הזרמת מדיה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף הזרמת המדיה)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ניתן להרחיב על החברות המרכזיות בשוק העולמי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ניתן להרחיב על החברות המרכזיות בשוק העולמי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
המונח "סטרימינג" מפנה לכאן. לערך העוסק במכשיר אלקטרוני המספק גישה לקובצי מולטימדיה דיגיטליים, ראו נגן מדיית רשת.
הסטרימר Apple TV

הזרמת מדיהאנגלית: Streaming media), המכונה גם "סטרימינג", היא טכנולוגיית אינטרנט להעברת מדיה דיגיטלית למשתמש קצה על ידי ספק תוכן, באופן מתמשך ורציף. התוכן מועבר באופן שוטף מהרגע בו החל המשתמש לצרוך אותו. המונח מתייחס בדרך כלל להעברת תוכן של רשתות טלקומוניקציה ותוכן מתמשך כגון שידורי רדיו או וידאו.

שידור מידע בסטרימינג מאפשר האזנה או צפייה בקובץ בטרם התקבל כל המידע המרכיב אותו, שכן המדיה "מוזרמת" בחלקים עוקבים קטנים (למשל פריימים בודדים כל פעם, במקרה של וידאו). הטכנולוגיה מביאה לחסכון בכמות התעבורה שעוברת ברשת אל מול איכות הווידאו המוצג, ומאפשרת שידורים חיים באינטרנט או צפייה מקוונת בסרטים.

בסטרימינג נעשה שימוש נרחב ברשת האינטרנט, ואתרים רבים משתמשים בטכנולוגיה זו על מנת להציג מדיה. אתר שיתוף הווידאו "יוטיוב" כולל אפשרות להעלות סרטונים בזמן אמת (ב"שידור ישיר") דרך סטרימינג לצד העלאת סרטונים מובנים ("העלאה מסורתית").

היסטוריה

רעיון להעביר מדיה ברשת מחשבים נולד עוד במחצית המאה ה-20. לאחר פיתוח מתג בטכנולוגיה מתאימה היה ניתן להעביר את הרעיון לפסים מעשיים. בשנת 1995 לראשונה הועבר משחק בייסבול ברשת[1]. באותה תקופה הועברה גם הופעה של תזמורת.

פיתוח מסחרי ראשון בוצע בשנת 1992 על ידי חברת StarWorks. מיקרוסופט פיתחה ActiveMovie בשנת 1995 ובהמשך Windows Media Player. בשנת 2005 הוקם אתר "יוטיוב".

בראשית המאה ה-21 נמצאת הטכנולוגיה בעלייה מתמדת, במהלכה גם חברות שירותי טלוויזיה רבות מאמצות את הטכנולוגיה, ומאפשרות גישה ליוטיוב או לתכנים של חברות הזרמת מדיה, דוגמת נטפליקס. בשנת 2014 הושק שרות Rabb.it שבניגוד שאתרים אחרים לא שמר את התוכן במחשבים שלו. במקום הוא היה מקשר בין מחשב עם תוכן ספציפי לבין מעוניין לראות אותו.

גם מגפת הקורונה שהתפשטה בעולם בשנת 2020 האיצה במידת מה שימוש בשרות זה. בדו"ח האינטרנט השנתי שפרסמה בזק בשנת 2020 לגבי השימוש בישראל, עלה ש-93% מצרכני האינטרנט צופים בתוכן בטכנולוגיית הזרמת מדיה[2].

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הזרמת מדיה בוויקישיתוף

הערות שוליים


ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34170399הזרמת מדיה