PassajirAvtoTrans

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
PassajirAvtoTrans
СПб ГУП «Пассажиравтотранс»
קובץ:PassajirAvtoTrans.png
נתונים כלליים
סוג קואופרטיב
תקופת הפעילות 1926–הווה (כ־98 שנים)
משרד ראשי סנקט פטרבורג
מוצרים עיקריים תחבורה ציבורית
עובדים 10,200

"PassajirAvtoTrans" היא אגודה שיתופיתקואופרטיב – המפעילה תחבורה ציבורית בסנקט פטרבורג ובפרבריה, בייחוד אוטובוסים. היא אחת ממפעילות התחבורה הציבורית הגדולות ברוסיה.

החברה מעסיקה כ-10,200 עובדים ומפעילה צי של 1,500 אוטובוסים, שמשרתים מאות קווים עירוניים, בינעירוניים ובינלאומיים והחברה מתאפיינת בהפעלת אוטובוסים רחבים וגדולים במיוחד. לחברה גם אוסף של אוטובוסים ישנים שמוצגים במוזיאון בבעלותה.

היסטוריה

החברה הוקמה ב-1 בספטמבר 1926 כאשר ועדת ההוצאה לפועל של לנינגרד (ששימשה כעירייה) החליטה על השקת שלושה אוטובוסים עבור קו תחבורה עירוני.

ב-1935 מחלקת התחבורה העירונית הפכה לגוף בבעלות העירייה בשם המינהל לתחבורת אוטובוסים (Автотранспортное управление Ленгорисполкома, АТУЛ) ובשנת 1938 היוזמה נקראה בשם LenAvtoTrans (‏«Ленавтотранс»).

ערב מלחמת העולם השנייה החברה הפעילה צי של 500 אוטובוסים אבל בתקופת המלחמה והמצור על לנינגרד חלק נכבד מצי האוטובוסים הועבר לידי הצבא האדום והאוטובוסים שימשו להעברת תחמושת והברחת מזון ואספקה לעיר.

תחבורת האוטובוסים חודשה באופן סדיר ב-1 באוגוסט 1945, צי האוטובוסים התרחב ונוספו קווי שירות לפרברי העיר. עם חניכת הרכבת תחתית בנובמבר 1955 מפת השירות התרחבה לערים נוספות במחוז לנינגרד.

בשנת 1964 למבנה החברה צורפה חברה קטנה יותר שפעלה בחסות העירייה בשם GlavLenAvtoTrans והיקף הפעילות צמח מאד. החברה הפעילה בשנות ה-80 של המאה ה-20 7 חניות לאוטובוסים, כשהאחרון שבהם היה חניון האוטובוסים הגדול באירופה.

ב-26 ביולי 1988 ממשלת רוסיה, אז ממשלת רוסיה הסובייטית, אישרה להקים על בסיס חברת LenAvtoTrans חברה בשם LenPassajirAvtoTrans שהפעילה בנוסף ל-7 חניונים לאוטובוסים גם בעת ספר לנהגי אוטובוס. בינואר 1989 לרשות החברה היו למעלה מ-5,000 אוטובוסים ב-200 קווי שירות.

לאחר התפרקות ברית המועצות החברה ידעה קשיים כלכליים רבים שאילצו מכירת אוטובוסים וקיצוץ במצבת כח האדם של החברה.

ב-21 באוקטובר 1994 החברה אורגנה מחדש ונקראה בשמה הנוכחי PassajirAvtoTrans (‏ Пассажиравтотранс), אבל החברה המשיכה לסבול מחובות גדלים וגרעונות מתמשכים שהסדרתם התאפשרה רק בשנת 2000,עם שיפור המצב הכלכלי במדינה.

בשנת 2001 ועדת התחבורה של ממשלת סנקט פטרבורג נטלה לידיה את השליטה בחברה והחלה רפורמה במבנה החברה.

באוקטובר 2013 מונה א. ליזין למנכ"ל החברה, לאחר שכיהן קודם כסגן יושב ראש ועדת התחבורה של העירייה.

קישורים חיצוניים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0