מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
↓ מעבר לתחתית הדף↓ מעבר לתחתית הדף
דלפק הייעוץ מיועד לשאלות הקשורות לכתיבה במכלול כמו בקשת סיוע בבעיות טכניות ועריכת דפים.
- שאלות בנושאים אחרים ניתן לשאול בדפי הייעוץ בהם תוכלו לקבל מענה מעורכים ותיקים.
- אם נתקלתם בבעיה שאינכם מוצאים לה פתרון בדפי העזרה שלנו או בשאלות ותשובות נפוצות, שאלו כאן!
- לצורך נוחות הטיפול, אנא פתחו פניות באמצעות התיבה ולא באמצעות כפתור "פסקה חדשה" או עריכת פסקה קיימת.
- יש לתת לשאלה כותרת עניינית וממוקדת המתארת את נושא השאלה ולא כותרת גנרית כמו "שאלה" או "צריך עזרה".
- אם אינך מוצא שאלה שכתבת כאן, היא כנראה הועברה לדף המתאים או שהכותרת שלה נערכה.
- לדיווח על תקלה, נסו לבודד את מקור הבעיה ולתת כמה שיותר פרטים-ראו דף השאלות הנפוצות על תקלות.
- לדיווח על טעות בערך מסוים, השתמשו ב"דיווח על טעות" מהתפריט הימני בדף הערך.
הנחיות טיפול בפניות וארכוב הדף
|
להלן המלצות לטיפול בפניות:
- אם הפנייה אינה מיועדת לדלפק הייעוץ יש להפנות את פותח הפנייה למקום המתאים ואף להעביר את הפנייה – ראו סעיף "העברת הפנייה". במקרה של משתמשים חדשים, ניתן להשתמש גם בתבנית {{לא כאן}} בדף השיחה של השואל
- עדיף לתת חכה וללמד לדוג במקום לתת דג:
- לפני כתיבת תשובה מפורטת, בדקו בדפי העזרה אם התשובה מכוסה, ואם כן, הפנו לדף העזרה המתאים – כך ילמד השואל על קיום דף העזרה, וכנראה ימצא שם תשובות נוספות לשאלות שטרם שאל (למשל, בשאלות על הוספת תמונה, קשרו לעזרה:תמונות, בשאלות על מרחבי שם קשרו לעזרה:מרחב שם, עזרה:טבלאות וכן הלאה)
- במקום לתת קישור, אם הקישור מופיע במקום קבוע, עדיף להסביר איך להגיע אליו (דוגמת התפריט הימני, ראש דף היסטוריה, תחתית דף התרומות וכן הלאה)
- מומלץ לתייג את פותח הפנייה כדי להסב את תשומת ליבו להודעתכם (לדוגמה, תבנית {{א}}). אם פותח הפנייה לא מגיב (לדוגמה, במקרה של אנונימי) במשך שבועיים, ניתן להתייחס לפנייה כפנייה סגורה ולארכב אותה (בהתאם להנחיות בהמשך)
- עדכון הסטטוס: למידע נוסף, ראו המכלול:דלפק ייעוץ/מצב/תיעוד
- במקרה של שאלות חוזרות על אותו נושא – מומלץ לבדוק, ואם צריך – לשפר את התיעוד בדפי העזרה ולהפנות אליו מדפים רלוונטיים.
- העברת הסעיף – כשיש צורך להעביר את הסעיף לדף אחר (הפנייה לא מיועדת לדלפק הייעוץ), יש לעשות כן תוך השארת מראי מקום באמצעות {{הועבר}}. יש למחוק את שורת הסטטוס כדי שלא יוצג קישור שבור ביעד אליו הועבר התוכן.
- ארכוב
- פנייה שקיבלה מענה יש להשאיר זמן נוסף לפני הארכוב כדי לוודא שפותח הפנייה ראה את התשובה ולתת הזדמנות למשתמשים נוספים לראות את המענה.
- פנייה שנענתה יש להשתדל לארכב במקום המתאים ביותר (באמצעות העברה, כדי להשאיר מראה מקום)-רצוי בדפי עזרה, דפי שאלות ותשובות, דף השיחה של הערך או דף השיחה של פותח הפנייה.
- פניות שלא נענו וכן הפניות לתוכן שהועבר יש לארכב בארכיון דלפק הייעוץ לפי סדר פתיחת הפנייה.
|
|
דפי עזרה
|
|
ארכיונים
|
רשימת הארכיונים
|
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
|
|
הטיפ השבועי – לרשימת הטיפים המלאה...
|
במכלול ניתן לראות את היסטוריית התרומות של כל משתמש. תוכלו לראות את היסטוריית התרומות שלכם על ידי הקשה על "תרומות" בראש הדף. תוכלו לראות דף דומה המפרט את התרומות של משתמשים אחרים על ידי הקשה על הקישורית "תרומות המשתמש" שמופיעה ב"תיבת הכלים" כאשר הדף בו אתם צופים הוא דף ב"מרחב המשתמש" או דף במרחב "שיחת משתמש".
או על ידי כניסה לדף מיוחד:תרומות/שם המשתמש המציג את רשימת התרומות של המשתמש.
בראש הדף, תחת הכותרת "תרומות המשתמש" מופיעים קישורים שונים הנוגעים לאותו משתמש או משתמשת: קישור לדף המשתמש ולדף השיחה, קישור ליומן החסימות המפרט את האירועים בהם המשתמש/ת נחסם/מה, "העלאות" המפרט את הקבצים שהמשתמש/ת העלה או העלתה למכלול (שימו לב: מפורטים הקבצים שהועלו למכלול, אך לא הקבצים שהועלו לוויקישיתוף), "יומנים" מפרט את פעולות המשתמש כפי שנרשמו ביומנים השונים: העלאות, העברות דפים, ועוד. לבסוף "יומן מסנן ההשחתות", המפרט את עריכות המשתמש שנלכדו באחד המסננים (ראו המכלול:מסנן השחתות).
מתחת לכותרת מופיעה תיבה המכילה אפשרויות להגביל, או "לסנן" את התרומות שמופיעות בדף, וכן לעבור לראות תרומות של משתמש אחר. ניתן לסנן לפי מרחב שם (למשל ניתן לראות רק את תרומות המשתמש במרחב "המכלול" - ראו עזרה:מרחב שם).
מתחת לתיבה מופיעה שורה שמאפשרת לקבוע כמה תרומות יוצגו בדף, וכן מעבר לדף התרומות הבא. כמו כן השורה מאפשרת "לקפוץ" ישירות לתרומות הראשונות (כלומר הישנות ביותר) של אותו משתמש.
ראו גם: המכלול:תרומות המשתמש
|