דויד חסר פרטים על סיבת גיוסו, כחרדי, אין לכאורה סיבה שישרת בצבא.
שיחה:הרב יחיאל יעקבסון/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
יש חרדים רבים מאד בגיל הזה ששרתו בצבא באופן זה או אחר.
אני מסכים, אך לא אני כתבתי את הערך, והוא בכלל יובא מויקיפדיה. לי אין מידע לצערי.
קיבלתי מייל ממישהו שיודע פרטים באופן אישי.
הסיבה לכך היתה הלשנה.
שבעקבות חולי העיניים שלקה בו בהיותו בישיבה קיבל הוראה מרבו לצאת לעסוק בחינוך ומשקיבלו השלטונות הלשנה שאינו בישיבה וקראו לו להתייצבות הלך לשאול את ראש הישיבה הרב שך זצ"ל שהורה לו לא לשקר וכשגייסו אותו התגייס לרבנות הצבאית ולאחר שאירע שראה את מצבה הגרוע של ההשגחה מטעם הרבנות הצבאית כשניסה להעיר לחייל שטיגן גבינה צהובה עם נקניק בשרי והלה גיחך, עזב במיידית את תחום ההשגחה ואולץ להתגייס לחיל שריון. במלחמת שלום הגליל כל הפלוגה (42 חיילים) נקלעה למארב סורי בעקבות טעות במפות המקודדות של צה"ל, וקיבלו המלצה מהמפקד שעדיף להם להתאבד על רימונים מאשר להיתפס ע"י הסורים, 39 חיילים מהפלוגה נהרגו. כשהרב יחיאל ועוד 2 נותרו אחד מהם מאושפז בבית לעווינשטיין עד היום והשני יצא מדעתו. למרות שנפצע קשה בגבו ניצל הרב בנס, ע"י שהחליט במחשבתו אם נגזר עלי למות ע"י הסורים לכל הפחות אמות תוך כדי מצווה. וחיפש מצווה שיוכל לעשות והבין שאם יזחל לכיוון הנגדי ירוויח עוד כמה שניות עד שיזוהה ואם ייהרג תוך כדי זחילה ייהרג מתוך מצווה להאריך את חייו לכמה שניות נוספות... כשלמעשה זחילה זו בייסורי התופת של הגב הפצוע הצילה את חייו, מחמת שתוך כדי הזחילה נפל לתהום שלא יכל לראותו בחושך ולא נפל לגמרי מחמת שהרובה שהיה תלוי עליו נתפס בין שתי סלעים וכך איבד את הכרתו, לאחר יום וחצי כשהגיעו שם הצנחנים, פנה צנחן אחד הצידה להטיל מימיו וראה למטה רובה תפוס בין שתי הסלעים וגילה שמישהו תלוי על הרובה וכך ניצל (יש לו קשר עם הצנחן המציל שלו עד היום)
כשהפסיכיאטרים ניסו להבין איך הצליח להחליט החלטה קשה כזו ולהצליח לזחול בפציעה בחוליות הגב, אמר להם: לעולם לא תבינו - כי לא למדתם בישיבות... אותו הכח שנדרש מבחור לעמוד יום יום ולקום לתפילה ולשמור על הסדרים ומחליט כל פעם מחדש ואומר לעצמו "עוד פסיעה אחת ודי..." ושוב "עוד פסיעה אחת ודי..." היא כח שמאמן את האדם אימון עצום ובכח זה ניצלתי!
לאחר שקיבלתי הערה נכונה מספרא אני חוזר בי מעט, מתוך מה שצריך - מי שיודע לאמת אותו - שיכניס. והכי טוב למצוא מקור.
נכתב בערך שהפעלה היא לגרום לחניך לפעול פעולה ע"י עונש או פרס. אך בספרו של הרב יעקבסון הוא שולל דרך זו. ראה דבריו שם, ולדבריו, רק משמעת היא הכלי הראוי להפעלה, ועונש או פרס הם רק במקרים מסויימים. חדש בעסק
לא תייגת (עזרה:תיוג), אזלא ראינו את הערתך הנכונה. תיקנתי כעת.
צריך לשנות מהמשגיח הרב יחזקאל לווינשטיין לראש הישיבה הרב יחזקאל אברמסקי
הוא לא קיבל הוראתו זו מהרב לווינשטיין אלא מהרב אברמסקי שהיה ראש הישיבה שלו בסלבודקה, וגם היה גר בסמיכות לבית הוריו בבית וגן
איך עכשיו?
לא אמור להיות "יעקובזון"? מכלולאים פעילים
בספר שלו כתוב יעקבסון.
תבדוק באגרון איך המשפחה שלו. בציבור הוא מוכר בתור יעקבסון.
תעשה גוגל על שני השמות.
עשיתי. זה מה שמצאתי.
אין נושאים ישנים יותר