הזרמת מדיה
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ניתן להרחיב על החברות המרכזיות בשוק העולמי.
| ||
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ניתן להרחיב על החברות המרכזיות בשוק העולמי. |
הזרמת מדיה (באנגלית: Streaming media), המכונה גם "סטרימינג", היא טכנולוגיית אינטרנט להעברת מדיה דיגיטלית למשתמש קצה על ידי ספק תוכן, באופן מתמשך ורציף. התוכן מועבר באופן שוטף מהרגע בו החל המשתמש לצרוך אותו. המונח מתייחס בדרך כלל להעברת תוכן של רשתות טלקומוניקציה ותוכן מתמשך כגון שידורי רדיו או וידאו.
שידור מידע בסטרימינג מאפשר האזנה או צפייה בקובץ בטרם התקבל כל המידע המרכיב אותו, שכן המדיה "מוזרמת" בחלקים עוקבים קטנים (למשל פריימים בודדים כל פעם, במקרה של וידאו). הטכנולוגיה מביאה לחסכון בכמות התעבורה שעוברת ברשת אל מול איכות הווידאו המוצג, ומאפשרת שידורים חיים באינטרנט או צפייה מקוונת בסרטים.
בסטרימינג נעשה שימוש נרחב ברשת האינטרנט, ואתרים רבים משתמשים בטכנולוגיה זו על מנת להציג מדיה. אתר שיתוף הווידאו "יוטיוב" כולל אפשרות להעלות סרטונים בזמן אמת (ב"שידור ישיר") דרך סטרימינג לצד העלאת סרטונים מובנים ("העלאה מסורתית").
היסטוריה
רעיון להעביר מדיה ברשת מחשבים נולד עוד במחצית המאה ה-20. לאחר פיתוח מתג בטכנולוגיה מתאימה היה ניתן להעביר את הרעיון לפסים מעשיים. בשנת 1995 לראשונה הועבר משחק בייסבול ברשת[1]. באותה תקופה הועברה גם הופעה של תזמורת.
פיתוח מסחרי ראשון בוצע בשנת 1992 על ידי חברת StarWorks. מיקרוסופט פיתחה ActiveMovie בשנת 1995 ובהמשך Windows Media Player. בשנת 2005 הוקם אתר "יוטיוב".
בראשית המאה ה-21 נמצאת הטכנולוגיה בעלייה מתמדת, במהלכה גם חברות שירותי טלוויזיה רבות מאמצות את הטכנולוגיה, ומאפשרות גישה ליוטיוב או לתכנים של חברות הזרמת מדיה, דוגמת נטפליקס. בשנת 2014 הושק שרות Rabb.it שבניגוד שאתרים אחרים לא שמר את התוכן במחשבים שלו. במקום הוא היה מקשר בין מחשב עם תוכן ספציפי לבין מעוניין לראות אותו.
גם מגפת הקורונה שהתפשטה בעולם בשנת 2020 האיצה במידת מה שימוש בשרות זה. בדו"ח האינטרנט השנתי שפרסמה בזק בשנת 2020 לגבי השימוש בישראל, עלה ש-93% מצרכני האינטרנט צופים בתוכן בטכנולוגיית הזרמת מדיה[2].
ראו גם
קישורים חיצוניים
- הזרמת מדיה, באתר אנציקלופדיה בריטניקה (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ History of RealNetworks, Inc. – FundingUniverse, www.fundinguniverse.com
- ^ טל שחף, 63% מהישראלים לא מצליחים לזהות פייק ניוז, באתר ynet, 27 בינואר 2021
34170399הזרמת מדיה