איירבוס A330neo
טיסת הבכורה ב-19 באוקטובר 2017 | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס נוסעים רחב גוף | ||||||||||||
יצרן | איירבוס | ||||||||||||
טיסת בכורה | 19 באוקטובר 2017 | ||||||||||||
תקופת שירות | סוף 2018 טאפ אייר פורטוגל – הווה | ||||||||||||
צוות | 2 | ||||||||||||
נוסעים | 440 | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 2 | ||||||||||||
מחיר | 296.4 מיליון דולר | ||||||||||||
| |||||||||||||
|
איירבוס A330neo הוא מטוס נוסעים רחב-גוף שנמצא כעת בפיתוח על ידי חברת איירבוס.
המטוס הוא הגרסה המתקדמת של איירבוס A330. השינויים במטוס מה-A330 המקורי הם מנועים חדשים וחסכוניים יותר בדלק וכנפונים חדשים שגם הם מסייעים בהפחתת צריכת הדלק. טיסתו הראשונה נערכה ב-19 באוקטובר 2017, ולקוח ההשקה אמור להיות טאפ אייר פורטוגל.
פיתוח
בסלון האווירי בפארנבורו בשנת 2014 הציגה איירבוס את המטוס, לדבריה טווח המטוס יגדל ב-400 מייל, עלויות התחזוקה שלו יהיו יותר זולות. יהיה בו שינוי אוורונאוטיקה בזכות הכנפונים השונים שלו מה-A330.
בתכנון היה לייצר שני דגמים: A330-800, תכנון אשר בסוף לא צלח. ו-A330-900 .
הזמנות
נכון ליולי 2018 הוזמנו 224 דגמים מהמטוס על ידי 15 חברות תעופה שונות.
בשירות בחברות ישראליות
ארקיע הזמינה 2 מטוסים מהדגם הזה והיא צפויה לקבל אותם בסוף 2018[1].
מפרטים
דגם | A330-900 |
אנשי צוות | שניים |
תכולת המטוס (שלוש מחלקות) | 287 |
תכולת מטוס מקסימלית (מחלקה אחת) | 440 |
רוחב מושב | מחלקת תיירים עם שישה מושבים: 46 ס"מ |
קיבולת מטען | 27 מ"ק |
אורך | 63.66 מטר |
מוטת כנפיים | 64 מטר |
גובה | 16.79 מטר |
רוחב פנימי | 5.26 מטר |
משקל המראה מקסימלי | 251,000 ק"ג |
משקל נחיתה מקסימלי | |
משקל ריק | 137,000 ק"ג |
קיבולת דלק מקסימלית | 139,090 ליטר |
מנועים (X2) | Rolls-Royce Trent 7000 |
דחף (X2) |
24,000-24,200 ליברות |
מהירות מקסימלית | 918 קמ"ש (0.86 מאך) |
מהירות שיוט | 833 קמ"ש (0.78 מאך) |
גובה טיסה מקסימלי | 39,000 רגל (12,000 מטר) |
טווח | 13,334 ק"מ |
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ ARKIA Israeli Airlines to operate up to four A330-900neo, Airbus (באנגלית)
מטוסי נוסעים מתוצרת איירבוס | |
---|---|
|
23583514איירבוס A330neo