כתבתי באולם
לא הצלחתי לתייג
אם תוכל לבדוק
תודה
ניתן לפתוח דיון באולם הדיונים. דפי השיחה אינם המקום לדיוני רוחביים
שחזרת את זה:
פרשני המקרא מאחרים את פעולתיו בחורבן בית ראשון לשנת ג' אלפים שנ"ח ללוח העברי (403- לפנה"ס) (לשיטת האברבנאל והמלבי"ם) או לשנת ג'של"ח (423- לפנה"ס), ואילו על פי חוקרים שונים מלך נבוכדנצר השני בין השנים 634–562 לפנה"ס לערך.
לדעתך צריך להיות כתוב כך?
עם כל הדיונים והתקצירים לא כל כך הבנתי
משפט כזה שכתוב כאן למעלה הוא בסדר מבחינתך?
אולי מחקת מחמת מהירות, יחד עם עריכות אחרות.
כפי שכתבתי בדיון המקביל. התאריך המחקרי צריך להופיע בהערה וכד', ואין סיבה למוחקו כליל.
דעתי היא אחרת וצריך איזה פיתרון אחר
זה נגד חזלי"ם מפורשים.
בכל אופן אנסה לעשות כך,
אפשר לפתוח דיון באולם ולתייג עורכי אספקלריה. ההכרעה בשאלות כאלה בסוף היא של הוועדה.
בכל מקרה, צריך לשמור על אחידות. בחלק גדול מהערך מופיע עדיין התיארוך המחקרי בלבד.
איך לדעתכם אתם רוצים שיהיה כתוב באתר
לדעתי לכתוב תאריך שהוא על פי חז"ל, ולכתוב בהערה שלפי המחקר התאריך הוא אחר, הוא זלזול בדברי חז"ל
מדובר בהרבה ערכים מהתקופה הזאת.
צנעני אתה לא צריך לקרוא ל'משתמש אספקלריה' אלא ל{{עורכי אספקלריה}} [חוצמוזה שהוא כתב לך לפתוח באולם]
בערך מובא שנבוכדנצר הוא בנו של המלך נבופלאסר, כלומר - המלכות באה לנבוכדנצר בירושה. בערך נבופלאסר מסופר שהמלך נבופלאסר נלחם בנינוה מממלכת אשור, ונטל את המלוכה. לפי זה נמצא, שהמלך הראשון משושלת בבל הוא נבופלאסר והמלך השני בשושלת הוא נבוכדנצר.
אולם לכאורה, הדבר עומד בסתירה למובא במסכת מגילה (דף יא:) שם מפרש רש"י (בד"ה לפי מלאות לבבל): "וזה נבוכדנצר נטל מלכות מאסר חדון מלך אשור" ומשמע שנבוכדנצר נטל ישירות את המלכות מאסרחדון והוא שפתח את מלכות בבל. כמו כן מובא שם בגמרא לגבי נבוכדנצר: "שנה ראשונה כיבש נינוה, שניה כיבש יהויקים", ומשמע שנבוכדנצר הוא זה שנלחם בנינוה וניצחה, ולא אביו.
האם יש למי מהמכלולאים פעילים הסבר?
התשובה לפי המופיע בספר הנפלא "דברי ימי ירמיהו" מאת הרב יהודה לנדי שליט"א, היא שנבוכדנצר יורש העצר היה שר הצבא בעת נפילתה הסופית של אשור, היינו בעת הקרב על חרן, ובאותה שנה מת אביו והוא הומלך תחתיו והיא השנה הראשונה לשלטון בבל בכיפה. אמנם נינוה העיר עצמה נפלה כמה שנים קודם לכן, אך כוונת חז"ל היא לכלל מלכות אשור.
בספר "challenge of jewish history" מאת הרב אליעזר הול שליט"א מבני ברק, טוען כי התאריך המקובל אצל ההיסטוריונים לנפילת נינווה הוא שגוי.