STS-117

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
STS-117
מימין לשמאל:דני אוליבאס, פטריק פורסטר, לי ארקאמבאלט, ריק סטורקו, סטיבן סוואנסון, ג'יימס ריילי וקלייטון אנדרסון
מימין לשמאל:דני אוליבאס, פטריק פורסטר, לי ארקאמבאלט, ריק סטורקו, סטיבן סוואנסון, ג'יימס ריילי וקלייטון אנדרסון
נתוני משימה
מעבורת אטלנטיס
כן שיגור 39A
שיגור 8 ביוני 2007
נחיתה 22 ביוני 2007
משך המשימה 13 יום, 20 שעות ו-13 דקות
נתוני מסלול
מספר הקפות 219
גובה מסלול 225 ק"מ
נטיית מסלול 51.6 מעלות
אורך מסע 9,300,000 ק"מ
משימות קשורות
משימה קודמת
STS-116
משימה הבאה
STS-118

STS-117 היא משימה בתוכנית מעבורות החלל של נאס"א. המשימה שוגרה ב-8 ביוני 2007 בשעה 19:38 לפי שעון מזרח צפון אמריקה ונחתה ב-22 ביוני בשעה 15:49 לפי שעון מזרח צפון אמריקה[1].[2] במקור תוכנן השיגור למשימה זו ב-15 במרץ 2007, אולם בעקבות ברד שפגע במכלי הדלק החיצוניים ב-26 בפברואר 2007 הוחלט להחזירה למתקן ההרכבה של המעבורות לבחינת הנזקים ולביצוע התיקונים הנדרשים.

הארכת המשימה

המעבורת אמורה הייתה לנחות ב-20 ביוני, ואולם בסריקות שבוצעו במגן החום העוטף את המעבורת ביום הראשון לטיסה, התגלה שפינה בגודל כ-10 ס"מ על 15 ס"מ של שמיכת בידוד תרמית התרוממה ממקומה בחיבור עם מספר אריחי קרמיקה באזור התרמיל המאחסן את המנועים הרקטיים המשמשים לכוונון המעבורת בחלל. לפיכך בדיון שהתקיים בנאס"א ב-11 ביוני הוחלט על הוספת הליכת חלל רביעית ושני ימי משימה נוספים. בשל מזג אויר גרוע בפלורידה, נחתה המעבורת ב-22 ביוני 2007 במסלול 22 בבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה.

משימה זו תביא מספר חלקי הצד הימני של תחנת החלל הבינלאומית, שכולל בין היתר מערכות אנרגיה וקולטי אנרגיה סולרית. המשימה גם תביא לתחנת החלל הבינלאומית את קלייטון אנדרסון שיחליף את סוניטה ויליאמס.

זו המשימה ה-118 בתוכנית מעבורות החלל של ארצות הברית, ה-28 של מעבורת החלל אטלנטיס והמשימה ה-21 לתחנת החלל הבינלאומית.[3].

צוות

  • מפקד המשימה: פרדריק "ריק" סטורקו (Frederick Sturckow)
  • טייס: לי ארשמבאלט (Lee Archambault)
  • מומחה למשימה: ד"ר ג'יימס ריילי (James F. Reilly)
  • מומחה למשימה: ד"ר ג'ון "דני" אוליבאס (John D. Olivas)
  • מומחה למשימה: פטריק פורסטר (Patrick G. Forrester)
  • מומחה למשימה: ד"ר סטיבן סוואנסון (Steven Swanson)

ממריא לתחנת החלל

  • מומחה למשימה: קלייטון אנדרסון[4] (Clayton Anderson)

חוזרת מתחנת החלל

המשימה

האטלנטיס מתחברת אל מכל הדלק ושני טילי ההנעה

משימה זו תביא אל תחנת החלל הבינלאומית את קורה S3/S4, ועליה המערך הסולרי של צד ימין של התחנה. בנוסף, במהלך המשימה יקופל חציו השני של המערך הסולרי של קורה P6 הנמצאת כיום במיקום זמני. החצי הראשון קופל במשימה STS-116.

אטלנטיס על כן השיגור 39-A

היום הראשון: חברי צוות האטלנטיס סרקו את מגן החום של המעבורת המכסה את כל גחונה, כיפת החרטום והחלק הקדמי של הכנפיים כדי לאתר סדקים, אם ניבעו בה במהלך ההמראה.

היום השני: המעבורת עגנה בתחנת החלל הבינלאומית.

היום השלישי:

היום הרביעי:

היום החמישי:

היום השישי:

היום השביעי:

היום השמיני:

היום התשיעי:

היום העשירי:

היום האחד-עשר:

היום השנים-עשר:

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא STS-117 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "NASA's Space Shuttle Processing Status Report". NASA. 25 במאי 2007. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "NASA decide against ET swap - early June possible for STS-117". nasaspaceflight.com. נבדק ב-11 באפריל 2007. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "NASA Starts Space Shuttle Atlantis Countdown June 5". NASA.
  4. ^ 4.0 4.1 "NASA to Rotate Station Astronauts on Next Shuttle Mission". NASA.


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
STS-11721201595