שיחה:הרב יעקב דוד מנדל לייב פרידמן/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

האם שמו אכן יעקב "דוד" מנדל "לייב"?

7
ליפשיטץ (שיחהתרומות)

הוא אכן נקרא ע"ש זקניו רבי יעקב דוד ורבי מנדל ז"ל, אך ברחוב אף פעם לא שמעתי את השם "דוד". וגם השם "לייב" שאינני יודע ע"ש מי לא שמעתי אף פעם!

מטעמים (שיחהתרומות)
ליפשיטץ (שיחהתרומות)

שים לב שגם בדוגמה שהבאת אין כל מקור לכך, על החריטה לא נכתב שמו כלל. רק מי שפירסם אותו כתב כך שמו. מה המקור ?


אני לא אומר שלא, אני רק שואל כמובן.

ליפשיטץ (שיחהתרומות)

בחיפוש בגוגל לא מצאתי ..

מטעמים (שיחהתרומות)
יאלג (שיחהתרומות)

כן

יאלג (שיחהתרומות)

הוא אכן נקרא ע"ש זקניו רבי יעקב דוד ורבי מנדל ורבי משה יהודה לייב ז"ל,

ספרי קודש (שיחהתרומות)

מכלולאים פעילים

מתוך "המכלול: עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים".

את מי להזכיר בפסקת "משפחתו". מבין הצאצאים של נשוא הערך לא יוזכרו אלא בנים או חתנים שיש מאפיין בולט לרשום עליהם (כגון תפקיד, פרסום, ספר שהוציאו, כשהמחותנים מפורסמים וכדומה). במקרים יוצאי דופן אפשר יהיה להגיע להסכמה בדיון או בהצבעה. ניתן להזכיר בפסקת משפחתו כל נכד שיש עליו ערך במכלול, או כל נכד מפורסם.

מטעמים (שיחהתרומות)
ספרי קודש (שיחהתרומות)

תודה

מקוה (שיחהתרומות)

לא הבנתי מה הבעיה.

ספרי קודש (שיחהתרומות)

לא מצאתי אחד מן הילדים והחתנים העונה על הקריטריונים.

מקוה (שיחהתרומות)

נראה לי כל המחותנים הרשומים מפורסמים. לא?

ספרי קודש (שיחהתרומות)

ברובם רק אבי המחותן

מקוה (שיחהתרומות)

אינני בקיא בענייני חסידים וכאשר אני ניגש לעניינים האלו אני מואשם כי זה בגלל שאני ליטאי אז אין לי כח לעסוק בזה. אם הינך בקיא אתה מוזמן להסיר כל מה שלא עומד בקריטריונים...

ספרי קודש (שיחהתרומות)

אין כאן מישהו אחר שיכול להיות "השוטר הרע"? האחד בא לגור וגו'.

ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

האחד בא לגור...

מקען מיינען, אפשר לחשוב...

איזה עוול

שיהיה כתוב שהוא מחותן עם אדמורי"ם מכובדים כמו ביאלא וקרעטשניף..

דויד (שיחהתרומות)

אי קיום המדיניות הוא העוול הגדול. אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו. ממליץ לקרוא את הדיון שהתקיים בנושא לפני שנקבעה החלטה. אפשר גם לדון שוב, אבל את מה שנקבע צריך לקבל.

מקוה (שיחהתרומות)

ההתייחסות הזאת לכללים שנקבעו בהצבעה מסודרת על ידי הקהילה חותרת תחת עקרון השיתופיות ומציבה סימן שאלה גדול תחת ההבנה שלך של מהו המכלול. מומלץ שתשנן שוב את המדריכים הרלבנטיים.

יואל ווייס (שיחהתרומות)

ראה עריכתי. רובם ודאי ראויים לאיזכור מדין מחותנים מפורסמים, אם יש אחד או שניים שלא, אתה מוזמן להסירם ע"פ שיקול דעתך.

קובנא (שיחהתרומות)

אויצרניק מה היה תפקידו של אביו שזיכית אותו בתואר "רבי"?

לומדים (שיחהתרומות)

אביו היה תלמיד חכם עצום שהסתיר עצמו ולא רצה לשמש כאדמו"ר לאחר פטירת אביו הרה"ק ר' יעקב דוד מפאשקן זצוק"ל לכאורה בנו ממשיך גם את שלשלת האדמו"רים מפאשקן נשמח לעידכון במערכת

קובנא (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

האדמו"ר מבוהוש היה האדמו"ר מפאשקאן עוד לפני שר' ישראל התחיל לשמש כאדמו"ר כזה.

בנו אינו מתכנה האדמו"ר מפאשקאן.

קובנא (שיחהתרומות)

כיום באמת על בניני חסידות בוהוש בבני ברק רשום בוהוש-פאשקאן אבל בפועל אף אחד לא קורא להם כך וגם הם בעצמם לא.

ספרא (שיחהתרומות)

אכן, על הבלנק למשל זה כן כתוב. והוא מחשיב את עצמו כממשיך לכל דבר.

הוא מייחס לזה חשיבות מיוחדת, כי רק דרך פאשקאן הוא בן אחר בן לרוז'ינער.

טבעי שאף אחד לא קורא להם כך. לא נוח לקרוא בשני שמות.

גם למשל קרעטשניף סיגעט בירושלים קוראים לעצמם בעיקר קרעטשניף, אך הרחוב - כדי להבדיל בין חסידויות קרעטשניף - מוסיף גם סיגעט. בבוהוש לא צריך את זה, כי אין שני בוהוש.

אין נושאים ישנים יותר