Quake
כללי | |
---|---|
תאריך הוצאה | 22 ביוני 1996 |
סוגה | משחק ירי בגוף ראשון |
פיתוח |
Id Software Lobotomy Software Midway Games |
הפצה |
GT Interactive MacSoft Sega Midway Games |
עיצוב |
ג'ון רומרו אמריקן מקג'י סנדי פיטרסן טים וויליטס |
סדרה | Quake |
דרישות תוכנה | |
גרסה | 1.09 |
מנוע משחק | Quake engine |
מצבי משחק | שחקן יחיד, מרובה משתתפים |
דירוג |
ESRB: M ESRB: T (SS) BBFC: 15 OFLC: MA15+ USK: 18 |
פלטפורמות |
DOS Windows (מגרסאות WinQuake ו-GLQuake ומעלה) Macintosh Sega Saturn Nintendo 64 Amiga OS |
מדיה | CD-ROM |
המשחק הבא | Quake 2 |
Quake (בעברית: קוויק) הוא משחק פעולה אשר יצא לשווקים ב-22 ביוני 1996. את המשחק פיתחה החברה Id Software[1]. המשחק הופץ על ידי GT Interactive, ואחריה הזכויות להפצה עברו ל-Activision, וכיום הוא מופץ על ידי Bethesda Softworks.
המשחק, הראשון ממשחקי Id שהציג יכולת קפיצה, שונה באופיו מהמשחק שקדם לו, בכך שבהרבה מקרים השחקן נדרש להשתמש עד מיצוי ביכולות הקפיצה כדי להתחמק מאויבים, לעבור מכשולים, ולהשיג חפצים. השלבים במשחק לעיתים מעוצבים בצורה מבוכית ומציאת היציאה לא תמיד לוקחת זמן קצר בניגוד לדום (שם יש דגש על זמנים). גם קרבות הבוסים שונים: בעוד שבדום השחקן נדרש למצות את ארסנל הנשק שברשותו כדי לחסל בוסים, במשחק הזה יש חשיבות מעטה לשימוש בכלי נשק בקרבות הבוסים: השחקן צריך להכיר את הסביבה בה נמצא הבוס, להפעיל אותה ולהשתמש בה נגדו. בכך נוסף גם המימד המחשבתי למשחק, דבר שהשפיע רבות על משחקי יריות עתידיים - במיוחד על Half-Life שהתבסס על Quake גם מבחינה טכנית, וגם כמקור השראה לעלילתו[1].
זהו מבין המשחקים הבודדים בהיסטוריה, שהוסבו באופן רשמי ומסחרי מהמחשב האישי (DOS) לקומודור אמיגה במקום ההפך.
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 נועה ליברמן-פלשקס, חגיגות 25 שנים ל-"Quake", המשחק שגרם לרעידת אדמה בעולם הגיימינג, באתר הארץ, 22 ביוני 2021
38979221Quake