אחרות, במיוחד ככלי לוחמה כנגד צוללות. הוא היה המטוס הבריטי היחיד שייצורו נמשך לאורך כל שנות המלחמה.
הוולינגטון הוא אחד משני מפציצים בריטים מהתקופה אשר נקראו על שם ארתור ולסלי, הדוכס הראשון מוולינגטון, השני הוא הויקרס ולסלי.