עורכי אספקלריה, אינני בקיא בנושא, אבל האם אין כאן כתיבה בסגנון ביקורת המקרא?
שיחה:אחיטוב (נכד עלי)/ארכיון
אכן איום ונורא, תיקנתי לפי קוצר דעתי. כיון שעשיתי פה משהו יחסית חדש נראה לי, ואיני בטוח בו, אשמח להתייחסות מכלולאים פעילים בכלל ואליצור בפרט.
דויד תודה על ההערכה שאתה מביע לצערי אין בי מינימום ידע בתנ"ך. אני עדיין מחפש כיצד לשפר את הערך (הוא פתוח אצלי) מצבו הנוכחי גם אחרי עריכתך לא מניח את דעתי כלל א. איני יודע אם דבריו נכונים או סותרים את חז"ל אם נכונים -רצוי שיהיה מקור יותר תורני. אם סותרים -לא ראוי להביאם. הבעיה שלא מצאתי כמעט פירושים על הפסוק הנ"ל. ב. הערך קטן ויבש מידי.
כשיהיו במכלול כמה אלפי עורכים אולי נעשה {תבנית בעלי ידע בתנ"ך} או ב{נ"ך}
לא הייתי כותב "קוצר דעתו" כי א. לא מתאים לדעתי לנסח כך (אם נכון -נכון אם לא נכון -יושמט אם אפשרי מדוע לתת ציונים) ב. אינני בטוח שיש להתחלחל מפרשנות זו יש בחז"ל הרבה פעמים שפירשו שפסוק מסורס (אמנם כאן לא מצאתי בנתיים) עניין השני שאמר אחד על מגמתיות וכו' גם זה נמצא ברשנים לדברי הימים צורה עקרונית שנכתב לשם כבוד מלכות בית דוד..ברור שזה נושא דק ובעייתי אך לא הכרעתי שמדובר בביקורת המקרא הפסולה.
אשתדל לחפש..בקוצר ידי וכלי וזמני. כל מכלולאים פעיליםמכלולאי שרואה ויש לו גישה ל 1אוצר החכמה השלם 2ספרי הרב רבינוביץ (דעת סופרים) ו3שיעורים של הרב נויגרשל.. אולי ימצא ויביא לנו כאן מידע לשיפור הבעיות הנ"ל.
לדעתי, פירוש הפסוק באופן שמניית הדורות איננה כפשוטה, אלא דילגו על דורות, או כפלו דורות כשהכוונה לאותו דור, מצויה בחז"ל, והרי מדרש דברי הימים היה ספר יוחסין, שחז"ל הפליגו בידיעתו ובטמון בו, וכן הגמרא במגילה י"ג עמוד א', כל דבריך אחד הם ואנו יודעים לדורשם. כל זה, כל עוד לא נטען שיש שיבוש בפסוק כמו שהוא כתוב, ואז זו ביקורת המקרא.
אין ספק שהניסוח שלי אינו אנציקלופדי, אבל אין ספק לדעתי שהוא כותב דברים שאסור להביאם בשתיקה כי הם ממש כפירה. לחז"ל יש כח לומר "שיבוש" בפסוקים, לחוקר מקרא חילוני אין. גם אין לחוקר מקרא חילוני כח לומר שספר קדוש מהתנ"ך כותב בצורה מגמתית להסתיר מידע.
בקיצור זה לדעתי ודאי כפירה, ולכן צריך לראות איך מנסחים בצורה שמסתייגת מדברים אלו. ולזה ביקשתי את עזרתכם ובעיקר אליצור - שמומחה בניסוחים.