לדלג לתוכן

המכלול:דלפק ייעוץ/פתיח

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית

מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף דלפק הייעוץ מיועד לשאלות הקשורות לכתיבה במכלול כמו בקשת סיוע בבעיות טכניות ועריכת דפים.

  • שאלות בנושאים אחרים ניתן לשאול בדפי הייעוץ בהם תוכלו לקבל מענה מעורכים ותיקים.
  • אם נתקלתם בבעיה שאינכם מוצאים לה פתרון בדפי העזרה שלנו או בשאלות ותשובות נפוצות, שאלו כאן!
  • לצורך נוחות הטיפול, אנא פתחו פניות באמצעות התיבה ולא באמצעות כפתור "פסקה חדשה" או עריכת פסקה קיימת.
  • יש לתת לשאלה כותרת עניינית וממוקדת המתארת את נושא השאלה ולא כותרת גנרית כמו "שאלה" או "צריך עזרה".
  • אם אינך מוצא שאלה שכתבת כאן, היא כנראה הועברה לדף המתאים או שהכותרת שלה נערכה.
  • לדיווח על תקלה, נסו לבודד את מקור הבעיה ולתת כמה שיותר פרטים-ראו דף השאלות הנפוצות על תקלות.
  • לדיווח על טעות בערך מסוים, השתמשו ב"דיווח על טעות" מהתפריט הימני בדף הערך.
הנחיות טיפול בפניות וארכוב הדף
להלן המלצות לטיפול בפניות:
  1. אם הפנייה אינה מיועדת לדלפק הייעוץ יש להפנות את פותח הפנייה למקום המתאים ואף להעביר את הפנייה – ראו סעיף "העברת הפנייה". במקרה של משתמשים חדשים, ניתן להשתמש גם בתבנית {{לא כאן}} בדף השיחה של השואל
  2. עדיף לתת חכה וללמד לדוג במקום לתת דג:
    • לפני כתיבת תשובה מפורטת, בדקו בדפי העזרה אם התשובה מכוסה, ואם כן, הפנו לדף העזרה המתאים – כך ילמד השואל על קיום דף העזרה, וכנראה ימצא שם תשובות נוספות לשאלות שטרם שאל (למשל, בשאלות על הוספת תמונה, קשרו לעזרה:תמונות, בשאלות על מרחבי שם קשרו לעזרה:מרחב שם, עזרה:טבלאות וכן הלאה)
    • במקום לתת קישור, אם הקישור מופיע במקום קבוע, עדיף להסביר איך להגיע אליו (דוגמת התפריט הימני, ראש דף היסטוריה, תחתית דף התרומות וכן הלאה)
  3. מומלץ לתייג את פותח הפנייה כדי להסב את תשומת ליבו להודעתכם (לדוגמה, תבנית {{א}}). אם פותח הפנייה לא מגיב (לדוגמה, במקרה של אנונימי) במשך שבועיים, ניתן להתייחס לפנייה כפנייה סגורה ולארכב אותה (בהתאם להנחיות בהמשך)
  4. עדכון הסטטוס: למידע נוסף, ראו המכלול:דלפק ייעוץ/מצב/תיעוד
  5. במקרה של שאלות חוזרות על אותו נושא – מומלץ לבדוק, ואם צריך – לשפר את התיעוד בדפי העזרה ולהפנות אליו מדפים רלוונטיים.
  6. העברת הסעיף – כשיש צורך להעביר את הסעיף לדף אחר (הפנייה לא מיועדת לדלפק הייעוץ), יש לעשות כן תוך השארת מראי מקום באמצעות {{הועבר}}. יש למחוק את שורת הסטטוס כדי שלא יוצג קישור שבור ביעד אליו הועבר התוכן.
  7. ארכוב
    1. פנייה שקיבלה מענה יש להשאיר זמן נוסף לפני הארכוב כדי לוודא שפותח הפנייה ראה את התשובה ולתת הזדמנות למשתמשים נוספים לראות את המענה.
    2. פנייה שנענתה יש להשתדל לארכב במקום המתאים ביותר (באמצעות העברה, כדי להשאיר מראה מקום)-רצוי בדפי עזרה, דפי שאלות ותשובות, דף השיחה של הערך או דף השיחה של פותח הפנייה.
    3. פניות שלא נענו וכן הפניות לתוכן שהועבר יש לארכב בארכיון דלפק הייעוץ לפי סדר פתיחת הפנייה.

הוספת שאלה חדשה
כותרת שאלה:
נושא השאלה: טכנית - לשון - תוכן - זכויות יוצרים - גרפיקה - זיהוי תמונות - הספרייה הלאומית
דפי עזרה
ארכיונים
רשימת הארכיונים
דפי ארכיון של דלפק הייעוץ
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
Skip to top
Skip to bottom

הטיפ השבועילרשימת הטיפים המלאה...
ניתן ליצור תיבות קלט כך שיוצרי ערך חדש מסוג מסוים ייצרו אותם עם תוכן אוטומטי ועם הוראות יישום. למשל הקוד:
<inputbox>
type=create
default=המכלול:רשימת מועמדים למחיקה/:
preload=תבנית:דף הצבעת מחיקה
editintro=המכלול:הצבעות מחיקה
</inputbox>

יוצר את התיבה:


כאשר מוסיפים את השם של הערך בסוף התוכן של התיבה מקבלים אוטומטית את התוכן של תבנית:דף הצבעת מחיקה כתוכן הדף החדש ואת תבנית:הוראות ליצירת הצבעת מחיקה כהוראות המופיעות מעל לתיבת הטקסט.