The Backrooms

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

The Backrooms (בתרגום ישיר לעברית: החדרים האחוריים) היא אגדה אורבנית ותופעת אינטרנט המתארת ​​מבוך אינסופי של חדרי משרדים שנוצרו באופן אקראי. החדרים מאופיינים בריח של שטיח רטוב, קירות עם גוון מונוכרומטי צהוב ונורות פלואורסצנט. האגדה האורבנית פורסמה לראשונה באתר 4chan בפוסט "תמונות מצמררות", שבו משתמש אנונימי המציא סיפור המבוסס על אחת התמונות.

מאז שהתפרסמה התמונה, היא הפכה לתופעת אינטרנט באפליקציות טיקטוק, אינסטגרם ו-Reddit, ואף היוותה השראה לסדרת הטלוויזיה ניתוק ולמשחק הווידאו The Backrooms Game שנוצרה על ידי החברה Pie on a Plate Productions.

מקור

האגדה האורבנית פורסמה לראשונה באתר הפורומים 4chan בפורום /x/ ב-12 במאי 2019, כאשר משתמש אנונימי ביקש מאנשים באתר להעלות תמונות מצמררות. אחד מן המשתמשים שהגיב, העלה תמונה של מסדרון אינסופי שלו הוא קרא "The Backrooms". הוא הסביר ש-"אם אתה לא נזהר והולך במקומות הלא נכונים, אתה יכול בטעות ליפול אל תוך הבקרומס, איפה שאין כלום מלבד שטיחים ספוגים במים, מראה של קירות צהבהבים וזמזום הבלתי פוסק של המנורות המאירות בצבע צהוב. האזור הזה מתפרס על כ-600 מיליון מטרים רבועים של חדרים ריקים שנוצרים בצורה אקראית. תקווה שאלוקים יציל אותך כשאתה שומע משהו, כי תהיה בטוח שהוא כבר שמע אותך (ומתקדם לעברך..)"[1].[2]

לאחר שהתמונה הועלתה, מספר אנשים באינטרנט התחילו לכתוב קריפיפסטות ואגדות אורבניות על התמונה. בנוסף לכך, התמונה הפכה לתופעת אינטרנט ששותפה ברשתות חברתיות רבות.[2] רבים מהאנשים טענו כי הם ראו את התמונה בעבר, רבים אחרים התלהבו והזדעזעו מהתחושות שהיא מביאה להם.[2] קייטלין קובריק מ-Somag News, טענה כי הבקרומס זה בעצם "אגדה אורבנית שמתארת חלומות מקוללים"[3].

המיקום של התמונה המקורית של הבקרומס אינו ידוע; אף על פי שהוצעו מספר מיקומים, ייתכן גם שהתמונה היא קומפוזיציה דיגיטלית (אנ') שנוצרה באופן ממוחשב[4].

הצמרמורת הייחודית

הסיבה לצמרמורת הייחודית

אנשים רבים תהו מדוע דווקא לסיפור זה יש הרגשת צמרמורת מיוחדת שלא מרגישים בסיפורי אימה אחרים. אנשים רבים הציגו את דעתם בכל רחבי האינטרנט בנוגע לזה. חלקם טענו כי הסיבה היא שהאדם אשר נמצא שם חווה הרגשה של אי חשיבות לזמן, דבר שיטריף אותו תוך זמן קצר. אחרים טוענים כי מדובר באזור שנראה כולו אותו דבר, ובעצם אין שום דבר חדש, ומכיוון שאין שום דבר חדש, אין פעם בה עולה בך הרגש או הציפייה כלפי משהו, ובהתאם גם אין פעם בה יורד הרגש או הציפייה עבור משהו, דבר זה נותן הרגשה של לולאה אינסופית.

הפחד להישכח

אחת העמדות שבלטו מעל השאר הייתה של "קלארק אליסון", שהעלה סרטון ב-28 בפברואר 2022 לרשת החברתית יוטיוב, תחת הכותרת "החדרים האחוריים: הפחד להישכח" (באנגלית: "The Backrooms: Fear of Being Forgotten")[5], בסרטון זה מרטין חשף את עמדתו לגבי הסיפור, וטען כי התחושת צמרמורת אנו חווים בשמיעת סיפור זה נובעת משלושה אלמנטים שגומרים לאי-נוחות לא רגילה, מתרגום שגוי של המוח למתרחש, מחוסר חשיבות לזמן ולמקום, ומדז'ה וו לתרבות שלנו. את דבריו הוא מעמיד לצד הספר שנקרא "Being and time" שנכתב על ידי מרטין היידגר, "Specters of Marx" שנכתב על ידי ז'אק דרידה, Ghosts of My Life שנכתב על ידי מארק פישר וNon-Places שנכתב על ידי מארק אוג', בעזרת ארבעת הספרים הללו (ועוד כמה דוגמאות) הוא הציג את דעתו לגבי התחושה המוזרה שהחדרים האחוריים נותנים לאדם אשר חי שם.

את האלמנט הראשון הוא מביא מספר "Being and time", בנכתב כי הדרך היחידה לזכור שאנשים לפניך היו פה, היא על ידי הדברים שהם יצרו והשאירו אחרי מותם, כגון מבנים, כלים וכדומה. קלארק טוען בהמשך לדבריו של מרטין כי לכל דבר שאנו רואים במציאות שהוא מלאכותי (כלומר שאינו נוצר על ידי הטבע) מתעוררת אצלנו המחשבה כי אותו דבר מסוים שייך למישהו כלשהו, אותו מישהו אולי נטש את אותו דבר מסוים, אולי אותו מישהו איבד את אותו דבר מסוים, אבל אותו דבר מסוים עדיין נבנה על ידי מישהו כלשהו, והוא סימן לכך שלפניך היו אנשים, ובעצם שהייתה פה האנושות. זה עובד ככה כי המוח שלנו מתרגם זאת כך. החדרים האחוריים לעומת זאת הוא אזור שאמנם נראה לנו מלאכותי, אך בו-זמנית, אזור שלא שייך למישהו אחר, ולא נבנה על ידי מישהו אחר, והיות ואין לאזור הזה תכלית, המוח שלנו לא מזהה עבור מה הוא נבנה ומה מטרתו כאן, והתרגום של המוח נכשל. החדרים האחוריים הם חסרי סימון כלשהו לאנושות, ובמילים אחרות, אזור שנשכחה ממנו האנושות.

האלמנט השני מתבסס על זה שבני האדם חווים הרבה פעמים חוויות בסגנון החדרים האחוריים, ולכן, אנשים אמורים להרגיש זאת על כל מקום שאנשים לא מרגישים בו בנוח, אלא שיש פה עוד משהו, החדרים האחוריים מעוותים את המשמעות של זמן ומיקום, היות שזמן ומיקום אלו שני כלים שנקבעים ביחס למשהו אחר, בחדרים האחוריים כשהכל נראה ומרגיש אותו דבר, שני כלים אלו יוצאים מכלל שימוש, מרטין מדגיש כי בחדרים האחוריים הזמן ממשיך לנוע, והמיקום גם הוא משתנה, ואילו הדבר שגורם לשיגעון זה זה שהזיכרון לא קיים פה, שכן כל מקום נראה דומה לאחר, וכמו כן, כל תחושת זמן.

האלמנט השלישי והאחרון הוא אחת מהסיבות ללמה חרדה ודיכאון היא תופעה יותר נפוצה מפעם, האלמנט השלישי אומר שבעידן המודרני אנשים מתחילים לאבד את ההגדרה עבור חוויה, כי כל דבר בעולם ב-100 שנים האחרונות הוא שיחזור של דברים שיצרו פעם, כגון: סדרות ישנות שעשו להם רימייק, כלי רכב ששופרו בדברים קטנים וכדומה. כל אלו נותנים לאנשים שחיים כיום מציאות של עולם לא מתחדש, עולם שלוקח את העבר ומשחזר אותו שוב ושוב, מה שנותן הרגשה שהעולם נבלע לתוך עצמו. מה גם, בעבר אנשים בשביל לחיות, והיות והפיזיקה והמדע לא היו משוכללים מספיק באותה התקופה, אירועים כמו אסונות טבע ותרחישים כאלו ואחרים נתנו לבני האדם שחיו לפני יותר ממאה שנה הרגשה של חוסר ודאות לגבי ההמשך והמחר, וזה נתן לאנשים שחיו פעם ערנות תמידית בשביל אותו דבר שיכול לצוץ, מה שמנע מהם להיכנס לחרדות ודיכאון עקב אי-התחדשות כמו היום.

פופולריות והשראה

כרזת העונה הראשונה של הסדרה "ניתוק", שקיבלה השראה מתופעת האינטרנט "The Backrooms"

תעשיית הקולנוע

בינואר 2022, סרטון אימה הועלה ליוטיוב בכותרת "The Backrooms" של הבמאי בן ה-16 "קיין פרסונס". הסרטון מוצג כהקלטה משנת 1996 של צלם צעיר שנכנס בטעות למקום, בורח מגופים ונכנס לקומות שונות בתוך הבקרומס[6]. הסרטון נעשה בעזרת התוכנה Blender, וכן בעזרת פילטר של צילום VHS[7]. אריקה ראסל מהתחנה WPST (אנ') טענה כי מדובר ב-"סרטון הכי מפחיד באינטרנט"[8], בעוד מרי בת' מקאנדרוז מ-Dread Central השוותה אותו למשחק הווידאו Control מ-2019 וטענה כי "צפתה בו 10 פעמים".

הבקרומס היווה השראה לסדרה "ניתוק" ב-AppleTV+.

תעשיית המשחקים

ב-12 בפברואר, משתמש Reddit הכין מפה במיינקראפט המדמה את הקונספט של הבקרומס[9].

הבקרומס היווה השראה למשחק אימה אינדי מ-2019 שנוצר על ידי החברה Pie on a Plate Production[10]. המשחק הופיע ברשימת "המשחקים החינמיים הטובים ביותר בסטים" בשל האווירה ה"מטרידה" וה"מטריפה" שהוא מביא לשחקן.[דרוש מקור]

נוצרו משחקים נוספים אשר מבוססים על הקריפי פסטה, כגון המשחקים "The Backrooms Simulator" ו-"Enter the Backrooms", שיצאו ב-2019 וב-2021[11][12].

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Backrooms בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ /x/ - Paranormal » Thread #22661164, archive.4plebs.org
  2. ^ 2.0 2.1 2.2 The Backrooms: an eerie phenomenon lies behind these familiar hallways, Happy Mag, ‏2021-08-03 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Kaitlyn Kubrick, What is The Backrooms? The terrifying creepypasta of cursed dreams, Somag News, ‏2020-04-17 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Mark Frauenfelder, The Magnet 0018: The quiet horror of procedural generation, The Magnet, ‏2020-12-13
  5. ^ מרטין אליסון, The Backrooms: Fear of Being Forgotten
  6. ^ The Backrooms (Found Footage), נבדק ב-2022-06-05
  7. ^ 'The Backrooms' Is the Viral Horror Short Shaking the Internet Up, No Film School, ‏2022-02-01 (באנגלית)
  8. ^ Erica RussellErica Russell, Is This Viral Found Footage Horror Short the Scariest Video on the Internet?, 94.5 PST (באנגלית)
  9. ^ Backrooms Minecraft Map Brings Terrifying Internet Meme To Life, ScreenRant, ‏2022-02-11 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Johnson, Astrid (2019-08-16). "Reviews Roulette: The one with Tony Hawk on a unicycle". Rock, Paper, Shotgun (באנגלית). נבדק ב-2022-06-05.
  11. ^ The Backrooms Simulator, Metacritic (באנגלית)
  12. ^ Enter The Backrooms, Metacritic (באנגלית)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34870074The Backrooms