עדיין לא הובהר שום חשיבות.
חוץ מכמה שנראים כחסידיו או בני משפחתו שמנסים לזכות לערך ולא בצדק, לא הובהר שום חשיבות מהחבר'ה כאן.
אשמח לקבל תשובות.
מכלולאים פעילים
עדיין לא הובהר שום חשיבות.
חוץ מכמה שנראים כחסידיו או בני משפחתו שמנסים לזכות לערך ולא בצדק, לא הובהר שום חשיבות מהחבר'ה כאן.
אשמח לקבל תשובות.
מכלולאים פעילים
אני לא מחסידיו ולא מבני משפחתו ואני חושב שהוא משפיע ידוע מאוד בעולם הקבלה / החסידי. להערכתי מספר העורכים במכלול הנמנה על הציבור החסידי בני ברקי דל מאוד, וזאת הסיבה היחידה לחוסר ההיכרות. אין לו חסידים, אבל יש לו חבורה די גדולה ותלמידים רבים כתוצאה משיעורים זה עשרות שנים בתורת הקבלה. זה שעוז והדר בחרו בו לעמוד בראשות מפעל הזוהר הקדוש (מפעל ענק בו עובדים מקובלים תלמידי חכמים רבים), אומר משהו לגבי פרסומו בעולם הקבלה. אשתדל לא להאריך בנושא זה, מכיון שבאופן עקרוני אני לא חושב שערכים במכלול מעניקים עילוי נשמה או נפש לנשוא הערך. בהצלחה.
אין לי ענין להעמיט בערכים על רבנים/אדמו"רים חסידים ולהיפך אני מעוניין מאוד בזה וגם אני חסיד ואוהב חסידות-קבלה-אדמו"רים-מקובלים, רק שהבעיה שלי היא שברצוני לייצר עוד ערכים ושם יאמרו לי שלא זכאים וכדו' אז ברצוני לדעת פעם אחת ולתמיד מי קובע ועל בסיס מה, כי אני שונא פרוטקציות וניגובים, הוא כן הוא לא... אז מי שיסביר בדיוק את הכללים יבוא על שכרו.
וכאן לפי הקריטוריונים לא זכאי לערך, אלא צריך שיהיה פה איזה מסכמה ברורה מי ומה זכאים.
פרסום והשפעה הוא אחד מהכללים שאכן לא ניתן להביא להם מדד ברור. לדוגמא הרב אלימלך בידרמן והרב יצחק משה ארלנגר אינם עומדים בראשות שום מוסד. אך יש כללים ברורים בדפים המתאימים לאנשים העומדים בראשות מוסד, כמו למשל 200 אנשים בבית כנסת כו' (באמת שלא זוכר את כל הכללים, פחות מתעסק בערכי אישים בני ימינו).
טישיו ותפארת אבות, לפי הנראה כאן מדבריכם, הרב נחום אריה סאפרין זכאי לערך, ודעתי גם כך, ופשוט הוא.
(אדמו"ר עם מאות אוהדים ושלוש בתי כנסיות, בני ברק, ירושלים וקרית יואל. עומד בראשות רשת כוללים לנגלה ונסתר בארץ ובעולם. עומד בראשות מכון עולמי להוצאת ספרים. עומד ברשאות חבורות לבחורים ואברכים שוחרי חסידות.
בקיצור. בעל השפעה נרחבת מאוד).
אני מעוניין להתחיל בטיוטה, רק שאין לי כ"כ מידע על הביוגרפיה שלו, מכירו רק מרחוק, מפעילותיו הכבירות, אם יש לכם מידע יותר גם בפעילותיו והמוסדות וכדו'. אשמח אם תעזרו לי ביצירת הערך.
יש"כ
לדעתי אין שום חשיבות. ההיקף של הפעילות שלו פחותה מאוד. בקשר לעריכת ספרי קבלה - זה לא מצדיק חשיבות. הפרסום שלו נע כבנש"ק בינוני.
אני לא עדיין לא עושה 'דיון חשיבות', מחמת כי אני עדיין מסתפק בענין חשיבותו. אני אישית לא ראיתי או שמעתי חשיבות מיוחדת יותר מכל בנש"ק ממוצע. אך אדרבה אשמח לשמוע דעת מכלולאים פעילים על האישיות המדוברת.
לדעתי יש חשיבות, הוא לא בנש"ק ממוצע אלא אחד מהמפיצים הגדולים ביותר של תורת הקבלה בבני ברק, במקביל לרבי נחום ספרין מקאמרנא. לשניהם יש מחזורים קבועים זה שנים רבות בספר אוצרות חיים, שבהם השתתפו במשך השנים אברכים רבים מאוד שנחשבים לתלמידים מובהקים שלו. מלבד זאת, רבי אביש עומד בראשות מפעל הזוהר הקדוש של עוז והדר, והוציא לאור ספרים רבים מה שלא מהווה סיבה לערך אך כן מוסיף למכלול החשיבות שלו.
לא נראה לך שחצי מהכתוב בערך הוא 'בלון נפוח'? האם בית המדרש 'דעת קדושים' הוא פעיל? קיים? (לא נראה לי), האם אכן יש לו חבורה המתאספת סביבו לפחות באותו היקף של הרב סאפרין הנזכר?!
בית המקדש דעת קדושים, פעיל וקיים. מתקיימות בו תפילות, וסדרי לימוד (זה ליד חנות ההלבשה רויאל). בבין הזמנים מתקיימת שם ישיבת בין הזמנים זה כמה שנים. פעילותו דומה מאוד לזאת של הרב סאפרין בכל המובנים (שבתות התאחדות, חבורות וקבוצות תלמידים), אם כי בהיקף קטן יותר. דמות ידועה במיוחד, ממש לא הדוגמה של בנש"ק. יש לו לכאורה תלמידים לא פחות מאביו, ואולי יותר.
נשמע מענין, לא יצא לי לשמוע על פעולותיו, וגם לא ממישהו שמסתופף בצל קורתו. אבל תמיד יש 'חידושים'...
בכל אופן הבה נשמע דיעות נוספות.
כיון שאינו עומד באחד הקריטריונים היבשים זה תלוי בעיקר במידת השפעתו ומפורסמותו ואיני יודע מהי.
בהילולת האר"י השנה תשפ"ב ראיתי אותו עם קבוצה גדולה מאוד של תלמידים בצפת
נראה שאין לו חסידות פעילה אבל הרבה תלמידים ואוהדים
איני יודע לספור ראשים
אבל נראה שיש לו בארץ ובחו"ל קרוב למספר הנ"ל
ומספר גדול יותר של בוגרים ואוהדים
אם יש רשימת אנ"ש רשמית, ובו מופיעים 100 בתי אב, הוא זכאי לערך. אם לא, זה יצטרך לבוא לכדי דיון מסודר בקשר למידת השפעתו.
נדהמתי לראות את רדידות הויכוח
מודדים רבנים ומשפיעים חשובים לפי קילו בשר שמגיעים אליהם ורשימת אנ"ש רשמית ממשרד הפנים
רוב האדמורי"ם והמשפיעים בדורינו ובדורות הקודמים המופיעים במכלול
לא היה להם 100 איש ברשימות אנ"ש רשמיות אז תמחקו את כולם
ולעניות דעתי זה בזיון של כבוד התורה כל הדיון כאן כמה עבים שוקיו וכמה שוקל כבוד תורתו
ועדיף למחוק את הערך של מורי ורבי מהמכלול מאשר לדון בו כאחרון התגרנים בשוק
אני זוכה להסתופף בצילו של המשפיע המקובל רבי אביש שליט"א כבר בימי בחרותי בחבורת שהוא מוסר בירושלים
וכיום אני שואב מאורו כשהוא מגיע לפני כל חג אל חבורתו בבית שמש ובנסיעות למקומות הקדושים
בבני ברק יש לו כמה וכמה שיעורים לאברכים ובחורים ומבוגרים בקבלה ובחסידות
ובבית מדרשו מתפללים בשבת כ60 איש בצפיפות גדולה
ספריו הם מהספרים שבשורה הראשונה בספרי המקובלים בדורינו
והמכון שבראשותו מוציא לאור את כל ספרי זידטשוב וספינקא
וכל מקובלי ואדמורי דורינו שולחים אליו לקבלת ברכה ופדיון נפש והסרת עין הרע וחיזוק
והוא נחשב לבר סמכא בכל תורת הקבלה ומכון עוז והדר לקח אותו בתור המבקר הראשי בפרויקט הזוהר שלו
הוא תופעה יחודית בעולם החסידות והקבלה
הכואב על כבוד התורה
חסיד שרוף של ר' אביש
חסיד שרוף אני רואה שפתחת את חשבונך לכבוד ה'ויכוח' דכאן, חושדני, כי אתה הוא אדון 'משורר' בכבודו ובעצמו, שים לב כי במקרה וזה יאומת (למפעילי המערכת יש דרך לאמת זאת) זו תהיה עבירה על הכללים, כי אסור לחזור על הדיעות באמצעות בבוב"ק.
כל עוד וה'מכלול' הוא לא בטאון של קהילת 'דעת קדושים' הקדושה, כל הכתוב בה ניתן לשיקול דעת של 'כלל הציבור', ולא הרגשתו האישית של בן חבורתו או בן משפחתו (וד"ל...)...
בדבריך שזורים גוזמאות אין סוף, כך שאני לא יודע מה נכון, ומה לא נכון... 'כל מקובלי ואדמו"רי דורנו שולחים אליו....' 'בר סמכא בכל תורת הקבלה'... 'ספריו הם מהספרים שבשורה הראשונה', 'והמכון בראשותו מוציא לאור את כל'...
אם אתה לא מוכן לדון בצורה ענינית, אלא לזעוק מרה על 'בזיון התורה' (מי שראה אותי כאן מבזה את הצדיק, שיצביע) - אז אולי באמת אתה מוזמן לחזור לעניניך...
משורר חסיד שרוף, עיינתי עכשיו באירועים של קהילת 'דעת קדושים' שבראשותו - באתר JDN, בינתיים לא ראיתי יותר מעשר אנשים... (מלבד שמחות נישואי צאצאיו, שבהם המשתתפים הם חסידי אביו וחמיו)... אשמח שתפנה אותי לאתר שבו אפשר לראות את מאות חסידיו, ולפחות את 60 המתפללים הצפופים....
אל כבוד 'תפארת אבות', את הערכתי על כמות החבורה כתבתי לפי השערתי בלבד ויתכן שטעיתי
וגם אתה טעית שכתבת שזה 'בנש"ק ממוצע', 'בלון נפוח', 'בית מדרש שלא קיים' 'האם יש לו חבורה' ובסוף אתה כותב שיש אירועים של קהילת דעת קדושים שבראשותו, ויש עשר אנשים עליה מ0 ל10.
בשיחה בערך של אביו האדמו"ר מספינקא ראיתי שכתבת עם עוד מכלולאי בשם 'מוטל' שיש לאדמו"ר מספינקא רק 50 איש כי כך רואים בסרטון בGDN, כנראה שהכרותכם עם הציבור החסידי ורבניו הוא רק דרך GDN.
ביקשתי מידידי 'חסיד שרוף' שמכיר את החבורה שיגיב לדיון, ואף אני אלך בדרכיו ואומר שאינני רואה תועלת בהמשך הויכוח חסר התוחלת הזה. וזה תגובה אחרונה שלי בדיון זה.
א. אני עדיין לא חוזר בי מספיקותי... מבירור שעשיתי התברר לי שאפילו בשבת ה'בית מדרש' פעיל רק בצורה חלקית (רק תפלה אחת וכדו')... המספר 10 שנקטתי בו הוא מספר מקסימלי שראיתי בתמונות, למרות שגם אותם 10 אני מכיר כבני ברקים שמסתובבים אצל עוד עשר מקומות...
ב. אתה לא חדש כאן, ומעריכותיך הותיקות בנושא 'ספינקא' וכדו', אתה מעיד כמאה עדים על קרבתך לנשוא הערך עד כדי 'פסיל לעדות מחמת קירבה....' (כך, שלא נראה לי שאתה נוקט רק השערות...) ומכאן האובססיה שלך 'להציל' את הערך, עד כדי לפתוח בובת קש....
מקור האמת המכלול אינו עיתון, כפי שנראה לי כרגע לכתוב דודים וגיסים, וכן לפרט שהייתה שבת חוויתית בחברון וכו' וכדו' זהו יותר מתאים לסיקור עיתונאי ולא לאנציקלופדיה,
אני מבין שאתה אוהד גדול של הרב, אך עם כל זאת אי אפשר להיסחף,
כמו כן ביטלת עריכה ללא שום נימוק (בפעם הראשונה), כרגע זה נראה לי עיתון, כמו כן הניסוח גרוע ולכן אני מבטל את העריכה, בכל מקרה אתה יכול לחוות את דעתך בדף השיחה
מכלולאים פעילים חוו דעתכם.
אני מסכים איתך שאפשר לנסח בצורה טובה יותר, אבל המחיקה הגורפת שעשית היא עוול, כי הסרת גם פרטים חשובים ומהותיים מהביוגרפיה. בפרט שנכנסת למלחמת עריכה.
מעניין מי נכנס...
עקרונית אתה אמור לקבל כרגע חסימה, אך לעת עתה אני נותן לך צ'אנס, ובפרט לאחר שראית את דעותיהם של שאר המכלולאים...
דף השיחה מיועד בדיוק בשביל שתוכל לפרט באופן אובייקטיבי מה יש להוסיף בדף, וחבל שאתה נגרר למקום שאתה בעצמך יודע את התוצאות...
מכיוון שהגירסה היציבה עומדת לצידי הרי שאתה הוא זה שנכנסת למלחמת העריכה, ואם תמשיך בה אבקש את חסימתך. דף השיחה מיועד לדיונים במקרי מחלוקת, ולכן כדאי שתפרט כאן מה אתה מעוניין לשנות, וניתן יהיה לדון בכך.
ברור שהניסוח של עיר האבות יותר אנציקלופדי, אבל אולי אפשר לנסח חלק מהתוכן של מקור האמת כך שיהיה ראוי להיכתב בערך, בו"ה.
מקור האמת, אני מנסה לשער את הלך מחשבותיך, בקיצור אין מספיק מכלולאים שיוכלו לעבור על כל עריכה של כל משתמש במכלול ולנסח ולעצב אותה ולכן עיר האבות ביטל את עריכתך אז עכשיו אני מבטל ואתה מוזמן לנסח ולעצב ואז להוסיף לערך
לדעתי פשוט צריך לבקש ממקור האמת שינסח מחדש את מה שצריך - ולא צריך לבטל את כל העריכה שלו אא"כ הוא לא ניסח מחדש. וגם אז מספיק לבטל את החלקים שלא מנוסחים טוב ולא עוד דברים נוספים שביטלו לו. אפשר לבקש מעיר האבות לוודא שהניסוח משתפר.
רוב בעיות הניסוח נפטרו ע"י שרגא. על השאר אפשר להתוכח וזה פחות קריטי.
מקור האמת אנא עבור על שאר הדברים שעיר האבות שינה (ושוחזר) ותקן את כל מה שאין לך התנגדות. אח"כ נראה מה קורה.
מקור היקר, אתה מנסה בכוח להוסיף חומר שמוריד את רמת המכלול מאנציקלופדיה לספר או עיתון...
לא הלך הרבה נסת בקטנה?!
שיחזור העריכה לאחר שביטלתי אותה ולאחר שראית לאן נושבת הרוח בדף השיחה, כמו גם זאת שאתה תמיד יודע לשלוח אותי לדף השיחה ואתה לא טורח לנמק את מעשיך (מומלץ לפני...) בדף השיחה.
אז כך.
עריכתך תשוחזר, בנימוקים שפירטתי בתקציר העריכה.
א. יש צורך בהבהרה דחופה, מה הוא שונה מכל מנהיגי החסידות שמובילים את דרכו של הבעש"ט, היינו יפוצו וכו' וכו' וכו'
ב. כמו כן בעז"ה עוד עשור להערכתי 80 אחוז מהדף יהיו המקומות שבהם ביקר...
הוא נוסע מדי שנה למירון - שבת ל"ג בעומר. השבת הפכה לאחד מסמליו ויש מחסידיו שהגיעו פעם אחת - הציצו ונפגעו. כמו כן השבת במערת המכפלה היא חידוש, אני לא מכיר עוד אדמו"רים שנוסעים לחברון... זה מוסיף מידע על הבנאדם.
ולגבי ההבהרה - מוסבר יפה בערך: על פי שיטת הבעל שם טוב שכתב במכתבו "יחודים ועליות כמותך".
לדעתי זה לא מוסיף כלום,
בני באדמו"ר מקרלין למשל שבתו לא פעם ב"לך לך" בחברון, כמו כן לא חסרים האדמו"רים והרבנים שעושים שבתות בכל מיני מקומות, ובכל מקום גם יגידו לך שהיו כאלו שהציצו ונפגעו.
ומה בדבר ההבהרה?! תגיד לי איך הוא מנהיג חסידי אם הוא לא מוביל את דרכו של הבעש"ט???? אני מנסה להבין אם הבנת את המשמעות של דבריך....
מי אמר שיש מה לכתוב בערך, אם הכוונה להיותו מקובל, הרי שמה הוא שונה מאדמו"רי קאמרנא או זידטשויב כמו אדמור"י חב"ד את תורת חכם או בעצם כמו כל דרך החסידות שנוהגת על פי האר"י ברוב המכריע של הדברים.