Quake

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קוויק
Quake
כללי
תאריך הוצאה 22 ביוני 1996
סוגה משחק ירי בגוף ראשון
פיתוח Id Software
Lobotomy Software
Midway Games
הפצה GT Interactive
MacSoft
Sega
Midway Games
עיצוב ג'ון רומרו
אמריקן מקג'י
סנדי פיטרסן
טים וויליטס
סדרה Quake
דרישות תוכנה
גרסה 1.09
מנוע משחק Quake engine
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג ESRB: M
ESRB: T (SS)
BBFC: 15
OFLC: MA15+
USK: 18
פלטפורמות DOS
Windows (מגרסאות WinQuake ו-GLQuake ומעלה)
Macintosh
Sega Saturn
Nintendo 64
Amiga OS
מדיה CD-ROM
המשחק הבא Quake 2

Quakeעברית: קוויק) הוא משחק פעולה אשר יצא לשווקים ב-22 ביוני 1996. את המשחק פיתחה החברה Id Software[1]. המשחק הופץ על ידי GT Interactive, ואחריה הזכויות להפצה עברו ל-Activision, וכיום הוא מופץ על ידי Bethesda Softworks.

המשחק, הראשון ממשחקי Id שהציג יכולת קפיצה, שונה באופיו מהמשחק שקדם לו, בכך שבהרבה מקרים השחקן נדרש להשתמש עד מיצוי ביכולות הקפיצה כדי להתחמק מאויבים, לעבור מכשולים, ולהשיג חפצים. השלבים במשחק לעיתים מעוצבים בצורה מבוכית ומציאת היציאה לא תמיד לוקחת זמן קצר בניגוד לדום (שם יש דגש על זמנים). גם קרבות הבוסים שונים: בעוד שבדום השחקן נדרש למצות את ארסנל הנשק שברשותו כדי לחסל בוסים, במשחק הזה יש חשיבות מעטה לשימוש בכלי נשק בקרבות הבוסים: השחקן צריך להכיר את הסביבה בה נמצא הבוס, להפעיל אותה ולהשתמש בה נגדו. בכך נוסף גם המימד המחשבתי למשחק, דבר שהשפיע רבות על משחקי יריות עתידיים - במיוחד על Half-Life שהתבסס על Quake גם מבחינה טכנית, וגם כמקור השראה לעלילתו[1].

זהו מבין המשחקים הבודדים בהיסטוריה, שהוסבו באופן רשמי ומסחרי מהמחשב האישי (DOS) לקומודור אמיגה במקום ההפך.


הערות שוליים

38979221Quake