למה בכותרת הוא לא מכונה הינוקא רוב האנשים מכירים אותו כינוקא ולא כהרב שלמה יהודה בארי
שיחה:הרב שלמה יהודה בארי/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ואת רבי אברם ישעיהו קרליץ כחזון איש ואת רבי יעקב ישראל קנייבסקי כהסטייפלער. נו אז מה.
אבל השם ר' שלמה יהודה בארי לא אומר למי שלא מכיר כלום להבדיל מהנ"ל ודוק
וכנ"ל כל שמותיהם של האדמורי"ם, שרוב האנשים מכירים אותם בתור האדמו"ר מ... ולא בשם הפרטי ובשם המשפחה. אפשר לשקול לעשות דף הפניה וכן דף פירשונים לינוקות השונים.
מצחיק. אני רואה שיש כבר דף פירשונים הינוקא, כך שהכל טוב. מי שמחפש ספונטנית מוצא את מבוקשו.
יושב אוהלים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
לרנטגן קוראים הרנטגן
יש רק דף הפניה. במקרה של הינוקא, היות ויש עוד כמה 'ינוקות' לכן יש דף פירשונים.
זיכרונאי למה יש לי הרגשה שהתבלבלת? איני מבין מה הקשר לפה.
פה אני ביקשתי שיחליפו את שמו להינוקא והסבירו לי שכותבים את שמו ובערך פישי הגדול שאלתי שם למה קוראים לו בכינוי עיין בדף השיחה שם
זה תלוי כל ערך לגופו כמו שנאמר באלם הדיונים. גם הערך על החזו"א הוא לפי שמו. הרבה מאד יודעים מה שמו של הינוקא, בניגוד לזמר שהזכרת.
זכור לי צובארי ולא בארי?
תסתכל בדיונים הראשונים פה, דובר על זה. למיטב זכרוני לא מצאו לזה מקור.
ולבארי כן יש מקור?
כרגע יש בעיה באתר JDN, וכיכר השבת חסום לי - על כן לא זמינים לי הקישורים שבערך. אבל תעשה חיפוש בגוגל "שלמה יהודה בארי" ותמצא כמה וכמה תוצאות. עם צובארי/צוברי אין כלום.
כיום הוא ודאי בארי, ואפילו זה לא, קוראים לו הרב שלמה יהודה ותו לא.
הדיונים בעבר היו על אזכור שם משפחתו הקודם בתוך הערך, ומחמת מחסור במקור ועוד כמה סיבות העניין נשאר כך בינתיים.
שלמה יהודה זה שני שמות פרטיים שלו "שלמה יהודה בן גליה"
כנראה לא משתמשים בשם המשפחה שלו כי זה פחות מוצלח לשווק אותו.
אין לי עריכה מיוחדת, רק תיקון טעות כתיב - "סביו" - אין כזו מילה. או סבו, או סביב....
[אגב, טעות נפוצה אצל כותבים חרדיים. כמו 'אני יקח' ודומיהן...]~~
איש יקר, הפעם פספסת. לא כתבת לעניין. איני יודע אם יותר נכון סבו או סביו, אבל אביב זה שם של עונה.
לגבי "אני יקח" אכן כתבת לעניין, וצריך לכתוב "אני אקח".
אגב, במקרה ראיתי את הודעתך, בד"כ צריך לתייג מישהו כדי שיראו את הודעתך, כמו {{מכלולאים פעילים}}. עיין פה: עזרה:תיוג
לדויד היקר,
לא פספסתי, כי אם אתה, בדאבל...
א. לא כתבתי כלל אביב, אם כן כתבת לא לענין.
ב. כלל בחיים - אם אינך יודע - אל תגיב. לא חייבים תמיד להגיב.
להלן ציטוט מהאקדמיה ללשון העברית:
למרות הדמיון בין אָב לסָב דרכי הנטייה של שתי המילים הללו שונות.
למילה אָב דרך נטייה מיוחדת, בתוספת יו"ד (תנועת i): אָב, אֲבִי־(המשפחה) וגם אַב־(המשפחה), אָבִי, אָבִיךָ, אָבִיךְ, אָבִיו, אָבִיהָ, אָבִינוּ, אֲבִיכֶם, אֲבִיהֶן.
כך נוטות גם המילים אָח וחָם, למשל: אָחִיו, חָמִיו, אָחִיהָ, חָמִיהָ, אֲחִיכֶן. הקשר הדקדוקי בין אָח וחָם קיים גם בצורות הנקבה: אָחוֹת, חָמוֹת; וברבים אֲחָיוֹת, וכך גם חֲמָיוֹת. (נטיית הרבים של אח מפורטת בהחלטות האקדמיה.)
לעומת אב, אח וחם, נטיית המילה סָב היא הנטייה הרגילה במילים במשקל זה, כגון רָץ, עָב: סָב, סַב־(המשפחה), סָבִי, סָבְךָ, סָבֵךְ, סָבוֹ, סָבָהּ, סָבֵנוּ, סַבְכֶם, סַבְכֶן, סָבָם, סָבָן. ובנקבה: סָבָה, סָבַת־(המשפחה), סָבָתִי, סָבָתְךָ, סָבָתוֹ, סָבָתֵנוּ וכו'. ברבים: סָבִים וסָבוֹת. לצד הצורות סָב וסָבָה משמשות ביחיד הצורות סַבָּא וסָבְתָא (שמקורן בארמית).
א. מוזר שבחרת להיטפל לכך שפספסתי אות אחת, וכתבתי "אביב" במקום "סביב", אך משמעות משפטי נשארה. "סביב" אינו קשור לפה בכלל.
ב. כתבת 2 אפשרויות, עניתי לך שאיני יודע לגבי סבו/סביו - לא הסתרתי את חוסר ידיעתי. אך כן עניתי מה שאני כן יודע - "סביב" אינו קשור לפה בכלל.
ג. האקדמיה ללשון היא מקור חשוב, לא תמיד אנו הולכים לפיה, תוכל לראות פה: המכלול:לשון. לפעמים אף אחד לא הולך לפיה. מכל מקום פה מכיון שלא נראה שיש רגילות ל"סביו" על "סבו", איני רואה מניעה לקבל את דעתה. תודה על העשרת ידיעותיי, טוב שלא בחרתי לשתוק כפי הצעתך.
ד. אם כוונתך בתחילה היתה "סביב" בצורה מליצית, היה כדאי לטעמי לכתוב זאת בצורה ברורה., היה מונע את אי ההבנה ההדדי.
ד"א אם אתה רוצה לחתום,חותמים בארבע טילדות (~~~~)ובדפי שיחה כמו זה לא צריך לחתום אלא זה מזהה אוטו'.
המשך עריכה מועילה וסליחה על ההפרעה.
ובהחלט ניתן לערוך.
תודה על הערתך. אכן כעת הערך שב להיות ניתן לעריכה. בכל אני רואה שכבר תוקנה הטעות.
רק להעיר שכשני עיתונים כותבים בבת אחת על דמות מסויימת כתבה מלאה שבחים
זה אומר שמישהו כאן שפך הרבה כסף על פירסום
נו נו,
יתכן, ויתכן גם שזה נושא 'חם'.
ואגב, מה אכפת לך?
מישהו יש לך מושג מנין אני משיג את עיתון משפחה פסח.
עמוס - איך עלית על הסוד הכמוס ביותר של הדור האחרון? תלמידיו הרבים במכלול ניסו להסתיר את שמו ואתה פיצחת את החידה בקלות...
תסתכל בקישורים שהביאו מעיתון משפחה ובקהילה.
למה לא לכתוב באורגן?
זה שני כלים שונים. במה הוא מנגן?
במקורות (כיכר השבת וכו') כתוב פסנתר חשמלי. האמת אין לי מושג מה ההבדל ביניהם. כך שאינני יכול להבין מהתמונות אולם מי שמבין יוכל מסתמא לדעת.
פסנתר חשמלי? אין דבר כזה לדעתי כנראה אורגן או אפילו אורגנית כך זה נראה בתמונה, הכי פשוט לכתוב קלידים וזהו, או מנגן על "כלי נגינה"
ודאי שיש פסנתר חשמלי, וזה כלי בפני עצמו.
ספציפית כאן, מהקליפ הגרוע ביוטיוב לא הצלחתי לפענח...
(הצורה החיצונית בהחלט מזכירה יותר פסנתר חשמלי)
יש, אבל אין הבדל מהותי בין נגינה בפסנתר חשמלי או רגיל. זה כמו לכתוב שהוא יודע נגן בפסנתר כנף או פסנתר מתוצרת ימאהה
נכון. לא ידעתי וגם לא מבין את ההבדל. אכן יש פסנתר חשמלי Electric piano ופסנתר אלקטרוני Electronic piano (בעברית מחליפים ביניהם) וגם פסנתר דיגיטלי.
היחיד הנכון הוא פסנתר אלקטרוני, כל השאר שיבושים...
בויקי אנ' יש שלושה ערכים שונים Electric piano ,Electronic piano, digital piano
לא מובן למה כ"כ עובדים על דיוקים שמעידים על המדייקים שהם מדייקים מעבר לפס האנושי, וכי סימפטיה לתורה לא עובד אצלכם?
לא כתוב בתורה שהוא ניגן בפסנתר!!!
תפסיקו כבר עם ה"זלזול" המדומה הזה שרק גורם להפחתת דמותו בעיני הקוראים!!
המילים האחרונות שלך הן המסר הכי משמעותי כאן...
זה ממש לא פשוט וברור. הרגישות המשונה שלכם לעיסוק בפרטי הערך אודות רבכם תמוהה עד למאד.
לא לכולם פשוט וברור הכל מסתבר
אני מציע "מנגן בכינור (בעל קלידים חשמלי)", נשמע מכובד וסימפטי בהרבה
" שמש מרפא " ...? זו לא הגזמה תיגש ותבדוק, רגישותך למכלול (כי אתה מכיר את המכלול) מראה לי ש- לו היית מכיר במה הדברים אמורים היית עם ערך לתורה יותר מאחרים
יש לו המו--ן ערך לתורה הקדושה. והוא גם מכבד מאוד את הרב. אבל הוא חושב שזה לא קשור לנידון שלנו. וזה לא זלזול כלל. ולדעתנו העיסוק הזה הוא שגורם אם כבר לזלזול והפחתת דמותו של הרב שליט"א בעיני הקוראים.
זה לא מזולזל ולא תמוה, למי שלא יודע הגמרא מדברת על אנטונינוס גוי שהיה מכבד את רבי יהודה הנשיא בכבוד לא רגיל בשל תורתו אז מדוע יהודי לא יעשה זאת, ידוע גם שהגמרא לא מביאה סיפורים ומימרות סתם אם הם לא משמעותיים, הביאה את זה בשביל לומר לנו שהיה גוי עם דעת שכיבד ביותר תורה ואף שהיה מלך וזה לא היה מוגזם בשבילו לכבד תורה ככה ושגוי עם דעת יגיד לי ולך את זה
דומה שהמכלולאים כולם יודו לך מאד אם תסביר בצורה פשוטה וברורה למה ההתעסקות בפרטים (כמו בפרטי 270,000 ערכי המכלול) פוגעת בכבודו של הרב. נכתבו כאן טיעונים שונים ומעורפלים ואין איש יודע מה רוצים מחיינו.
כולנו רוחשים כבוד רב לתורה וללומדיה וציטוטים על רבי לא מסבירים למה, למשל, הזכרת העובדה ששם משפחתו של הרב בעבר (ואולי גם בהוה) היה צובארי או הדיון אם מדובר בפסנתר או אורגן. המכלול בעצם מהותו יורד לפרטים (שיש בהם עניין) ומשתדל לדייק בהם.
כי לא נראה לי שלדמות שגדולה בעיניך היית נותן להמתין בתור ואפילו אנטונינוס לא היה נותן, במקום להגיד לי - בא לגור וישפוט שפוט
אף אחד לא אמר לך-בא לגור וישפוט שפוט. כל מה שביקשנו זה תשובה עניינית ובמקום זאת קיבלנו סיפורי אנטנינוס ורבי אבל לא נראה שזה ילך קל. מה לעשות.
קודם כל אתה שאמרת שאני משונה - בודאי שהיה חסר לך מושגים מאנטונינוס ורבי, ולגבי ה וישפוט שפוט - זו תשובה צינית בהקשר לשאלה- הרי זה הסדר שלנו בהמכלול ואפרט - אם מישו יהפך בפרטי ת.ז. של מכר קרוב של כל אחד שיודע שמכרו הוא איש פרטי (אם לא בא המכר מעצמו למשרד ההגירה או האוכלוסין) ומכרו איש פרטי לכל דבר, הגיוני ופשוט שיעשה ע"מ למנוע מטעמי צניעות ופרטיות של האיש והמכר (ובלי קשר בטוח שיש חוק על זה) כשיודע שלא ימנע מעצמו מחמת עיסוקיו וענייניו של איש פרטי, זה לגבי חוק הפרטיות, ולגבי הקלידים זה נראה מבחוץ דקדוקי עניות עם פורצדורות לא מובנות לסדר גודל כמוהו למי שהכיר
אז לך תבקש תביעה ייצוגית לסגור את ויקיפדיה העולמית, שכל מהותה הוא חשיפת פרטי אנשים (בין השאר)...
א. לא אמרתי שאתה משונה אלא שהרגישות שלך לעיסוק בפרטי הערך היא משונה ואני עדיין אומר זאת. ולא- אטינונוס ורבי לא יעזרו לי לענייננו
ב. האם שם של אדם הוא פרט אישי שאין לדון בו?? לא נראה לך מוזר שאדם מוכר היטב לציבור ומקורביו\תלמידיו מבקשים להסתיר את שם משפחתו??
לא נראה לי מישו ניסה להסתיר זאת ונראה לי מאוד מוזר לפרשן אחרים בצורה מוטה, ומשונה לי מאוד הפירשון שלך אותי כזיקה גדולה לערך כי אני עברתי פה ואני מכיר אז מטבע הדברים עברת דיברת, לי זה מוזר
אדרבה, תאשר לנו ששם משפתו הוא צובארי (או כל שם אחר) ונעדכן זאת.
- לערךשלכם
הנח לו לאנטונינוס, אני מציע שתערוך את דף המשתמששלך שנדע מי אתה, אגב תכתוב אילו שפות אתה דובר..יש לי הרושם שלא מבינים אותך, אני ודאי שלא.. (והתאמצתי).
לפני שנכנסתי לכניסת משתמש בדקתי את פרטי השתמשות המכלול וכתוב שם שיש במכלול חבר'ה של תלמידי חכמים רציניים, והיות וכך נכנסתי להשתמש, ועל השפה ששאלת, זוהי שפה שבה יהודים לומדים תורה מקדמת דנא, אז דיברתי רק למי שמכיר
רק אציין ששמעתי שהוא לא "חובב נגינה" אלא מנגן בסוף השיעור כי עושה סיום מסכת. והרבה מדרשותיו הם על חשיבות כבוד התורה וכבוד ת"ח. מומלץ לשמוע 025306506
פשוט וברור אם אתה מתכוון לדף הזה תקרא את כולו מתחילתו ועד סופו, ואחר כך תחליט. מי שנמצא בדף השיחה כאן הם "חבר העורכים" ולא "תלמידי חכמים עמיתי מחקר".
למה אני לא מוצא את הערך בויקיפדיה? שרגא.
הוא נמחק שם בהצבעת חשיבות (ראה שיחה:שלמה יהודה)
לענ"ד בצורתו הנוכחית הוא אכן לא מתאים למרחב הערכים. נראה כמו כתבת יח"צ ולא כמו ערך אנציקלופדי
כתוב בכללי המכלול לא למחוק ערכים כאלו אפי' הם מוטים מאוד אלא להציב תבנית מתאימה.
או להעביר למרחב הטיוטות
אל תעמידו להצבעת מחיקה ערכים מוטים, אפילו מוטים מאוד, אלא הוסיפו להם תבנית {{לשכתב|סיבה=הערך מוטה}}.
זה לא רק מוטה, זה לא אינצקלופדי
לדעתי לא
באופן עקרוני אני מסכים שהערך כתוב בצורה מוטה. ולא אנציקלופדית. לדעתי ניתן בקצת עבודה (ומקורות למי שיש) לסדר את זה. הבעיה שכנראה הערך מושך אש ואחוז מאוד גבוה של העריכות שלו נעשו ע"י חדשים שכנראה נרשמים פה רק לצורך עריכת הערך הספציפי הזה. מבחינתי תנו להם להוציא קיטור כשהנושא יירד קצת מהכותרות נוכל אנחנו הוותיקים יותר לטפל בערך כמו שצריך. כרגע זה נראה לי ברכה לבטלה.
נ.ב. הסיפור עם השם שי וכו' וההוא שמאיים לתבוע תביעה משפטית. אני ממליץ להחזיר לגירסה יציבה (שזה לפני המחיקה שלו) ושיתבע עצם זה שהוא רואה במידע האמור ייחוס של כוונות אפלות למושא הערך איננה סיבה לתביעה. הוא מוזמן לתבוע את עצמו כי הוא היחיד פה שייחס כוונות אפלות למישהו. ושיהיה לו בהצלחה. אם הוא טוען שבת.ז. כתוב אחרת הוא מוזמן לטשטש את המספר ולהעלות תמונה כל עוד שאין לו הוכחות אין לו שום טענה.
שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
ערכתי קצת אבל עדיין יש הרבה מה לשכתב. מדובר בסה"כ בהשחתה של מאן דהו שמציג עצמו כ"עורך דין"(...) ואני מאמין שיחסם מהרה. בקשר לגרסה היציבה ברור שהגרסה המקורית היא היציבה (שמקורה אגב מויקפדיה אלא שהתם זה נמחק וכדלעיל). והמע"ה.
העברתי את המידע על שמו להערה - לדעתי כרגע זה מנוסח בצורה שכולם יסכימו על נכונותה (אף שאולי יש שירצו למחוק לגמרי)
תעודת זהות מוכיחה את השם היום לא את השם שהיה בעבר, כל אחד יכול לשנות שם בתעודת זהות
האם יש לך מקור לשינוי שעשית? תביא אותו. אחרת ההוספה שעשית נחשבת השחתה. (שמועות בעלמא אינם מקור).
כתבתי למעלה את המקור, ונא לא לאיים, גם איום נחשב השחתה...
הווי אומר המקור להוספה שאתה הוספת מלכתחילה לתוך הערך, הוא דבריו של משתמש הקורא לעצמו בבא זוטא בפורום בחדרי.
מכלולאים פעילים מה דעתכם? האם דבר כזה נחשב למקור או שזה נחשב נטול מקור לגמרי, ויש להסיר גם מההערות. (בעיני זה נחשב פטפוטי דברים בעלמא שלא אמור להיות מצוטט בכלל).
דויד מה דעתך?
לטובתכם אעתיק כאן את המקור שהובא למעלה.
שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
מי שצריך להביא מקור זה אתה, הבא מקור לשמו של הרב הינוקא, מסמך או מקור כל שהוא שמעיד ששם משפחתו הוא יהודה או ששמו הפרטי שלמה.
אני מתנצל אבל אני איני צריך להביא כלום. אתה הוספת מידע לערך, אז הינך מתבקש לבסס את המידע אותו הוספת.
ואם אני שואל מה המקור של הכתוב בגירסה הקודמת, זה לא לגיטימי?
זה מאה אחוז לגיטימי ואכן זכותך להסיף {{מקור}} על כל דבר שהינך רוצה. אתה מוזמן לעשות זאת.
מחילה על האיחור בתגובה. כל דבר שלא ניכר עליו שלא הגיוני, אפשר להוסיף עם תבנית {{מקור}}, אחרת אי אפשר לכתוב כלום.
אני אישית די משוכנע ששמו היה שי צובארי, ולו רק מהתשובות שנתן הצד שכנגד, שזה שמו בתעודת הזהות - וכמו שאמר חעצקל לכבוד שבת זה לא עונה על השאלה מה היה שמו, וזה ממש נשמע כהתחמקות מהתשובה האמיתית.
בפרטי ערך "מודל הפעילות" הרשום בדף פרטי "המכלול" כתוב - שהמכלול כפוף לתלמידי החכמים עמיתי המחקר במכון, - שמעמיקים בנושאים באמת, האם זה נכון שתלמידי החכמים שכאן רוצים שלא יהיה לילוד אשה פרטיות (כמ"ש במסכת דר"א רבה וזוטא) ומחפשים יותר מידיי את פירטי השם החיצוני ולא את הפנימיות התורנית ממנה בא הינוקא, לדוגמה לא הבנתי פה ולו רמז אחד קטן על זה שהביטו או שמעו התלמידי חכמים הנ"ל - את הוידאויים שיצאו או השיעורים שב'קול הלשון' שבהם נראה או נשמע הינוקא מדבר, איפה השיח התורני על הדברים שמוסר והיכן הדיבור על עמל התורה המשתקף מהם, ואם הם באמת חוקרים ומעמיקים - למה הכל מהשפה ולחוץ ולא שמענו כאן לדוגמה שהלכו לדבר איתו בשביל ידיעת האמת על מה ששמעו עליו בעניין התורה... הלכך - אם באמת יש פה כמו שכתוב בדף פרטי המכלול על תלמידי חכמים מעמיקים, אז למה לא בדקו את הצד התורני כשיש המון חומר, כי הרי הם תלמידי חכמים, האם באמת כששומעים מישהו שלומד תורה בהיקף - יעניין אותנו מה עשו קרוביו? (או אינפורמציה של מישהו שלא אחוז בתורה או לא מלא ממנה?) אם באמת יש כאן ת"ח כאלה - שיצדיקו את מה שכתוב עליהם בדף פרטי המכלול, ואם לאו, לא יהיה ראוי לעומל בתורה בסדר גודל כזה - כפי שנשמע מדברי תורתו(-מישהו שמע את אותם דברי תורה?) - להבדק על ידי ישיבת עמי ארצות (..אם לאו), כי גם בזה יש הלכות איך בודקים ת"ח (כאמור במס' דר"א דלעיל), אני כותב זאת בשביל מי שמנסה בד"כ להתנהל על פי התורה
סליחה??? תסתכל תראה שזה השחתה! כי הוא המשיך לערוך למרות תגובת עמוס חדד
מכלולאים פעילים מה דעתכם? האם יש להחזיר לגירסה יציבה שזה לפני המחיקה של היום בבוקר? לענ"ד כן. אא"כ יש מקורות שזה לא נכון, מקסימום אפשר להוסיף לזה {{מקור}}. חוו"ד בבקשה.
העברתי להערה
מה שבטוח שאין מצב שתהיה פה מלחמה עם עריכות ושחזורים ושוב עריכות וחוזר חלילה!
לכן תייגתי את מפעילי מערכת שיחליטו בעניין.
אם הגרסה נוכחית לא תישאר - כנראה תופעל הגנה.
תודה רבה
לא מבין מה אתם רוצים.
עשיתי שחזור כשראיתי שהוא התעלם מעמוס חדד. וכשהוא נימק הפסקתי.
למה אתה חושב שהתלונה היא עליך? אתה בסה"כ החזרת לגירסה היציבה.
התלונה אינה על שלמה.
גא"מ
אה, כבר נלחצתי... :) פשוט ל"מלחמה" יש 2 צדדים...
משהו מכיר את ספריו? חיפשתי באוצר החכמה ולא מצאתי
לא מצאתי בגוגל
אוצר החכמה וגוגל זה לא הכתובות היחידות לספרים הספרים אזלו ועובדים להוציא במהדורא חדשה
משתמש:שלמה המלך מה זה מידי קצר? זה צריך להיות ארוך? חלק מהבעיה היתה ארכות ללא שום צורך
אבל להפריח במקום זה "סיסמה" של "ידע על בוריים ספרים רבים" זה גם מנופח ופרסומי וגם לא מספיק משקף את הנתונים.