(לא אוהב בכלל את כל צורת ההתכתבות פה.. אבל זה נושא אחר..)
אני חשוב שיש להרחיב בערך רבי יוסף יצחק שניאורסון על המסע של הרבי הרייץ בארץ ישראל בשנת תרפט בצורה תמציטית ואנציקלופדית. ולא בהפרזת מידע וללא מידע שאינו מוסמך וללא מקורות. וללא פרטים שוליים
(לא אוהב בכלל את כל צורת ההתכתבות פה.. אבל זה נושא אחר..)
אני חשוב שיש להרחיב בערך רבי יוסף יצחק שניאורסון על המסע של הרבי הרייץ בארץ ישראל בשנת תרפט בצורה תמציטית ואנציקלופדית. ולא בהפרזת מידע וללא מידע שאינו מוסמך וללא מקורות. וללא פרטים שוליים
אני לא המצליח לשים רישיון לתמונה שבדף, מי שיכול לשים בשמחה, מדובר בשימוש הוגן מאינפו https://chabad.info/magazine/221374/
פשוט תפסיק להעלות תמונות בשימוש הוגן מהיום והלאה. בעצם תפסיק לחלוטין להעלות תמונות לפה. אם יש לך תמונה חופשית תעלה אותה לויקישיתוף. ואם היא לא חופשית פשוט אל תעלה. יותר מדי פעמים הסברתי לך שזה לא שימוש הוגן.
אני ממליץ להתייעץ לפי העלאת תמונה בשימוש הוגן, יש מכלולאים שמתמחים בנושא זה מאוד. ומוטיאל בראשם.
הזכויות לא שייכות לאינפו כך שאפשר להביא את זה בפתוח ללא זכיות כי עבר שבעים שנה מצילום התמונה. לא כך?
הובן לרוב המשתמשים שאין חשיבות לערך בפני עצמו, אפשרי וחיובי להרחיב כעת את הפסקה.
מכלולאים פעילים, יש חשיבות לערך על מסעו המפורסם של הריי"צ? יש הרבה חומר ע"כ.
מה ההבדל בין זה לבין מסע וילהלם השני לארץ ישראל, מסע נפוליאון בארץ ישראל.
גם שם מדובר באישים חשובים שביקרו ביקורים מפורסמים
גם ביקורו של הריי"צ הוא ביקור מאוד מפורסם
(אני לא חושב שיש חשיבות, אלא מתלבט ורוצה להבין)
באם הטענה שהערך הוא מושג פנים חב"די ולא באמת מוכר לכלל הציבור, הייתי מסכים עם הטענה של אי חשיבות. אבל כפי שאמר ר' איכא מאן דאמר, ולפליאתי לאחר עיון לא ראיתי שום ערך על מסע כלשהו של גדול הדור באם היה לו והוא היה מפורסם, אני חושב שאם לביקוריו של אשכול יש חשיבות, גם להריי"צ זצ"ל יש, ואביא שני נימוקים לענ"ד קצרים ופשוטים:
פרסום המסע - אודות המסע היו פרסומים גדולים ברחבי העיתונות היהודית בימים דאז.
השפעת המסע - המסע השפיע רבות, בעיקר הביקורים עם הראי"ה קוק זצ"ל והגרי"ח זוננפעלד זצ"ל
יש ערך על מסע המושבות
אך אני מסכים שאמורים להיות עוד מספר ערכים על מסעות מפורסמות
כמו המסע של הבעש"ט לארץ ישראל
ושל רבי נחמן לארץ ישראל
הביקור של האמרי אמת
ועוד
לא כתבת מקודם שאתה סבור שאין חשיבות?
לענייננו, אני מסופק מאוד אם יש לכך חשיבות כערך בפנ"ע, אך וודאי שניתן לכתוב כפיסקה, אפילו פיסקה מורחבת בערך על האישיות הרלוונטית (הבעש"ט, רבי נחמן, הריי"צ, האמרי אמת וכן הלאה).
הייתי מציע להתחיל בפיסקה, ואם יתגבש מספיק חומר בעל חשיבות כדי כתיבת ערך בפנ"ע - להמשיך לכתיבת ערך.
כתבתי שאני מתלבט
והסברתי את טענותיי במיוחד כדי לשמוע את הצד השני
על מנת שאוכל לגבש עמדה
יש פסקה כבר. השאלה היא האם יש חשיבות בתור ערך. השאלה בעיקר צריכה להיות אודות פרסום האירוע והשפעתו.
לדעתי אין שום חשיבות, ואם יפתח כזה ערך כנראה אפתח עליו דיון חשיבות אלא אם כן הוא יהיה כתוב כל כך טוב שאשתכנע שהוא באמת שווה ערך.
אם אין שום חשיבות גם כתיבה מצוינת לא יכולה לכפר על אובדן החשיבות. אז אנא הסבר אם יש און אין
לדעתי לא מדובר על משהו יותר משמעותי מעוד מאות מסעות של גדולי ישראל שונים למקומות שונים, שלדעתי ראויים לפיסקא בביוגרפיה שלהם ולא לערך עצמאי.
עם זאת, אני לא פותח דיוני חשיבות על אוטומט, ולאחר כתיבת הערך אי אקרא אותו ואם יוכיחו שם שמדובר על אירוע שתפס כותרות בקנה מידה חריג והשפיע לדורות בתחומים שונים וכדומה, אז בהחלט אשקול שוב את העניין, אבל כעת מקריאת הפיסקא בערך, דעתי חד משמעית שאין חשיבות.
איני רוצה סתם להשקיע את זמני על ערך שייתכן ואין לו חשיבות ממילא. באם גם לגדו"י שונים היו מסעות מפורסמוץ - מדוע באמת לא ליצור עליהם ערך? וכי רק למסעות אשכול יש חשיבות?
התשובה היא שהמכלול הוא לא עיתון שכונתי.
לשאלתך עניתי שלדעתי אין חשיבות, ואם יכתב הערך אפשתח עליו דיון וכנראה גם הצבעה.
שוב, תענה עניינית. מה הקשר לעיתון שכונתי? המכלול הוא אנציקלופדיה יהודית חרדית, ואם יש מאורע שפורסם מאוד בציבור החרדי, למה שלא יהיה עליו ערך? ואבהיר, שאין הכונה רק לערך זה, אלא לכל ערך של מסע או אירוע מפורסם בציבור החרדי (למשל כמו תמונת הח"ח).
זה ממש לאמפורם בציבור החרדי. זה מפורסם בציבור החבד"י כמו שבציבור הגר"אניקים מפורסם מסעו לארץ ישראל. הנושא כאן הוא לא רק שאלת החשיבות. בשביל לקחת פרט מביוגרפיה של ערך שכבר קיים ולהפוך אותו לערך נפרד צריך סיבה מאד טובה. מה ויקיפדיה עשו לא מעניין אותי כעת, במקרה הנוכחי אני לא מבין מה הסיבה המיוחדת לעשות ערך נפרד?
אני חושב שזה כן מפורסם בציבור החרדי (אני לא חב"דניק)
כמובן שיש מסעות הרבה יותר מפורסמים
אך גם מסע זה היה לו פרסום גדול
זה פורסם רבות, בעיקר לאור הפעם הראשונה שאדמו"ר חב"די ביקר בארץ (ראה את התיאור של הארץ בחבד און ליין כאן:https://col.org.il/news/6482) ובעיקר הפגישה בין הריי"צ להראי"ה, והיה על זה גם פולמוס (ראה כאן: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=33019) . אם עדיין לא השתכנעת ארחיב בעז"ה בהמשך
ולכן זה מוזכר בערך על הריי"צ. למה צריך ערך נפרד?
יתכן למשל שגם מעמד ברית המילה שלו היה מאוד ידוע והתפרסם בעיתונות דאז. לכן נכתוב על זה ערך? ועל חתונתו? ועל אשכבתיה דרבי? ועל פגישותיו עם גדו"י? וכו' וכו' ואין לדבר סוף. זה לא ספר ביוגרפיה אלא ערך באינציקלופדיה, קצר, ממוקד ותמציתי. צריך סיבה טובה לכתוב ע"כ ערך נפרד. יתכן שיש לך סיבה כזו, נשמח לשומעה.
אולי די כבר עם השאלות הללו למה הוא כן והוא לא (להאא"ה כמובן)? יתכן שגם את מסע אשכול צריך למחוק, ויתכן גם שלא ולמרות שהוא היה ציוני ואתאיסט - אולי המסע שלו היה יותר מפורסם וחשוב. אינני יודע וזה דיון בפני עצמו.
תנסה להתמקד במסע הנוכחי הנידון ולהבין/להסביר למה יש לו חשיבות.
אני בהחלט מזדהה עם תחושתך שלא להשקיע בערך אם הוא יימחק, וניתן לפתוח בהצבעה לפני כתיבת הערך, רק קח בחשבון שדיון והצבעה על ערך כתוב יכולה לשפר את סיכויי חשיבות הערך אם כותבים רבים ישתכנעו מן התוכן שיש לו חשיבות.
ראשית כל, זה לא שאלה למה הוא כן והוא לא. אלא פשוט עובדה, אם למסע של אשכול (שמשום מה לא ידעתי עליו כלל, ויחסית אני די טוב בהיסטוריה יהודית), יש חשיבות (אם קיים ערך כבר כמה שנים (או חודשים), זה אומר שיש, ואפשר לערער כמובן, אבל לע"ע יש), אז למה לא שלמסע מפורסם של גדול ישראל (שמי שמתמחה בהיסטוריה יהודית חרדית נראה לי אמור להכיר) לא יהיה חשיבות? שוב, לא שאלה לא הוגן שיש לו חשיבות ולו לא, אלא אם יש לו חשיבות, אז גם לו, וד"ל.
ואכן, לדעתי האישית היה למסע הזה פרסום גדול (לפחות בעיתונות החרדית) וייתכן גם השפעה גדולה, כך שלענ"ד באנציקלופדיה חרדית יש חשיבות.
כשאני אומר שאני לא ישקיע בערך כאשר אין לו חשיבות, הכונה היא באם יש כבר קבוצה של כמה משתמשים ששוללים מראש ביידית את חשיבות הערך.
באם אתה אומר שזה תלוי במראה הערך, אז אדרבה, תגובתך נותנת לי יותר חיות לכתוב בשביל להבהיר את החשיבות, ובעז"ה בל"נ אפתח בקרוב טיוטה.
אגב, הערה שולית: מקובלני שאין אומרים להבדיל בין יהודי ליהודי, ואף אמנם אם הוא ל"ע רח"ל אפיקורוס והשני הוא גדול ישראל, מבדילים רק בין חול לקודש, וידוע שאי אפשרי להגיד על יהודי 'חול' רח"ל (וזה הטעם שאין מכנים גם יהודי שאינו שומר תומ"צ לע"ע ל"ע בשם 'חילוני' - אותיות ומשמעות חול).
אני לא חושב שנכון בכלל לעסוק בהשוואות הללו. זה עירוב מין בשאינו מינו, אין קשר בין שני האירועים מלבד העובדה ששניהם מסעות.
אם כבר הייתי מדמה ל מסע המושבות, אמנם הוא היה מסע הרבה יותר מםורסם. (אין לי עמדה לגבי החשיבות, אלא רק לגבי צורת הדיון).
אתה שואל שאלה או קובע עובדה? שאלת מה ההבדל בין מסע זה למשנהו, ובלי לחכות לתשובה אתה מיד קובע שאין הבדל ולשניהם אמורה להיות אותה חשיבות וזאת עובדה (!)...
אז ככה: ראשית, אין כל קשר בין שני הערכים, וא"א לטעון שאם לאחד יש חשיבות אז גם לשני תהיה אוטומטית חשיבות. בהחלט יתכן שיש הבדלים ביניהם ברמת החשיבות. מדובר גם בשני סוגי מסעות ובשני אישים שונים במהותם לחלוטין והדבר משפיע כמובן על החשיבות.
בנוסף, לא בטוח שלערך על מסע אשכול יש חשיבות, ואם אתה מסופק אתה יכול לפתוח עליו ג"כ דיון חשיבות (וזה שלא פתחו עד עכשיו לא אומר שיש חשיבות. הדבר כבר הובהר לך באחד הדיונים האחרונים). אז מי נתלה במי? מי אמר ששם יש חשיבות, שאתה כבר נתלה עליה במסע הנוכחי המדובר? ואני כמובן לא מביע דעה בינתיים לא כאן ולא שם.
ושוב, אם אתה סבור שהמכלולאים שטוענים כי אין חשיבות טועים, אתה לא צריך להתייאש ולא להשקיע בערך. אתה יכול פשוט לפתוח הצבעה ולראות אם זו אכן דעת הרוב או לא.
נ.ב. לא שמעתי אף פעם שאין אומרים "להבדיל" על יהודי. להיפך זכורני שראיתי פעמים רבות את הביטוי בהקשר ליהודים, זה לעומת זה. מה המקור? (לא כתבתי להבדיל בין קודש לחול, אלא להבדיל אלף אלפי הבדלות.)
גם לא הבנתי את אמירתך בהקשר לביטוי "חילוני" הרווח בהחלט בציבור החרדי, מניין לך שלא אומרים אותו? (אולי בחב"ד נוהגים כך...).
תלוי, אם אני ישאל אתה תשאל אותי למה להשוות כל הזמן, ואם לא תשאל אותי מה הקשר.. :-).
לדעתי היות ואנחנו באנציקלופדיה חרדית, אז אם יש חרדי שביקור של ר"מ בכמה מדיניות מעניין אותו, על אחת כמה וכמה, ביקור של גדול הדור יעניין אותו, וכמובן שזה תלוי ברמת פרסומו. אם עד עכשיו היה את הערך ולאף אחד לא הפריע העובדה הזו עד שפתחו דיון על ערך זה, מסתמא לפי הכללים היה לזה חשיבות, גם אם נערער אל המדיניות הנ"ל.
נ.ב. מקובלני מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, שכך חינך את חסידי חב"ד כל ימיו, וגם אם לצערנו כיום מתפשטת השמות המגזריים, הרי ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא, ואין דבר יותר מלצער את הק"בה מאשר לקרוא לבנו חול, גם אם הוא חטא. אולי בהמשך ארחיב בנושא, כעת אנחנו לא בשיעור חסידעס..
אנציקלופדיה איננה ספר ביוגרפיה. גם דבר שיש לו משמעות רחבה לאישיות עצמה אין זה אומר שהוא שוה ערך בפני עצמו באנציקלופדיה.
לא קראתי את המסעות שצויינו כאן שיש עליהם ערך. אולם ניתן להניח שהיו מסעות בעלי השפעה יותר רחבה ממסעו של הריי"צ (בלי להמעיט מהתרגשותם של חסידי חב"ד בעבר ובהווה מהמסע). הלא כן?
וכן, לפי דעתי יש מסעות להם יותר חשיבות אנציקלופדית ממסעו של הגר"א או החפץ חיים או הבעש"ט או רבי נחמן מברסלב לארץ ישראל. לכל אלו יש מקום נרחב בביוגרפיה של האישיות, גם אם נודעה להם השפעה שמיימית רחבה יותר ממסעו של נפוליאון. המכלול מה לעשות היא אנציקלופדיה ארצית ולא שמיימית.
זה לא עניין שמימי
אלא ההשפעה של זה על הישוב היהודי בארה"ק וכו'
והפרסום הרב לדברים
ראשית אתה לא תמעיט מהתרגשותם של חסידי חב"ד, כי אם הם רוצים או כל מי שרוצה הם יכולים לקרוא בספר או בערך בחב"דפדיה, תפסיקו להראות (ולהכליל) את המשתמשים החב"דיים ככאלו שכל ערך חב"די חשוב לדעתם במכלול. אם יש חשיבות - יש, אם לא - אז לא, אין קשר לזהות המשתמש כלל.
זכותך היא דעתך, וייתכן שרוב הדעות כאן הן באמת שאין חשיבות למסעות הריי"צ או הגר"א או הבעש"ט וכו'. וא"כ, לא אצור את הערך. וכן הקשר לאנציקלופדיה שמימית לדיון לא מובן.
(אגב, לדעתי, ואני מדבר בכללות, בלי קשר לערך, שזה לא הגון להשתמש בויקפדיה כאשר רוצים, וכאשר שלא רוצים, כדוגמת 'מה הקשר של ויקפדיה, תגיד על הערך', אז לא משתמשים).
באמת לא התכונתי חס וחלילה להפחית מההתרגשות. כפי שאינך מפחית (אני מניח) לדוגמה מהתרגשותי ממסעו של הגר"א או החפץ חיים. ואם היה נשמע זלזול בדברי אני מתנצל לחלוטין. כשדברתי על חסידי חב"ד בעבר ובהווה התכונתי כמובן (גם) למכלולאים שביניהם אבל ככאלו המבטאים את ההתרגשות של "כל" חסיד חב"ד באשר הוא. אין לי בכך כל ספק. הראיה הפשוטה הכתבה אליה ציינת.
אולם אנציקלופדיה כאמור איננה ספר ביוגרפיה. והחשיבות האנציקלופדית של המסעות האמורים היא כפסקה בערך על האישיות. למרות החשיבות המהותית (השמיימית) שיש למסעות הנ"ל. זו היתה כל כוונתי ואם לא הובנתי אני מתנצל.
אני מניח שלא הבנת את דבריי, או שאני לא כתבתי אותם בבירור, ובכ"מ, כוונתי היא שזה מגוח ואף לעיתים יכול לפגוע במכלולאים חב"דים, שמקדימים על ההודעות בנוגע לחשיבות של ערך על חסיד חב"ד, ש'מבלי להמעיט בהתרגשותם של חסידי חב"ד'. אם יש חשיבות, יש, ואם לא, יש וכנ"ל.
אף אחד לא אמר שאנציקלופדיה היא ספר ביוגרפיה, ואני מניח שלא קראת את כל ההודעות. שאלתי הפשוטה הייתה פשוט אם המסע הזה היה מפורסם מאוד גם בעיני כלל הציבור, וא"כ האם יש לו חשיבות. כפשוט. ממה שאני מבין כעת, אין לערך חשובות בעיני רוב המכלולאים, אלא א"כ ישנם מכלולאים הסוברים אחרת. לע"ע איני פותח את הערך, אלא א"כ יבואו עוד מכלולאים ויביעו את דעתם בעד חשיבות הערך. אגב, אני לע"ע נוטה לומר לאור הדברים שנאמרו כא, שבאמת אין חשיבות לערך.
אבל רבינו, אנו רוצים שגם אתה תבין את הרעיון ששמו "אינציקלופדיה".
הטיעונים שהעלית כמו "היות ואנחנו באנציקלופדיה חרדית, אז אם יש חרדי שביקור של ר"מ בכמה מדיניות מעניין אותו, על אחת כמה וכמה, ביקור של גדול הדור יעניין אותו" אינם אינציקלופדיים. זה שהמכלול הוא חרדי אומר דבר אחד בלבד - שהוא טהור ונקי ואין בו דברי כפירה ותועבה. מעבר לכך הוא אינציקלופדיה כללית שמתייחסת לנעשה בעולמנו בצורה הכי יבשה. אי אפשר לקבוע מה מעניין חרדי יותר לפי הרגשות וטיעוני בטן, ואולי תטען שאם אנו חרדים אז אמור לעניין אותנו דווקא "חסידות מבוארת" ולכן צריך לכתוב עליה? התעניינות נקבעת לא בהשוואות, אלא לפי פרסום וחשיבות בלבד ואותם חובה להבהיר בהוכחות מקובלות. מה לעשות? זאת אינציקלופדיה.
גם הטענה ש"אם עד עכשיו היה את הערך ולאף אחד לא הפריע העובדה הזו עד שפתחו דיון על ערך זה, מסתמא לפי הכללים היה לזה חשיבות" הינה המצאה שלך ואיננה לפי הכללים כאן. להיפך.
גם לעניין הנ.ב. כתבת-קבעת ש"לא קוראים" לשאינם שותו"מ חילונים, אתה מגיע מאותה גישה, שמה שאצלך מקובל - הריהו עובדה שאין לה עוררין! איך כתבת? "ידוע" שא"א לומר על יהודי "חול" רח"ל (!), או "זה הטעם ש"אין מכנים" גם יהודי שאינו שומר תומ"צ לע"ע ל"ע בשם 'חילוני'". זהו, שזה ידוע רק לך או אולי לכל החב"דניקים, אך זאת לא עובדה. בטח לא ידועה. להיפך, רוב החרדים קוראים "חילונים" בלי בעיה.
בקיצור, אני רוצה שתבין, ואני ממש לא ציני אלא ענייני! כאן אינציקלופדיה עם כללים מסודרים וקווי יסוד. חובה לפעול על פיהם ורק על פיהם! אם אתה בא עם עמדות ואג'נדות מוקדמות, על חשיבות או על כללי כתיבה או בכל עניין אחר, שמקורן בדעותיך או בעמדות החוג עליו אתה נמנה, עצתי לך - השאר אותן בבית. כאן יש לפעול רק לפי הכללים הכתובים. כמו-כן, לא יתכן שיעירו לך שלא כותבים ר' במכלול או שלא פותחים ערכים במרחב אלא בטיוטה, ואתה תתעלם או תצפצף. הייתי מציע לך ג"כ לעבור שוב על כללי העריכה במכלול בקישורים שקיבלת בהודעה הראשונה בדף שיחתך עם הרשמתך למכלול.
אם תתקדם ותערוך לפי הכללים, תצליח בעז"ה לתרום רבות. אם תתעלם, רק תפסיד.
בכל אופן זה שהמכלול חרדי משפיע גם על רף הפרסום של הציבור החרדי
ודבר שיש בו חשיבות בעיני הקוראים החרדיים אמור לקבל יותר מקום
ומשכך מסעות מאוד מפורסמים של גדולי ישראל אמורים לקבל מקום כמו מסעות אחרים
תודה על הרצון הטוב, אבל ב"ה אני חושב שאני יודע היטב מה זה אנציקלופדיה, אלא שאתה לא הבנת את דבריי.
הקביעה שלך שהטיעון שלי לא אנציקלופדי, לא נכונה לאור הדברים האמורים בהמכלול:אודות: "המטרה בהקמת המכלול, היא יצירת אנציקלופדיה מקיפה, שתכיל הן את כל הידע הכללי הנצרך למשתמשים שומרי תורה ומצוות", ודבריי בסה"כ היו כטיעון (ולא עובדה או קביעה) שהגיוני שערך זה יכול להכלל במידע נצרך, בהתאם לחשיבותו ופרסום הערך, ושצריך פשוט לדעת מה דעתם של המשתמשים האחרים בנוגע לחשיבותו. אגב, זה שהמכלול הוא חרדי, לפחות בעיני אני רואה אותו כאחד ששם דגש בערכים שחשובים ומעניינים את הציבור החרדי, וייתכן ואני טועה, עכ"פ צריך בשביל זה דיון נפרד.
ובנוגע לנאמר אודות דבריי שם עד עכשיו היה את הערך וכו', הרי שבאתי להבהיר שבאם היה כאן ערך מס' שנים, ואף אחד לא ערער על חשיבותו, אזי במידה מסוימת הייתה לו חשיבות, והכל תלוי במדיניות.
ולסיום, אני מופתע שבתור משתמש וותיק ומכובד, אתה 'מצנזר' את המשפט שכתבתי, ומשמיט (בכונה?) את המילים הקטנות אך החשובות לפני המשפט שהעתקת מדבריי, והם: "אגב, הערה שולית, מקובלני".
ובקיצור, אני רוצה שתבין, ולא בציניות כלל, שב"ה אני משתדל לפעול לפי הכללים כאן, ולא קבלתי אף פעם אזהרה שאני עובר עליהם או לא פועל לפיהם, וחבל מאוד שאתה ממשיך לטעון בצורה לא עניינית, ונטפל אליי ומקשר את כל הטענות שלי אודות ה'חוג' שאני משוייך אליו. באמת לא ייתכן שיעירו לי דברים שלא יישמתי אותם, כי באמת לא קרה כדבר הזה, מלבד פעם אחת שבמהלך דיון ארוך מאוד הערת לי באגביות אודות כך שלא כותבים ר' ובטעות כתבתי בטיוטה טרם העבירו, ומשום מה לא ראיתי גם כלל שקובע שחובה ליצור ערכים בטיוטות. עבר עברתי עליהם ממזמן, לא יודע מה אתך.
ואומר את האמת, לא כטענה, לא ח"ו כפגיעה, אלא במטרה שתקח את הדברים לתשומת לבך: רוב ההערות שנתת לי, קיבלתי אותם כביקורת בונה, ותמיד למדתי ועודני לומד מהן, מלבד הערות שאולי שכחתי או שאיני מסכים עימן. כאמור, הייתי מצפה ממך לתשובה עניינית ובוגרת.
ושוב, אני אשמח לקבל הערות וביקורת בונה, כל עוד היא נאמרת בשפה מכובדת ועניינית. בתקוה להבנה.
שלום רב, המכלול הוא אנציקלופדיה ולא פורום חברתי או בימת נאומים. לפיכך, דפי השיחה של הערכים משמשים לדיונים על התוכן בלבד, תוך שמירה על כללי ההתנהגות הנהוגים במכלול. שימוש לרעה בדפי השיחה עלולה להוות עילה לחסימה. באם יש לך השגות על התוכן, תוכל להוסיף את גירסתך עם סימוכין אמינים ולנסח אותו בצורה ניטרלית . יחד, נשמור על שפה מכבדת, ונתרום כולנו למען כולנו. |
אני לא כותב את זה אישית לאף אחד, אבל דפי השיחה לא נועד לדיונים על עניניות של פלוני ואנציקלופדיות של אלמוני. את כל השיח הזה מקובל לנהל בדפי שיחה אישיים של דפי המשתמש, או מתחת לאתר בדוא"ל וכדומה.
הודעות בדיון חשיבות מעין זה אמורים להסתכם במשפטים קצרים, ולהסתיים במהירות.
תודה לכולם.